haluaa suuttimet irti!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja skotikka, 5.5.2005.

  1. skotikka

    skotikka 3rd gear

    Apua!
    Pitäis saada projektikoneesta suuttimet irti rikkomatta niitä. Kone on 5.7 diisseli ja suuttimet on aika hakusessa, joten ei huvita rikkoo noita jos ovat vielä kunnossa. onko kukaan tehnyt jotain työkalua jolla ne sais helposti ja kivuttomasti pois? Tai ees minkä näkösillä vehkeillä niitä irrotetaan koneistamoilla? Auttas kovasti.. :odroll:

    t. skotikka
     
  2. Hazka

    Hazka 1st gear

    ite tekasin lattaraudasta semmosen L-muotoisen kepakon johon sitte rälläköin sopivan kolon että se lopsahtaa siihen suuttimen rungossa olevaan koloon. (kyseessä siis kynämallin suuttimet)

    Reilusti rost offia väliin niin irtoaa. :D
     
  3. skotikka

    skotikka 3rd gear

    mäkin mongersin jotain työkalua muka mut eihän niistä tullut mitään. kaveri sit jollakin niistä mun palikoista nykäs ne irti ku hermostu mun nyhertämiseen.. :oops: pitää tehdä vastasuuden varalle tollanen kunnon työkalu et niillä suuttimilla sit tekee tulevaisuudessakin jotain.
     
  4. VRC

    VRC 1st gear

    Ettei nyt oltaisi turhaan menossa merta edemmäs kalaan :eek:

    Suutinavaimia (= pitkä hylsy johon yhdelle sivulle työstetty ura putkelle) löytyy mutunetistä ja pilipalitemasta ja likimain kaikista muistakin tarvikeliikkeistä. Luulisi että niitä on eri kokojakin.


    Nimim: "Kaikki täytyy tehdä itse"
     
  5. skotikka

    skotikka 3rd gear

    no kyselinpä tässä noista liikkeistä tollasta suutinavainta ja joka paikassa oli vastauksena aika töykee ei. :mad: ja ne mitkä irrotettiin aiemmin kävin testauttaan ja oli väännetty paskaksi jokainen. joko koneen edellisen purkajan toimesta.. :odroll: tai sitten mun. joten taas revitään persettä avainprojektissa :(
     
  6. VRC

    VRC 1st gear

    On niitä avaimia olemassa, ei ole kovinkaan kauaa kun jotain firman työkalukuvastoa selatessa viimeksi näin niistä kuvia ... dementia vain vaivaa niin etten muista nyt tarkemmin :-? ... täytyy itsekin kohtapuoliin tehdä yksi kansiremppa niin että otetaan selvää ...
     
  7. skotikka

    skotikka 3rd gear

    :D thanks! jos viittit tutkailla niitä kuvastoja niin ois suureksi avuksi. ei niistä omista työkaluista (ainakaan niistä mun) tuu ku suru puseroon ja ärräpäitä..viimestään ku vie testattavaksi :odroll:
     
  8. VRC

    VRC 1st gear

    Väliaikatietoja, ainakin Facomin luettelon sivuilta löytyi kyseinen tavara, netissä vastaava:
    http://www.facom.net/Frame.asp?langue=an&Cat=427, sieltä
    Automotive > Power plant > Injectors,
    1/2" square drive sockets for diesel engine piloted injectors
    tai 3/8" square drive diesel injection-line wrench

    Tosin kun katsoo esim sitä hylsyä niin sellommoinen taitaa syntyä helposti kun pitkään hylsyyn rälläköi kylkeen vain ikkunan ....
     

Kerro tästä muillekin!