Hullu idea - supercharged crate kone 90-luvun Z71 Sportsideen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja W11N, 28.12.2021.

  1. W11N

    W11N 1st gear

    Kertokaapa tyhmälle (ehkä vähän hullullekin unelmoijalle), että onko realistista asentaa tuollainen uusi mopar kone Sportsiden keulille? Varmaan menee vaihdelaatikkokin uusiksi ja muuta. Mitä vaatii, jos edes on mahdollista?

    Esim tällainen https://www.summitracing.com/parts/edl-46127

    Thanks!
     
  2. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Miksi ei olisi? Katsastus voi olla eri juttua mutta radallahan saa tehdä mitä haluaa.
    Joku automaatti loota tuohon perään niin tuskin ongelma kestokaan tollasella alle 1000hp moottorilla. Vaatii hommia ei ole ihan senkun tiputtaa vaan, mutta miksi ei?
     
    W11N tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    LS swappi ois helpompi. :D
    Mutta huomaa, että on uutta teknologiaa. puristukset 9.9, kun joskus aikoinaan ois pitäny olla joku 7-8 max.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei kannata tuollasta moparin koronasta kärsivää nuhapumppua Sportsideen laittaa, parempi idea olis Chevyn 1004 heppainen vapaasti hengittävä ZZ632:nen crate engine! :D
     
    tapio.t, impala-63, Rambo John J ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Joko Cedricin dieselit on poissa muodista...
     
    Gary Grand, Seevu, impala-63 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    vai oisko selvä markkinarako jonkun alkaa tekemään Cratena noita :rotfl: :odeek:
     
    Gary Grand, impala-63 ja tooke tykkäävät tästä.
  7. paja1

    paja1 Gearhead

    Jegsille vinkkiä että laittas listoille niin Suomeen lähtis konttikaupalla. Nissan 2.8 crate engine, "hecho en mexiko" . Ja tietty kiinalaista dress-up kittiä tyrkylle,niklattua venakoppaa ja siihen ropelimutteria kaveriks :rotfl: :wc:
     
    impala-63, tooke ja tero79 tykkäävät tästä.
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Saisko vielä lisäoptiona 780tkm sisäänajettuna. Ettei oo turhia lastentauteja.
     
    Gary Grand, Väpsy, THE61OHV ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. paja1

    paja1 Gearhead

    Taxi edition :poff:
     
    tooke ja tero79 tykkäävät tästä.
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kukahan noita väsää?

    Nokka näyttäisi olevan saastenokka :)

    Camshafts: Comp Cams 226 degrees/234 degrees, .619/.612, 116 LSA

    Ja tietysti "not in stock". Todellakin tilaustavaraa siis.
     
  11. Rambo John J

    Rambo John J 1st gear

    ZZ632 on vahva vaparimotti, mutta saako sille lailliseen katuajoon lupia?

    ZZ632 = 1004 hp = 750 kW​

    Esim. 2000 kg painavassa autossa paino/teho-suhteeksi tulisi:

    2000 kg / 750 kW = 2,67 kg / kW

    Entäs ZZ632:n hinta / hp suhde (nyky $/€-valuuttakurssilla):

    ZZ632 = 37.758 dollaria = 33.200 euroa

    33.200 € / 1004 hp = 33 euroa / hevosvoima

    Löytyisikö samaan rahaan parempiakin vaihtoehtoja o_O?
     
    Muokattu: 1.1.2022
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  12. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Euro/hp. Kiinnostava ajatus. Vaihtoehdoista kuulisi mielellään lisää.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  13. max

    max Double Gearhead

    Bugatti Veyronissa taitaapi olla myös sen 1000hp.
    Luulis että semmosenkin motin voi ostaa jos vanha on kokenut täystuhon.
    Ei taida aivan tuolla ZZ632 hinnalla irrota.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Liikaa tehoa rekisteröintiin? Mitäs jos sen ostaa osina, niputtaa ja penkittää omavalmisteeksi?
     
  15. tero79

    tero79 3rd gear

    pitkäkattoon vielä omalla automaatilla.. lähtee ku purkka tukasta!! :)
     
  16. W11N

    W11N 1st gear

    Oliko se nykyään, niin että autoon voi laittaa uuden moottorin kunhan joku tietty painon suhde tehoon ei alitu vai miten se homma tätä nykyään menee?

    Itse ei oikein kiinnosta tuollaiset järjettömät moottorin tilavuuden. Mielummin ahdettu 6.2. Mutta tosiaan projekti voi mennä vaikeaksi, jos leimaa ei onnistu saamaan...
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos ihan tosissaan lähtisi tuollaiseen niin omavalmisteenahan se kai pitäisi esitellä konttorilla, sopiviin lukuihin downgreidattuna. Tilavuutta X-määrä, ahdin, tehoa XXX-määrä x,x bar ahtopaineella ja teholaput todisteeksi. Tuosta vähän edullisempi moottori ja ihan mama-moparilta https://www.manciniracing.com/mo6hecren.html
     
    Muokattu: 2.1.2022
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

  19. impala-63

    impala-63 Gearhead

    W11N tykkää tästä.
  20. W11N

    W11N 1st gear

    Mitä siis tarkoittaa tarkalleen tämä omavalmiste? Jos alkuperäisestä L31 koneesta raapaistiin 190hp yli, niin sopiva ylitys on kai max 20%. Tuo lisäys on täysin naurettava. jos ylittää yli 20% (uuden säädöksen mukaan kai ahdin aina luetaan sellaiseksi) pitää kait olla joku verrokki ajoneuvo, johon pitää linjata. Meneekö näin?

    Pitää siis löytää joku, joka suostuu penkittämään tuollaisen 600-800hp koneen tyyliin 250hp, mikä kuulostaa aika kaukaa haetulta.

    Olisi mukava kuulla, joltain joka olisi jo saanut vaihdettua tuoreemman ja tehokkaamman koneen vanhaan autoon ja leimattua sen, miten se kannattaa tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!