Huvittavimmat jutut katsastuskonttorilta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Matador71, 27.1.2004.

  1. Tommi_82

    Tommi_82 1st gear

    Et varmaankaan halua paljastaa mikä liike on kyseessä..? Vai onko ees pystyssä nykyään? Itsekkin kuopiosta ja autoa etsimässä, tietäisi vähän minkä liikkeen kiertää kaukaa... :mad:
     
  2. RG Racing

    RG Racing 1st gear

    olin leimaamassa kustomi amazonia tossa kuukausi sitten ja itse katsastus setä oli pihassa kyttäilemässä kyseistä amazonia, kun tulin siihen paikalle niin kysyi vaan onko auto sun. no minunhan se, sitten inssi jatkoi lipoista jotka peittävät noin puoli ajovaloa että ei taida olla lailliset nuo. sanoin että poliiseille ne ainakin on mennyt läpi. no käveltyämme sisälle kerkesimme jo ihmettelemään jo että mihin se jäi volvon kans? no sit parin minuutin kuluttua se tuli siihen takas suupielet korvasta korvaan ja ajoi jarrutesterille johonka amazon sit jäi perästä kiinni no ei se katsatusmiestä näyttänyt häiritsevän ja eikun pienten ponnistelujen kanssa auto pois testeriltä sit rasvamontulle, ukko kävi volvon alla eikä vissiin edes koskenukkaan koko pohjaan, tuli alta pois ja tokas läpi meni!! no omassa tiedossa olevia vikoja autossa oli kuskinpuolen vetari jossa päittäisvälystä (meni joku pidike paskaks perästä juuri ennen leimaa), etupuslia ei juuri ollenkaan, ne lipat etuvalojen edessä, itse katkotut jouset, perässä n.5cm maavara ja jarruvalot ei pelannut juuri sillä hetkellä jonkun kosketus häiriön takia :soosoo: :soosoo: no onneks päästi läpi ja tosin nuokin viat on jo korjattuna paitti tietysti maavara on vielä sama ja amazon on talviajossakin :D se katsatus setä oli vissiin kyllästyny vähän hommaansa tai sitten "pieni" testilenkki antoi niin hyvät kiksit sille :rotfl: :rotfl:
     
  3. Healer

    Healer 1st gear

    Mainitsin jo ekassa viestissä tuon liikkeen eli V....... L....., iso ja tunnettu pulju ja hyvin tuntuu voivan...
     
  4. challenger500

    challenger500 Gearhead

    tuossa noin vajaat 20v sitten eräällä pienellä eteläsuomalaisella katsastuspajalla kävi urbaani legendaa, erää veljekset veivät "hieman" viritetyn, muistaakseni Chevy II tai Novan vuosittaiseen tarkastukseen. Auto nimittäin oli siinä määrin "kiree" että otti kadullakin helpohkosti ns. keulaa.. varoittelivat katsastusmiestä jarrudynon jälkeen,että jos sitten ihan varovasti sinne lenkille ettei karkaa käsistä. noh, siinä kokenut katsastusmies että eipä hätää poijjaat..polkaisi, keulapyörät "kevennykselle", auto hyökkäsi aivan helvetinmoista ravia eteen ja katsastusmies parkkasi auton sinne nurmelle johon se pysähtyi. Tuli kädet vapisten takaisin ja löi pojille leiman papereihin ja pyysi kauniisti viemään auton pois.... tarkemmin en enää muista mutta kuutiotuumia OLI!!! Runsaasti
     
  5. Duron

    Duron 1st gear

    volvo

    Olin joskus volvon 480 katsastamassa ja katsastus äijä sitten haki avaamet multa siitä kaffi pöydästä missä sai ilmaaset sumpit aina odotellessa,no 5min myöhemmin äijä tulee pihalta sanomaan mulle että en löydä sun volvoa meikäläinen luuli että se varastettiin siitä pihasta mutta äijä ei tiennyt yhtään minkänäkönen volvo kyseessä oli ja meni ihan punaaseksi kun lähin sen sille ettimään :D
     
