HEMI Barracuda ja Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 4spdBcuda, 5.11.2010.

  1. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    on se hieno korimalli :poff:
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nää on makuasioita eikä niistä voi kiistellä, mutta tapella voi.
    Mä ja tunnen monia vanhoja pieruja kelle Ukkosen Notchperse oli kauhean ruma, kunnes tämä yksilö tuli tontille julkisuuteen. Ruisku, mutta ei scuuppia. Oli Formula S konepelti. Kun ton näin ekaa kertaa in action, niin se näytti silmissäni paremmalta kuin vauhtiperse.
    Ei ole hunnit saanu spruuttaa toimii ei. Mitä Bartoniin tulee, niin koko paketti kaasareineen olisi mahtunu mun 68 2D tolppa Darttiin minkä ostin ebaysta. No siinä oli pieni scuupi. Kyllä sitä mittailtiin kun Hemi mikä oli mun Chargerissa ois pitäny laittaa Dartiin. Ei Pötkön halveksimalla automaatti invamopolla, vaan four-on-the-floor. Hempan ois saanu nin alas ettei plootu ois ollu ongelma. Jotain pientä puuhaa ois olluna. Raidetanko öljypohjan läpi ja Hooker competition peltisarjoja ois joutunu lyhentää lähdöstään muistaakseni jopa kolme tuumaa?
    Siitä ei tullut mitään ja jos joku on taikauskoinen, nin älkää ajatelko koko Darttia.
     
  3. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    sakemannit oli aika kädettömiä... se toimi täysin kun suomesta lähti. Se msd vikakin oli korjattu.
    Niksmannit sai ruiskun ohjelmiston tuhottua.... siinä lienee syy kaasareille...ja scooppi pilaa koko ajatuksen. Hemiä ei näkynyt ulkopuolelle.

    Hieno auto, helmiä sioille. Moni ei tajua kuin hieno toi oikeesti oli. Sisusta orkkis paitsi kaaret jotka oli "piilotettu".. ruiskun tietokoneen liitin oli piilossa stendarin nupin alla...
     
  4. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    oli muuten strokeri....
     
  5. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    aikoinaan v kasissa esitelty mattamusta oli viimeks tuo keltamusta kun auton näin joskus 90 luvun loppupuolella. lohko oli jäätyny joskus halki toiselta puolelta. paikattu jollain, en muista millä mutta nesteet pysy sisällä.
    silloinen omistaja laitto koneeseen kampiakselin jossa oli muistakseni ½ tuumaa enemmän iskua. muistan elävästi kun tein lohkoon tilaa uudelle akselille. öljyputkelle ei kauheesti tilaa jäänyt, mutten muista miten omistaja asian ratkaisi.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Galaxie61, mää muistan väkisinmakaajan jutun. tais olla "kaunotar ja kulkuri" otsikoitu juttu missä toinenkin Dusteri ja molemmissa poseeras muijat kuvissa. Joku sovinistisika ois voinu ajatella otsikosta jotain ihan muuta, mutta Autoja otsikolla tarkoitetiin.
    Tosta Hempasta puhuttiin piireissä "ikkuna prinsessa" eli hitsattu lohko missä ikkuna hitsttu lohkoon. En pullistele sillä että mulla oli silloin toinen hitsaamaton lohko, kun tää toinen ikkunaton hitsaamaton lohko niistä paukutteli henkseleitään. En minä, vaan se toinen.
    Yhtä projektia kävin kattomassa 70 Cudalla (korinvaihto te älypäät ennen kuin ehditte muistuttaa asiasta) Pojat mittaili ja zoomaili. Siinä Dustyssa oli ollut moni-monikymppinen ja Hemppa roikkui norsussa. Pojuilta loppui hermot ja kärsivällisys eikä Hemppa siihen koppaan ikinä tullut. Se Hemppa oli kuulemma ollut 65-66 A-bodyssa minkä pannuhuone on tasan tuuman kaposempi kuin 67-69. Se on pienestä kii lauloi Samuli Edelman.
    Se myös "ikkuna lohko" päätyi johonkin e-bodiin eikä ikuna tullut siihen Dusteriin. Ilman ohjaustehostinta Heimon saa sovitettua Dusteriin, vaikka ei senteistä vaan millimetreistä puhutaan silloin kun sen sinne saa.
    Heh, viläkin muistan ne Hookerin comp peltisatsit. Kokoavat olivat, mutta ois koppa pitä olla joku Hi-Gasser että oisivat mahtuneet. Ei ne muutenkaan heittämällä menneet vaikka oli esim pienempi tehostartti.
    Nyt rikos on jo vanhentunut ja voin paljastaa että koneenkiinnikkeet tehtiin Loviisassa ja jotain tarrajoja
    niihin laitettiin että näyttivät "tehdas tekoisilta". Kas kummaa kun kävin Rikun projektia kattomassa sille oli tullut nurkkiin kaikenlaista Hemi stuffia, mm mun ex rulla nokka ym..
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä nixmannit on vieny autoo siihen suuntaan kun pitääkin. Se spruutan moitteeton toiminta, no ei kai siihen menny kolmeekaan vuotta ja sen tilanteen säilymisen kyllä osaa ennustaa. Lisäks siinä oli ihan tarpeetonta kompromissia sen pellinalletunkemispakon takia. Mut nyt se on viety mun tykkäämääni suuntaan, ja nykyään jo kulkeekin paremmin ku mummon kauppakassi.

