HOT ROD -omavalmisteprojekti!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 28.2.2006.

  1. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Puhutaanko nyt peräkärrymallista?
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jälkipoltin tarkottanee kaiken mallisia lokareita...?
     
  3. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Ahaa! Aivan! :D
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tulipa tässä muuten mieleen yks asia. Tiedä sitten kuuluuko se tähän aiheeseen tai mihinkään, mutta syksyllä kysyin myös lupahakemuskeskuksesta luvan myöntämiseen lokareiden poistosta. Voi toki hakea lupaa, mutta eri asia myönnetäänkö sitä. Pitäs olla tooosi hyvät perustelut että miks. Jotakin juttua oli että mites sadekelillä sen auton erottaa sieltä vesisumun seasta? Sumuvalo ja/tai jos tietty mm. määrä vettä tiellä niin ei ajeta? En kyllä sitten tohtinu kirjoittaa tuosta asiasta lupalappuihin mitään.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Riitäiskö se et uusia ei ole saatavilla... :lol:
     
  6. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Puuttuuko projektista osia ja minkä verran?Kuinkas sen kojetaulun kanssa kun lupasin uuden jos vanhaa ei saa ehjänä irti.En ajatellut että mittariasennukset ja sähkötyöt olis helpompi tehdä irto-osaan.Laittakaa vain ne laittomat takavalot ,kyllä punainenkin on jonkinlainen varoitus/huomiovalo,sellainenhan siitä pitäisi tulla että vois tehdä vaikka itse takavalonsa jos haluaa.Täällä korvessa oli taas sähköt poikki neljänä päivänä,on jäänyt omakin projekti nurkkaan seisomaan.Ehtiikö roadster valmistua Hesan näyttelyyn vai vasta Tampereelle?Kuinkas on,maksaako Helsingin tai Tampereen näyttelyiden järjestäjät tuon projektin tuomisesta näyttelyyn?Mielestäni pitäisi ,koska se tuo tulevaisuudessa heille enemmän kalustoa.Rahat voisi käyttää osien ostamiseen eli jos ei ole saanut lahjoitusosaa voisi ostetun osan tositetta vastaan vähentää näyttelystä saadusta kulukorvauksesta.Tampereelle kalustonsa vieneet taitavat saada vieläkin kohtuullisen kulukorvauksen ,olisko sen esittely ensin mahdollista siellä?Vai maksaako Hesan porukka minkälaista korvausta .Olis tietenkin julkisuuden vuoksi vierailijoiden määrässä laskettuna ylivoimainen paikka,vaikkakin on näin kaukaa katsottuna hieman rahastuksen meininki ,jopa pysäköinti on maksullista toisin kuin Tampereella.
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, ilmoittelen kun saan kojetaulun irti niin katsotaan missä kunnossa se sitten on. (Palaan reissusta 9.päivä)
    Teardropit on juuri oikeat tähän tarkoitukseen ja ne on tulossa.

    Kyllä auto olisi molempiin näyttelyihin tarkoitus keväällä saada, missä kunnossa niin se jää nähtäväksi.
    Viime kevään näyttelyihin hoidin trailerit, vetoautot ja kuljetukset itse ilman mitään korvauksia tai edes puhetta semmoisista. Siinä mielessä ihmetyttää kun jotkut kitsastelee täällä muutaman kympin kolehdeista ja pelkää että mitäs jos parin kympin lahjoitus meneekin hukkaan kun toisilla sijoitukset on jo sadoissa euroissa.
    On tässä parin vuoden aikana selvästi erottunut ketkä on projektin tukijoita ja ketkä vaan pyörii kulisseissa ja etsii tekosyitä miksei nyt juuri kannata osallistua. Tosin ihmiset lämpenee aika hitaasti ja tällä hetkellä kiinnostus osallistumiseen on aitoa.

    Suurin osapuute tällä hetkellä lienee tuulilasi, minkä kehyksen eräs harrastaja on jo luvannut tehdä mutta minkä mallinen ja kuinka se etäisyysongelman kannalta toteutetaan on vielä auki.

    - Jani -
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Siis onko tälle proggikselle pankkitiliä olemassa? Oon jo aiemmin tainnut samaa kysyä.
    Mites näyttelyissä...hitto ku ei muista oliko TRE:n Show:ssa joku kolehtilipas projektille..?
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead


    EI ole pankkitiliä koska rahaa EI voida ottaa lahjoituksena vastaan.
    Tavaraa voi lahjoittaa ja kaikista lahjoituksista tullaan tekemään kirjalliset luovarit.

