HJ60-61 kone vaniin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja viikinki75, 10.1.2005.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    ...Ja sitten se vanha kaatikselta haettu dieseli viedään koneswapin jälkeen katsastukseen ja otetaan päästötesti. Se on korkeamman kädessä meneekö katiska läpi testistä, ellei räjähdä jo testin aikana.


    Älkää dieselöintiukot suuttuko, kunhan vittuilen aiheen tiimoilta.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikä siinä silloinkaan ole mitään järkeä. On sen verran halpoja noi sb:n osat...
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    -79 ja vanhempi rules 8)
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "-79 ja vanhempi rules" ahaa siis ei päästötestejä?

    Hmm. joku 1978 mannemese olis kova sana. Sellainen yksilö jolla on ajettu löpöllä viimeiset 400 000 kilsaa 8)

    Itseasiassa dieselkone on mainio moottori, kestävä ja vääntävä. mutta kyllä se valmiina tehdasanennettuna kannattaa ostaa. Tämä siis vain mun mielipide.
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Joskus jopa alle kympin : http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=24403

    Minkälainen sananvaihto lienee esm porsse-voorumeilla , kun laittavat pikkulohkochevyjä porsaisiin ? :lol:
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "pikkulohkochevyjä porsaisiin"

    Kyseessä on rodunjalostus jota ei voi paheksua kuin Amnesty International 8)
     
  7. mceläin

    mceläin 1st gear

    juu toisin päin noo vaihto konstruktiot on varsin toimivia. nimim. varsin kiukkuisen V8 duettin ex-omistaja
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo toisinpäin asia erikseen...mutta silloin kyseessä yleensä laite joka on rakennettu ihan hauskanpitoa varten...

    Hyrylässä katselin tuossa viikko pari sitten mustaa K3500 4 x 4 Chevy pikkaria ja manailin kun oli muuten suht.siisti,mutta 6.5 TD koneella joka ei kiinnosta pätkääkään...

    Sitten tuli mieleen etteihän se välttämättä mitään haittaisi...kerran toiset dieselöi noita,niin miksei sitä voisi tehdä toisinkin päin ja vaihtaa tilalle bensaisolohkon...joko 454 tai samantien 502 ja diesel tekniikka myyntiin !!!!

    Siihen joku kunnon ruisku päälle...mutta...mutta taas järki käteen... samaan hintaan saa valmiinkin isolohkolla.
    Ja jos haluaa 502:lla niin 454 myyntiin ja isoveli tilalle. 8)

    Ajatuksena ei kumminkaan mielestäni huono,olisihan auto vielä muutoksen jälkeenkin ajettavuudeltaan,käytöltään ja ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvä ellei parempikin kuin alunperin.

    Tehty tehtaan omilla komponenteilla eikä millään Nissan Sunnyn 1.6 - 2.0 L 16 valve koneella....vaikka niissä olisikin sama määrä venttiilejä ja tehotkin liki samat... :rotfl:
     
  9. mceläin

    mceläin 1st gear

    juu u vaikka kinkki puolimoottorissa ois noo tehot esim. 140 hv kuten olds 307:ssa joka kiikuttaa tammiarkkufarmia edes jotenkuten, niin veikkaampa et sillä puolimoottorilla ei etene, ei ääni auta vääntöä pitää olla :lol:
     
  10. SlantSix225

    SlantSix225 Gearhead

    Joskus muinaisella seitkyt luvulla. Yksi isän tuttu oli viritelly mb200 dieselin chevy 2 :seen. Ei ollu letukan välityksillä chevy jaksanut lähtä edes liikkeelle vaikka kytkin luistattanut ja kone huutanu täysillä.
     
  11. tuurna

    tuurna 1st gear

    15 sivua ei kauaakaan kun on 16 sivu avattu, mihkä nämä sekasikiö keskustelut johtaa. Mutta on se kiva katsoa kun raavaat miehet saa tekstiä aikaan vaikka koulu aikoinaan monet varmaan kirjoitti 2 riviä tekstiä kokeeseen..diesel hyvä jos ajaa paljon jne. bensa hyvä jos tykkää jytinästä(v8) ja letkeästä ajosta...bensaa jyrää niin kauan kun sitä on..kohta kaikki ajaa hemikonetta propaanilla tai sianpaskalla, nipponi tulee viereen ja alkaa kiivas väittely..aurinkopaneeli-sähkö vs. propaani-paska-rypsiöljy.
     
  12. ripe

    ripe 1st gear

    Siitä pikku rempasta.
    Mää maksoin kansivikasesta 300D mesestä 100 euroo. Tosin ottaessa kannen auki totesin männänkin olevan rikki. Mersupurkaamosta käytetty mäntä 20e ja uusi kannentiiviste 40e. Nyt olen ajanu sillä 45 000km
    Moottori on Fordin STW:ssä
    Korin osista olen nyt jo saanut omani pois.

