Haltech moottorinohjausjärjestelmästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Taunus2.6, 13.1.2002.

  1. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    näin se mieli vaan muuttuu :lol: vannoutuneena kaasutin ihmisenä satuinpas vaan lipsahtamaan FMI-tuotteiden kotisivuille, ja silmät kiiluen katselin Haltechia, ja performance kärpänen puri taas. jospas sitä nostais triplat Taunuksen nokalta pois ja laittas tilalle pc:llä ohjelmotavan ruisku/sytytysjärjestelmän. Onko kellään kokemuksia/mitä mieltä yleensäkin väki on kyseisistä laitteista?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moro!

    Ruiskusta ei oo kokemuksia, Haltekin suorasytkästä sensijaan jonkinverran on.
    säätömahdollisuuksia on riittävästi, alussa tuntui että jopa liikaakin. Kunhan tästä rikastun niin ostan ruiskutkin.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Olen sivusta seurannut yhden turbo-toyotan säätämistä, kannettavan kompuutterin ruudulta vaan hiirellä vetelemällä sytytys- ja bensanmäärän käyriä mieluiseksi ja taas kokeilemaan. Hieno systeemi. Muistaakseni siihen pystyi myös tallentamaan erilaisia säätöjä, säästäsäädöt maantielle ja sitten parilla hiirennapautuksella tehosäädöt käyttöön?
     
  4. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    GTi-magazinesta pisti silmään DTA E48 EXP pc:llä ohjelmoitava moottorinohjausjärjestelmä. Suorasytytys vakiona, säädettävissä ajon aikana ja "closed loop" ahtopaineenohjaus. Se, mikä eniten pisti silmään oli sutimisenesto! Mikä etulyöntiasema liukkailla lentikenttäradoilla. Kun näitä jälkiasennus abs:iä ja sutimisenestoja on pikkuhiljaa ilmestynyt markkinoille, olisko kaukaa haettu ajatus, että tulevaisuudessa määräykset antaisivat mahdollisuuden virittää tällaista 5-10 % enemmän. Turvallisempihan sen pitäisi olla. Eri asia on jos käyttäjät "ulosmittavat" hyödyn kaahaamalla.
     
  5. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    oon itte huomannu saman, kävin sivuillaki kattomas http://www.tmuukkonen.fi mutta enpä silti tiiä.. äh, paskan liekit, laitan triplat takasin ja ajan niillä leimalle. on se reteenpää olla kolme tuplaa ku joku tietokone ruisku värkki :grin:
     
  6. 454SS

    454SS 3rd gear

    Onhan noissa kaasareissa tietysti historian havinaa :smile: Eikös jokkiksiinkin hyväksytä ruiskut ensi vuoden alusta.
     
  7. 5KinKP60

    5KinKP60 1st gear

    Tässä on Suomalainen ralli-Toyota varustettuna Haltechin ruiskulla ja suorasytkällä. Ei kovin hölmön näköinen, eihän?

    [​IMG]
     
  8. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Vanhassa brittiläisessä Car and Car Conversions -lehdessä poijjat dynottivat usean merkkisiä läppärunkoja Fordin Zetecin kyljessä. Vertailun vuoksi mukaan otettiin Weberin 45 -sivuimut. Teho/vääntökäyrissä oli eroja läppärunkojen mitoituksista johtuen, mutta huonoimmat käyrät antoi Weberit siitä huolimatta, että niitä ruuvattiin jatkuvasti ja käyrä piirrettiin usean ajon tuloksista yhdistelemällä.
     
  9. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Haltech on ihan hyvä kampe ja säädöissä löytyy ja se ajon aikana "ruuvattavuus".

    Mut jotain huonoakin:

    Kerran hätätilanteessa (öljyn paine) päävirtakytkimestä samutettaessa paloi rpm-trikkerianturi = 800mk.

    Kosteus/lumi/jää yms. konehuoneessa/antureissa = Mikä perkele on kun ei käy.

    Huono lautaus = Edelleen Mikä per..le ku ei taaskaan käy tai kierrä kunnolla.

    jne.

    Kaasarit varmat, ruiskut tehokkaat ja perkeleen kalliit.
     

Kerro tästä muillekin!