  6. mauno75

    mauno75 1st gear

    miusta ei ollu edess yhtää huvittavaa tai hauskaa kun käytin -60 DeSotoo. Lappeenrannassa veikko nimine katsastus äijä katsoi autoa nosturilla ja sanoi että on liian kovat äänet koska on vain yksi vaimennin per putki.Sotossa on ihan uudet Marteliuksen putket ja äänet on oikeesti tosi hiljaiset,joku nyky korolla pitää kovempaa meteliä.ulkona veikko sitten huudatti DeSotoo ja sanoi "eihän tää hirveesti ammu". minä oon luullut että pyssyt ja autot on erikseen ja ettei pyssyjä tarvi katsastaa.muutenkin veikko vaati vanhalta autolta mahdottomia.kardaani seisonta jarrunkin ajo dynossa vaikka kielsin,ja helmoissa näkyy ruostetta niin veikko löi vasaralla reiän.siinä vaiheessa ois ehkä pitäny keskeyttää koko katsastus.ei siinä vielä kaikki.kun auto ei mennyt läpi niin veikko-setä takavarikoi rekisteriotteen.lähin pois konttorilta ja rupesin miettii että onha rekisteriote oltava mukana.menin takasii ja aik :cry: amoisen väittelyn ja odottelun jälkeen sain rekisteriotteeni takasin. EN SUOSITTELE LAPPEENRANNAN KATSASTUS ASEMAA :cry: KENELLEKKÄÄN.
     
  7. zouni87

    zouni87 1st gear

    Healer kirjoitti:
    Juu, aikoinaan eronneena yksinhuoltajana ja blondina marssin Kuopiolaiseen autokauppaan V...... L....... ja kattelin sieltä käytettyä ja halpaa kulkupeliä no kaksi äijää hyökkäs palvelemaan ja löytyihän sieltä ihan jees oloinen audi 80, peräisiin 80 luvun lopulta. Välttämättä halusivat katsastaa sen itse. Syykin selvisi jonkin ajan jälkeen eli pahimmillaan pyttyjen vuotoprosentit oli 75% ja päästöt katsastuksen mukaan olivat puhtaat. No eiväthän he koskaan liikkeessä löytäneet mitään vika, vikalista niin pitkä ettei mitään mieltä sitä tähän kirjoittaa, uuden koneen olisi loppujen lopuksi tarvinnut. No aikani riitelin ja soitin kuluttaja-asiamiehelle ja liikkeen ns. perustajalle Joensuuhun, siinä vaiheessa kauppa purettiin ja sain rahani takaisin. Lupasivat myydä auton jollekin tee-se-itse-miehelle vaan tarkistinpa tiedot ja auto on myyty Lappeenrantaan jollekin naisraukalle.... Sen auton kanssa ei talvi ole kovin helppo... Niin että kyllä ne autoliikkeet tuntuu joskus saavan ihan mitä vaan katsastuksesta läpi. Onneksi ei tarvinut itse katsastaa... ei olisi leimaa tullut... Kävi nätisti kun oli hieman fiksattu myyntiä varten vaan eipä käynyt kauaa... samaisesta liikkeestä olen kuullut muitakin ikäviä juttuja... On se onni että saa ajaa 19 vuotta vanhalla buickilla joka toimii!!


    Se on ollut Veljekset Laakkonen :poff: :rotfl:
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Muutama vuosi sitten läksin katsastamaan emännän vania. No eka tollikko tuli kun ei käynnistynyt konttorin pihasta apuvirataa inssin autosta. Päästömittauksessa arvot pielessä sain säätää paikan päällä. Sitten jarrut, jarrupoljin painuu hitaasti kohti lattiaa=pääsylinteri vuotaa sisäisesti. Apusimpukka väljä, takaa heijastin rikki. Lopputulos ei läpi. Siitä suivaantuneena kotiin ja pikainen etsintä operaatio. Tarvittavat osat löytyi. Jeepistä jarrupääsylinteri Skottarista purattu apusimpukka hyllyllä ja ei kun vaihtamaan kaupasta vielä liimattava heijastin ja takaisin Kauhavalle. Oli siinä katsastusmiehellä pikkasen epäilevä ilme kun menin juttuihin ja pyysin katsomaan auton uudelleen. Aikaa mennyt noin tunti Läpi meni ja kyseinen katsastus on keventänyt toimitusta kerta kerran jälkeen.
     
