HEMI Barracuda ja Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 4spdBcuda, 5.11.2010.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Joo sekin myytiin saksaan, mutta kaupat tehtiin vesteroosissa.
    Haukkukaa vaan kun lähtee maasta hienot autot, mutta noi on valmiita maksamaan niistä auton arvon mitä ei ikinä tässä maassa saisi

    Vittu ku tää muisti pätkii ja kohta menee kokonaan. Eiks se ollut isokoppa 2D tolppa 426 Max Wedge? Vai sekotanko Koposen tai Almin autoon?
    Ei kuitenkaan 4D mistä tehty 2D sedan???
    Ja 383 Toni. En lähde väittelee, vaan kysyn vastausta. Miks mulle 65 Coronet ei sano yhtään mitään, vaan päässäni pyörii 63-64 Fury mikä ei ole Dodge vaan Plyma???
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Myös repeli pokkaa ja kumartaa. Toi on tosi hieno 68! Sox&Martin väreissä hieno, mutta toi on todella nami.
    Onks lisää kuvia tuosta?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eiks oo kuvia lisää?
    Myös kiinnostais onko käyny stripillä ym.
    Oranssi Barracudassa tosi bueno! Ton kromit vielä korostuu kun näytöllä häikäisee.
    Mun Cuda oli oranssi ja se oli moparin yksi väri yhdestätoista väristä mitä sai siloin ja nimi oli Hi-Impackt.
    Metalli oranssi moparissa tosi jees ja näkisimpä vielä joskus 68-70 Muskeli Moparin Lambon oranssina.

    Ton koneplootua ei näy. Sokkakiinnitteineinen näköjään. Millainen plootu tuossa on? Toi paketti ei tarvii sitä moparin rumaa leveetä ja korkeaa skuuppia, vaan siihen menis matalampikin.
    Lisää kuvia!
     
  4. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Oli muuten crome und flammen lehdessä kerrottu olevan saksan nopein katuauto... Oli kyl lisätty siihen strokeri koneeseen ahdin....
    Ja aloitti Suomessa elämänsä 4 -ovisena 6 -koneella...
     
  5. shark

    shark 3rd gear

    Mun kuvat meni kun vanha datori levis.Tässä joku otos -06.

    http://fuzzydice.fotki.com/cars_2006/po ... r0293.html

    http://fuzzydice.fotki.com/cars_2006/po ... html#media

    Oli levee skuuppi ja suditteli ilman ajanottoa tuolla.
    Kaveri myi rahapulassa sitten eteenpäin ja en ole nähnyt pariin vuoteen.
     
  6. shark

    shark 3rd gear

    Jäi sen verran vaivaa,että soitin kaverille ja kyselin kohtalosta.

    Uus omistaja tehnyt rahalla koko myllyn uusiks.Toi imusarja plus kaasarit ostettu muuten Suomesta ja pitäis olla 68 orkkiskamaa,magnesium?

    Kaks viikkoa meni saada mylly ja loota sisään,kun ei halua sahata lattiaa.
    Oli istunut tallissa ja yhtä ruuvia ruuvannut puoli päivää ja hermot oli meinannut pettää.

    Jenkit piti hulluna ,kun halus sellasen "vanhanaikaiselta kuulostavan nokan".Penkitettiin jotain 700 plus konia.Esim. kampura on joku speciaali pala.

    Tässä mukana hiukan jopa musavideossa 8)

    http://www.youtube.com/watch?v=1hQsENZE ... re=related
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    tykki oli biisikin ! hieno bändi ja komee video
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hell yeah hiano biisi black shity ja tykitti niin että joutui naapureiden iloks vähän huudattaa vehkeitä. Siis kotiteatteria. V8 huutoon ne on tottuneet tällä tiellä. En tosin nähnyt Barraa tossa videolla, koska kaikki keskittyminen meni valkoiseen punaisella sistustalla olevaan 58 Buick Limited avoon. Ai laput silmillä niin kuin Suomalaisella työhevosella? Njaah ehkä..

    Toi imusatsi on todella 100% aito 68 rarerace jos toi on se mitä oon hypistellyt Loviisassa Simolla ja Jounilla? Niillä oli magnessium sarja mikä meni Ruotsiin.
    Nyt en muista oliks se just toi, vai alumiininen mikä Simolla myös oli mihin oli myös kansi yhdelle 4barrelille.
    Sen aikaiset nascar ja muut säännöt nääs.
    Siis hypistelin tuota sarjaa enkä millään meinannut päästä sitä käsistäni. Se ei silloin ollut myytävänä! Mielenkiintoinen satsi. Ensin kannet momenttiin ja sitten venakopat päälle. Sitten laitettiin tuon satsin alaosa koneeseen ja se oli real open plenemium (meniks oikein?) ilman kantta olevana kiinnitettiint imusatsi lohkoon. Sitten vasta tuon kansi satsin päälle.
    Oliks ton nimi Cross Ram, vai oliko se nimi GM:n itselleen vaaraama? (vertaa MoParin Six Pack ja GM Tri Power 3X2 kaasaripaketit) Siis silloin kun on kyseessä 2X4 kaasarit mitkä ei ole peräkkäin tai vierekkäin mitä mopareissa ollut? Tarkoitan 69 Z28 302 mottia minkä pikkulohkon päällä tuollainen Cross Ram oli?
    Enivei mulle erittäin tärkeitä tietoja.
    Te gurut voitte kumota tai selventää näkemystäni, ku en nyt ihan tarkasti muista muuta kuin sen että tosta 302 motista tehdas ilmoitti enemmän heppoja kuin LT1 350 motista. Siinäkin ne ilmoitti Corvetessa 5 heppaa enemmän, vaikka kyseessä täysin sama motti kuin esim Camarossa?
    Magnessiumin ja alumiinin painoeroa en tiedä? Molempia olen hypistellyt, mutta en samaan aikaan.
    Mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista ja nyt oikeat tietäjät kirjoituksia tänne pliis.
     