    Mitä näihin "hulluihin" koneen vaihoihin tulee. Onhan niitä tehty, toiset on laittanu jopa chevyn 350:siä kaseja W115 korin mersuihin.. Järjetöntäkö?
    No jaa. Chevyn kasi on niin paljon edullisenpi kuin mersun oma kasi.

    Mitä taas tulee näihin "työtä tekeviin".
    Kun aamusin täytyy päästä autolla töihin niin uskon että vähintään yhtä hyvin pääsee vanhalla natsipadalla, kuin sillä bensakasilla.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pääseehän sitä vaikka nipponilla töihin mutta eihän se mitään tyylitajua osoita jos käytettävissä olisi jenkkikasi...
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    hyvä kommentti.

    pahimmat jenkkifriikit mitä olen huomannut löytyy pv-susukin kahvoista tai dx-korollan tms ratista. 8) Asuvat vielä äidin helmoissa ja kaikki omat rahat menee kivoihin juttuihin + viikkoraha.

    Eikä se fordin 302 sillä sähkökaasarilla (2-pisteruisku) niin huoleton peli taida olla. Toinen ikävä kone on 200cid v6 gm...
    All show, no go :rotfl:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    kuka nyt vajaamoottorilla ajelisi ? eikä 302 taida niin paha olla. JOs kyse taas on niistä sähkösäätösistä kaasareista 80-luvulta niin ei ne sen enempää ole prakanneet kuin sen ajan corollat paitsi että ovatten vieläkin liikenteessä...
     
  16. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Joo, meilläkin on yksi -88 Corolla. Ihan sen vuoksi että on ainakin yksi auto jolla pääsee liikenteeseen 8) Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun Tojotalla on haettu lotjaan osia tai tultu pajalta pois :D

    Tuttu seppäkin tuumi että on se hyvä että teillä on edes yksi luotettava auto... :rotfl:

    Mutta en *erkele silti Osmoa myy. Ajanpahan vain sen verran vähemmän että ei konkurssi tule :wink:
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No niin, nyt piti ruveta laskemaan. kaikkea se nettisivun lukeminen teettää.

    elikkäs
    diesel-buick (alkuperäinen 350DX) koneremppa maksoi ~2500e ja lootaremppa 500e yht.3000e.

    No sillä on ajettu rempan jälkeen nyt 100 tkm. kulutus keskimäärin 10.5l/100km (aina ei jaksa säästellä)
    polttoainekustannus tämänpäivän hinnalla (0.89e/l) 9.35snt/km
    eli 5 vuotta tuon mukaan 9345+3000=12 345e

    Bensafarkku: lasketaan kulutus vaikka keskimäärin 13.5l/100 mukaan tämänpäivän hinnalla (täällä) 1.10e/l -> 14.85snt/km
    ja samat 5 vuotta/100 tkm -> 14 850?

    Eli rempattu diesel 350DX

    12 345e yllättävän hieno luku

    Ja bensa ilman mitään vastaavia remontteja

    14 850e

    Hankintahinnoissa ei ollut 5 sitten eroja. Vakuutuksissa ei pitäisi olla eroja. Käyttövoimaverossa on mutta jää alle 100?/vuosi joten ei tasaa siltäkään osin vielä.

    Ja toisekseen tällä hetkellä tuo dieselin ja bensa hintaero (polttoaineen) on aika pieni siihen mitä se on välillä tuon viiden vuoden ajan ollut.
    Henkilöautossa ei kannata mutta pakettiautossa kyllä.

    Ja sitten jos vanhaan konevikaiseen farkkuun/vaniin saa jollain 100-200e:lla toimivan tekniikan, niin laskekaapa kannattaako, tosiajossa.

    Kyllä 455 on mukava mutta en ajaisi sillä siltikään 100-250km/päivä työajoa.
     
  18. ripe

    ripe 1st gear

    Kyllähän V8 on hienot pakoäänet. Siitä ei voi kiistellä, on hienommat kuin esim V12:ssa.
    Mitä muuta siitä sitten saa? Jos haluu saman väännön, niin senhän saa kuutiotuumilla, ei sylintereillä.
    Jos taas haluu hevosvoimia, niitä saa pienestäkin koneesta lisäämällä kierroksia ja turbottamalla sitä vääntöä.
    Eli jos ei ole välttämätöntä ne v8 pakoäänet niin miksei kannattas laittaa sitä HJ60-61:stä konetta vaniin. Siinä on jo ihan kivasti kuutioita ja puolenkilon ahdoilla jo tehoo ja vääntöö enemän kuin alkuperäisessä koneessa.Mikäli pumppua vähän säätää.
     
  19. tuurna

    tuurna 1st gear

    NE ÄÄNET 8) :rotfl:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saa melekin yhtä hyvän kun alkupeäinen jos vähän säätää ja virittää. Mitähän alkupeäisestä tulisikaan jos sitäkin vähän säätäis ja virittäis ?
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!