    Ei sinänsä, autohan oli viimisen päälle isolla työllä ja taidolla rakennettu jo silloin ja kaikkihan me tehdään niitä omien visioidemme pohjalta, et kaikki kunnia vaan Jammolle hienon aihion toimittamisesta natseille jotka teki siitä täydellisen! :rotfl:
     
  8. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    en yöllä alkanu lehteä ettimään. mutta oliko se toinen dusteri punanen ? voi olla että kalaverkko jota muistiksi kutsutaan ei nyt pidä..
     
  9. GMC Sprint 76

    GMC Sprint 76 1st gear

    Tosiaan otsikko oli kaunotar ja kulkuri.
    Punainen oli naisen dusteri ja matta musta miehen.Vaikka jutun kuvissa kaksi naista olikin.
    Matta mustaan se Hemi ei kiinni mennyt ja värikin vaihtui tohon kelta/mustaan Hemi väritykseen.kuva oli aikaisemmin.
    Siltä kaverilta joka tota Hemi dusteria teki, kävi vähän ikävästi. Siksi ei tullut omistajan osalta koskaan valmiiksi. (omaiset kertokoon sen tarinan).
    :(
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mä tipuin kärryiltä... mihin se hemi ei mennyt? Ainakin siinä V8:n jutussa oli mattamustassa dusterissa hemi ja varttimailiakin se oli käynyt mittaamassa, muistaakseni jotain 13 sekunnin aikoja meni.
     
  11. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    kyllä siinä hemi oli kiinni kun sillä lenkin ajoin. sillä koneella se oli katsastettukin.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kaunottaren ja Kulkurin tallikaverina aikoinaan oli -66 Satelliteni näkemässä, miten aikoinaan jäätynyt Hemi sai rälläkällä aukon kylkeensä ja teräslevyä tilalle. Arska (RIP) tuumasi vaan hitsatessaan, ettei se enempää mene pilalle :rotfl:

    Joku oli aiemmin sitä mieltä, ettei Hemi ja ohjaustehostin sovi samaan A-koppaan. Ko. yksilössä oli alkuperäisten valusarjojen kanssa myös ohjaustehostin...

    Tuo stroukkiakseli asennettiin moottoriin seuraavan omistajan toimesta Orimattilassa.

    Ja auton edesmennyt rakentaja luopui autosta kesken kolmannen kehitysversion (1. 383, 2. Hemi, 3. flippi + putkikeula)

    Eikä omaiset lue tätä forumia, muutama vanha kaveri kyllä, osan jopa kirjoitellessa tänne.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    [quote="rebel58")
    Tosta Hempasta puhuttiin piireissä "ikkuna prinsessa" eli hitsattu lohko missä ikkuna hitsttu lohkoon. En pullistele sillä että mulla oli silloin toinen hitsaamaton lohko, kun tää toinen ikkunaton hitsaamaton lohko niistä paukutteli henkseleitään. En minä, vaan se toinen.
    [/quote)



    Niin mitkä seikat yhdistää miltei kaikkia vanhoja Hemilohkoja.

    Miltei jokaisessa on vähintään helmoja hieman paikkailtu kun kiertokanki on jossain kohtaa tullut morjestamaan, ja valtaosa lohkoista on .060 ylikoossa.

    Joo HEM-11 oli poikkeus tuosta ja muistan nähneeni pari muutakin lohkoa missä helmatkin oli ehjät, mutta vain yhden mikä oli porattu vasta .030 ylikokoon.

    Sen omistajan kanssa en ole ollut pitkään aikaan jutuissa, mutta viime näkymällä sillä oli kokonaisia Hemimoottoreita neljä kappaletta hyllyssä ja tuskin ne, kyseisen herran mielenlaadun tuntien, siitä ainakaan vähentyneet on.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep rb. Se oli ollut Persåkerin varamottina ja tolla motilla teki silloisen ennätyksen 9.48 ei Manntorpissa vaan Piteååssa.
    Se oli stanu koossa kun yks swedu osti sen ja se poras sen heti kuuteenkymppiin ihan vaan siksi että sai lisää tilavuutta.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Minä olin ja olen edelleen. Tosin tarkoitin peltisatseja mitä noissa kaikissa silloin oli. Valusarjat oli kiven alla. Nyt tilanne parempi eli niitä saa. Tod näk uustuotantoa?
     
  16. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    440:nkin kans voi unohtaa tehostajan jos normi peltisarjat suoraan paketista panee, fendervellit on sitten toinen luku ja/tai omavalmisteet
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tietty fenderwellit menisi ja omavalmisteet. Heh, oon lähes kaikkia bolt-on peltisarjoja joutunu muokkaamaan että mahtuisivat. Vähän omavalmisteen makua, eh?
    Hemi ja fendervillet? Onko kukaan nähnyt? Mä en.
     
  18. 528

    528 Gearhead

    Missä on se sini valkoinen laite jonka Barracudan rakentaja teki aikanaan? Kuvattu ison ruosteisen veneen vierellä lehtijutussa kasissa. Oli taidettu muuttaa kaksi oviseksi ja oli muoviset penkit, ym.
     
  19. shark

    shark 3rd gear

    Katsojatkin pokkaa ja kumartaa...

    [​IMG]
     
  20. 383

    383 Gearhead

    tarkoitat 65 coronet minkä j teki aiemmin sekin myytiin saksaan :soosoo: :soosoo: :soosoo: :soosoo: :soosoo: :soosoo: :soosoo: :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!