    - Jani -
     
  10. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Kun tuo roadster on valmiina on sille tietenkin hankittava omistaja kuten Janin kanssa on keskusteltu.Mikä taho olisi se oikeaan osunut valinta?Ehdotuksia varmaankin otetaan vastaan.Sen pitäisi mielestäni olla sellainen joka pitäisi autoa mahdollisimman paljon esillä enkä oikeastaan tiedä muuta kuin joku poliisilaitos tai liikkuvapoliisi.Siinä olisi vielä hyvää se ,että auto tulisi tutuksi myös ei-harrastaja piireissä.Tietenkin mikä tahansa järjestö käy minulle,olen tehnyt sen selväksi jo korin luovutustilaisuudessa.Tehkääpä puuttuvista osista lista niin sieltä voi katsoa mitä tarvitaan .Joko on pakoputket ,vaimentimet ,tankki ,paisuntasäiliö,pesuneste säiliö/pissapojan moottori,jneOlis helppo ilmoittaa jos sattuu tulemaan kohdalle.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin auton tulevaisuushan on lyöty lukkoon jo vuosi sitten eli sitä tullaan hyödyntämään fhra:n toimesta harrastajien hyväksi miten se nyt on milloinkin mahdollista. On siitä ollut joo puhetta.
    Erilaisiin sponsorifirmoihin on myös olty yhteydessä tänään viimeksi ja osia on lupailtu muttei ole vielä varmistunut joten en huutele enempää ennen kuin tiedetään.
    Sitä osalistaa kun ei nyt pariin viikkoon saa väännettyä vaikka mitä tekisi joten maltetaan nyt keskittyä vaan tähän virtuaaliseen osuuteen.
    :odroll:
    - Jani -
     
  12. Liipo

    Liipo Gearhead

    Moro

    Ruiskuboksi saapui tänään.
     
  13. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Mulla olis ylimääräisenä Edelbrocin Torque II imusarja 350 SB koneeseen,kiilloitettu huvinvuoksi.käykö projektiin vai onko jo hankittu?
     
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tuo TBI ruisku tarvii oman imusarjan jonka Karva jo aiemmin lahjoitti. Saa nähdä miten keskipultinreikien viilailun kanssa käy.

    Projektiin on eräs "Putkiguru" luvannut tehdä kiillotetut rosteripakosarjat (Ei koko pakoputkistoa!) eli jos joku lahjoitaisi parikymmentä kappaletta valmiita 42.4 mm putkimutkia. Laserleikatut laipat löytyy jo.

    - Jani -
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Otteita päivän Hesarista:

    Omavalmisteesta:

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Stadia ... 5233905113


    -----------------------------------------------------------------

    Vertailua venealaan, jossa ei ole esim. prosenttirajoituksia ja kanta-autosääntöä:


    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Vuoden ... SI1AL01f53
     
  16. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Sellaista tämä on.Annoin kansan edustajille arvion mitä olisin ehtinyt tekemään tämän 24 vuoden aikana.Pyöreästi 50 koria ja runkoa vuodessa,kun nämä olisivat josain vaiheessa valmistuneet nayttelykuntoon olisi yksilöä kohti käytetty rahaa noin 20 tonaa.Siitä alvin osuus 4400 euroa per auto ,jos harrasteautovero olisi 2000 euroa se tekisi valtiolle 100000 euroa vuosi.Eli näistä olisi kertynyt noin 7,7 miljoonaa euroa.Näissä laskelmissa ei ollut tuloveroja,yrityksen voitosta maksettuja veroja,vakuutus-,eläke-sos.turvamaksuja.Eikä valtion olis tarvinnut muuta kuin tehdä harrasteautolait.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hyvä Jope! Tuossa on samansuuntaista laskelmaa kuin muutama vuosi sitten valmistuneessa Choppermuistiossa, joka oli ensiarvoisen tärkeässä asemassa uusien prosenttisääntöjen hyväksymisessä sekä meneillään olevassa omavalmistemoottoripyörien hyväksyttämisessä! Siinä oli faktaa mm. Ruotsin mallista sekä harrastuksen suorista & välillisistä vaikutuksista ja tuloista sekä työllistämisvaikutuksesta.
     
  18. JouniK

    JouniK Gearhead

    Mulla olis ilmajousia 2 kpl ylimääräistä (liian lyhyet mulle) ja Janin kanssa oli juttua, että ne sopis tuohon ov-rodiin. Kuitenkin hiukan liian suuri potti meikäläisen kukkarolle lahjoittaa kerralla, kun uudetkin pitäis hommata :oops: Jos olet kiinnostunut panostamaan rodi-projektiin, laita yv!

    Jouni
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, tommoset olis etupäähän hyvät niin saisi säätää korkeuden tarpeen mukaan eikä tarttis metsästää erikoisjousia.
    [​IMG]

    Kerätkää vaikka tuohon sitä kolehtia ja sopikaa Jounin kanssa mitä maksaa.
    Jos vaikka 5-6 henkeä jakaa ostohinnan niin ei pitäisi olla enää kallista.

    - Jani -

    Projektikuvia:
    http://www.kolumbus.fi/garage/omavalmiste
     
  20. vpoint

    vpoint Gearhead

    Niin.... se on se meidän yhistyksen lupaama sponssiki vielä tuolla oottamassa. Voisko sen käyttää nyt vaikka noihin ilmajousiin?? Laittakaa mulle yv:tä tai sähköpostia bluesss70@gmail.com.

    t: Ari / TCCCry
     

Kerro tästä muillekin!