Hemit ja muut harvinaisuudet

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 29.3.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos, vipottaja tarkemmista tiedoista. Sen kyllä muistinkin että Aholan farmari on purettu ja kuopattu, hatara muistikuva vain oli että siinä tosiaan ennen tota 440:tä oli myös 426 cid
     
  2. K.S

    K.S 3rd gear

    Mites Stillmanin Hemi charger?
    Hemi Hedmanhan myi kai sveduihin autonsa.
    Entäs Loviisan Rutilan -71 barracuda...tais olla 440 sellä vai hemi
    Uusitalon Challenger oli kisoissa hemillä, myi kai pois sen 440 sellä.

    Siis tämä kaikki -80 luvulla :D
     
  3. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    saatan muistaa väärin, mutta.

    Chargerista kone irti ja auto eteenpäin.
    69 charger muuttanut tosiaan ruotsiin, ei kai edes tarjottu suomeen?
    barracudasta katto irti laikalla.
    uusitalon challenger taisi olla se aito r/t sixpack, nousiaisella nyt?
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ja ykskään noista ei ollut aito Hemi. Mopareita Hemillä tulee mieleen useita (2x Challenger, Coronet, "Roadrunner", Chrysler C-koppa, Duster jne. jne.) mutta aidot 426 Hemiautot Suomessa on mainittu jo tässä viestiketjussa.
     
  5. K.S

    K.S 3rd gear

  6. jakulepi

    jakulepi Gearhead

    Jännä juttu, sillä pari viikkoa sitten pysähdyin kotopuolessa (Tre:n seudulla) ostamaan jätskiä pienestä kyläkaupasta ja heti tuli pari ukkelia jutulle kun camarolla olin liikenteessä. Siinä jenkkiautoilusta jutustellessa, toinen heistä muisteli mielestäni melko tarkoin muistikuvin Kangasalla olleesta aidosta hemicudasta joskus ehkä noihin aikoihin. Muisti jopa omistajan nimen, jonka minä tietty nyt menin unohtamaan.

    Vaikka juttua kertonut kaveri ei ollut jenkkiharrastaja,tms., niin muisti kyllä ulkoa auton 426 kuutiotuumaa ja 425 hevosta sekä sieraimet konepellissä. Yksityiskohtana vieläpä se, että auton originaali tekniikka olisi ollut hetken aikaa kadoksissa, mutta päätyi takaisin autoon.

    Lienee kyseessä sama pirssi, jos sellainen kerta Tre:n seutuvilla on joskus liikkunut.
     
  7. niklas_

    niklas_ 1st gear

    kaikissa HEMI cudissa oli Shaker konepelti alunperin..
     
  8. Z11

    Z11 Gearhead

  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Reserve not met...
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    finderin mukaan hedmanin chargerin omistaa kuolinpesä . eli onko sittenkään ruottissa?en muista rekkaria mutta joka muistaa niin lähetä 16400 numeroon.
     
  11. hla

    hla 3rd gear


    Powerissa oli kuva pari vuotta sitten Hedmanin Chargerista Ruotsissa. Sen omisti sama äijä jolla on pari muutakin Hemi-autoa. Lasse jotain, joka jutussa minkä mä oon äijästä nähnyt , niin sillä on sellanen lippahattu päässään.
     
  12. met59

    met59 3rd gear

    Missäs seuraava harvinaisuus majailee nykyään, avo 59 Custom Royal ?
    Joskus 60 luvulla myytiin kuulemma Ahvenanmaalle.... vieläkö siellä,
    vai ????
     
  13. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Ei mun mielestä noissa autoissa mitään niin salaista ole,etteikö niistä voisi julkisesti puhua.Kaikki suomen HEMI autot on automaailman "julkkiksia" ja harrastajia kiinnostaa niiden liikkeet ja omistajan vaihdokset.
    Ja sitä paitsi onhan se hyvä että,omistajien tietoon tulee jotain sellaista mitä he eivät itsekkään ehkä tiedä.Todenperäisyys on sitten toinen asia.
    Itseäni ainakin kiinnostaa tietää kuinka HEMI Belvedere ja 63 MAX WEDGE projektit edistyvät.Olihan Belvedere aikoinaan vaasankin katuja kuluttamassa.
     
  14. terence hill

    terence hill 3rd gear

    Onko yhtään AAR-Cudaa Suomessa? Mahtaako historiikkia tai faktaa löytyä suomenkielellä?
    Onko niitä saanu tilattuu niinku muitakin malleja,sähköikkunaa,ilmastointii,automaatti/manuaali,tehostimet,yms;vai oliko vain väri johon pystyi vaikuttamaan?
     

Kerro tästä muillekin!