  9. wili

    wili 3rd gear

    Työkaveri oli katsastanut autoaan viime viikolla ja inssi oli unohtanut katsoa jarruvalot siinä rullilla. Huikkasi sitten toiselle "Tuu kattoon palaako jarruvalot" toinen "Edessä vai takana?" :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  10. wege

    wege Gearhead

    Olin katsastamassa -65 Bel Air STW:tä. Viereisellä nosturilla oli 2000-mallinen Passat, jonka etupään nivelistä löytyi niin paljon väljyyksiä, että auto hylättiin. Katsuri sanoi vikojen olevan niin pahoja, että korkeintaan voi antaa luvan ajaa suoraan korjaamolle. Passatin omistaja melkein porua vääntäen osoitteli Letukkaa ja ihmetteli miten tuollaiset vanhat jenkkiromut hyväksytään ? Mun autoa katsastanut, n.150kg inssi alkoi roikkua tukivarressa ja sanoi äijälle: -katsos tätä, tää on nelkytvuotta vanha, alkuperäiset osat, ja tällä ajetaan vielä kun Passatti on sulatettu !!!

    Kerran kun kävin -74 Chevy Stepparilla konttorilla, alkoi nuori inssi jo ulkona vinoilla. "Onks tää kuorma-auto, kun on pystyputket ?" Sanoin sille että tässä on ollut nuo putket jo ennen kuin sä synnyit. Sitten sisällä se meinas alkaa päästöjä mittaan, mut vanhempi inssi sanoi ettei ton ikäisestä tartte mitata, riittää jos ei takanatulijan tartte käyttää tuulilasin pyyhkimiä !!
    Sama hemmo sitte nosturilla keksi että apusimpukka on väljä. Vanhempi inssi meni kans kokeilemaan ja sanoi, ainahan jenkeissä tuon verran pitää toleranssia olla . . .
     
  11. petro_din

    petro_din Gearhead

    kerran oon ollu tota omaa '73:sta katsastamassa, eräs mersumies siinä ihmetteli kun tuli hylsy, inssi vaan totes että EIHÄN SIINÄ PALA PUOLETKAAN VALOISTA(oli kyseessä se eka vuosikatsastus, 2 vuotta wanaha auto)

    meni vartti ja mersumies tuli takasin "eikö tätä nyt vois sopia?!?"

    inssi totes vaan tylysti että "sinne pitää ainakin kaikki takavalot vaihtaa ja eteenkin vielä jokunen valo"

    vähän sillon oli semmonen tunne ilmassa että sitä mersumiestä ahisti se ku '73 sai leiman nätisti :)
     
  12. janzamar

    janzamar 1st gear

    Sattuuhan sitä :lol: :lol: :lol:
    ..mutta ei ehkä pitäis kuitenkaan.. :rotfl:
     
  13. Makinpa

    Makinpa 1st gear

    Työkaverilta kuultua.
    Tapahtunut josku 70-80 luvun taitteessa.

    Työkaveri oli juuri onnistunut samaan omaansa leiman, (uudehko auto)
    ja siinä katsurin kanssa papereita hypistellessä, kurvaa joku jenkki pihaan, jolloin katsuri huikkaa toisille että "kattokaa, sieltä tulee kilvetön letukka"
    Että silleen!
     