  9. ere

    ere Gearhead

  10. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    Magnessiumin ja alumiinin painoeroa en tiedä? Molempia olen hypistellyt, mutta en samaan aikaan.

    Viime talvena hypistelin molempia yhtäaikaa ero on aika hurja. Se magnesium imusarja ei paina juurikaan mitään.
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Erään taulukon mukaan seostetun alumiinin tiheys 2600-2800 kg / m3 ja seostetun magnesiumin 1800 kg / m3.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Ok te tietäjä gurut. Meikä antautuu kädet ylhäällä ja poistuu Rinnewoodin luokse takavasemmalle. Materiaalin paksuudella myös osuutta asiaan? Nykyään ne tekee noita hiilarista, tosin ei taida saada luokitusta esim ss luokkiin.
    Oon nähny ja hipelöinyt tunnel ram 2X4 alumiini imusarjaa minkä seinämä paksuus oli alle 1mm.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    race hemeissä oli Crossram imusarjoja silloin kun niitä oli tarjolla, eli vuosina '64. '65 ja '68. Eka ja vika alumiinia, '65 magnesiumia. Nykyään saa alumiinisina myös uustuotantona A&A:lta, mopar perfiltä myös mut se on hieman erilainen kuin orkkikset. Niinku näkee, niin irrotettavaa kantta ei tossa ole: http://www.aandatrans.com/Products/Hemi ... production)__RHACRIM.aspx vaan plugit joiden kautta kiinnityspultit.
    http://www.aandatrans.com/Products/Hemi ... production)__RHMCRIM.aspx

    Veikkaan et rebeli on hypistellyt "rat roaster" imusarjaa, joka oli irrotettavalla kannella, tai sit jotain modifioitua crossramia. Kansiahan noihin oli tarjolla erilaisia, yhelle tai useemmalle karbikselle, rivissä tai lomittain.

    [​IMG]
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead


    Moi, hieno aihe nää A-koppaset Hemit Suomessa. Tsekkasin ton Saksanlehden linkin, siinä sanovat jotta:

    - Hemi 484 ci, 7.930 ccm
    - tehoa 680 PS DIN (miten sen nyt sitten ovatkaan muka todenneet että ihan DIN, no olkoot...)
    - 11,76:1, puristukset, Mopar Peformancen kannet
    - kaksi Holley-Super Stock kaasaria
    - Ray Barton CrossRam imusarja
    - Mopar Performancen nokka, 312°
    - TF 727, Turbo-Action 4200 turbiini, Mopar Performance Transbrake
    - vanteet/renkaat: Weld Pro Star, 4x15“ Hoosier 26.00x4.5-15 ja 15x15“ Hoosier 31.00x18.50-15

    Ja että 11-sekunnin aikoja menee varttimaililla helposti.

    Kyllä saksalainen osaa!
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    ei se ny kuitenkaan mikää äly nopea jos 11 alkaa ajat. :oops:
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead


    Unohtumaton muistijälki omassa pääkopassa HemiTeron Dusterista:
    - Kalajoen kisat joskus ´90-luvun puolivälissä
    - olin siellä maalipäässä odottelemassa, silloin ei Kalajoen radalla vielä ollut paluutietä, vaan kisaajat palasivat aina nipussa takaisin varikolle, normimeininki lentokenttäradoilla...
    - maalipäässä oli vinkeetä katsella ja ennekaikkea kuunnella kun seuraavat parit tulivat vuorollaan kohti
    - ja sitten tuli Hemi-Dusterin vuoro. Siellä kaukana taivaanrannan lähtöalueella keula nousi ja heti perään alkoi kuulua ehkä maailman komein huuto kun se Hemi kiersi vaihteelta toiselle, läpät levällään, suorat putket...
    - ... kyllä mulla oli jenkkisiili entistäkin ryhdikkäämpänä ja monttu auki, kun se Hemi-Dusteri raivosi kohti ja äänet vain kovenivat kun se läheni, kolmosella varsinkin tuntui että ne kierrokset vain nousevat ja nousevat ettei mitään rajaa. Se huuto... olipahan vaan aivan käsittämättömän hieno metelikokemus wannabe-sudittelijalle!
    - mikään muu vehjes siellä ei kuulostanu yhtään miltään tohon Hemiin verrattuna, oikeesti, vaikka olihan siellä kai noeampiakin vekottimia paikalla, kaiken merkkisä (ite ajoin Chevyä silloin, mutta tyhmempikin siis tajusi että TUOSSA oli sitä jotain).

    Jäi sitten mieleen se Hemi. Kerrasta.
     
  17. Mutku

    Mutku Gearhead

    :rotfl: :rotfl:
    Hienosti sanottu, kertakaikkiaan! Tota tulen vielä lainaamaan, kiitos!
    :)
     
  18. pötkö

    pötkö Gearhead

    Ei se sen kovempaa kulkenut kun oli Suomessa :eek:
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    niin yleensähän ne ennätykset ei ole maakohtaisia :rotfl: mut tuolla heppa määrällä ja kevyellä kopalla voisi enemmän odottaa...
     
  20. pötkö

    pötkö Gearhead

    Niinpä!!! :D
     

Kerro tästä muillekin!