  14. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Joskus -96 katastelin Lappeenrannassa piilofarmi Impalaa.Ol sellanen monivärinen tilkkutäkki,mut tekniikaltaan yllättävän hyvä.Tais olla Veikko-niminen heppu se katastusmies(tais ola täs jossakin aikasemmassa kommentissa pääosasssa sama mies?).Hirveetä pottuilua koko ajan meikäläistä kohtaan.Äänet oli kuulemma liian kovat.Kyseli ,että mitä naapuritkin ajattelee kun tällä päristelee.Sanoin että paljompa naapurit kiinnostaa kun niitä ei juuri sillon ollu.Kämppä niin korvessa.Sit sano et kannattas varmaan ruveta "aikuistumaan" pikkuhiljaa?!Lopux heitti kommentin:Tää on kyl niin paska auto et kannattaa harkita tarkkaan onko mitään järkeä enää korjata tätä!Vikalista pullollaan vikoja ajelin pihalle ja täytin heti asiakaspalautekaavakkeen.Kuukauden päästä konttorin päällikkö soitti ja halusi lisäselvitystä asiasta.Keskustelun päätteeksi lupasi ottaa Veikon puhutteluun.Eikä aikaakaan ni postis tuli anteeksipyyntökirje,Maglite taskulamppu ja jääraappa konttorin logolla.Kannatti antaa palautetta :lol: .
     
  15. pontso

    pontso Gearhead

    tapahtu joskus -80-90 lukujen taitteessa, ennen yksitys konttoreita . neiti mari halus että leimataan guda ennen kuin laitetaan seisomaan , että pääsee keväällä heti kurvaileen . leima aamuna oli sitten lumi maassa , mutta päätetiin mennä silti konttorille. leima ukko katteli ihmeissään meitä ja alko naljailemaan että tulitte sitten kesäkumeilla vaikka on talvi ,sanoin että nythän on vielä sallittu ajaa kesäkummeilla. mari kuiskas että älä vittuile sille , dynamolta lähdettäessä se polkas vähän kaasua niin alko kumi vinkumaan, kysyin hemmolta että onko vakuutukset kunnossa . äijän naama alko punottaan , nosturilla sitten kauheeta hakkaamista , sanoin että haetaan pääliköltä iso rautakanki, jätkä innostu oikeen melskaamaan , viereiseltä nosturilta tuli kaveri kattoon oikeen . ja sano sille inssille että onkos täällä mitään , ja tokas perään että eipä näytä olevan ja rupes laskeen autoo alas ja lisäs että kannattaa käydä suuntaamassa noi renkaat kun näyttäs olevan toi toinen enemmän kulunu sisä reunasta. tästähän inssi sai lisäpuhtia ja alko kattoon renkaita , rupes väittämään että takarenkaat on liian leveet verrattuna eturenkaisiin , että on ihan laiton ja ettei tollasta saa olla . otti rengas leveydet ylös ja jupis että nyt lähtee kilvet ja meni pöydän ääreen ja mesos , mä kysyin että mitä siellä otteessa lukee, se lukemaan ja samat koot kuin oli kirjoittanu ylö paperille . nyt rupes olemaan mulla huutomerkkejä joka toisen sanan perässä, ja mari seisoi vieressä pää punaisena . ja inssi alko karjuun että kuka vittu tän on katsastanu viimeksi ja käänsi paperin toisin päin ja näki oman nimensä siellä sen jälkeen meinas tukehtuu kun ei henki kulkenu häpeestä ja mä aloin karjuun että mikähän kusipää se oikeen on se edellinen inssi joka vuos sitten anto leiman tähän vessaan . toinen inssi sanoi että laita leima siihen kun olet kerran kattonukkin eikä ole vikaa ja toivotteli hyvää koti matkaa vaikka keli oli todella liukas . mari tokas kahvipaarissa kotimatkalla että ei olis uskonu että leima tulee. ehjään autoon saa aina leiman sanoin sille. eikä sen koomin ole se ukko tullu leimaamaan mun konttori käynneillä niitä vekottimia millä siellä olen käyny
     
  16. vpoint

    vpoint Gearhead

    Kerran tossa oltiin kaverin kanssa menossa katsastaan mun silloista Challengeria, joka oli höystetty melko räyhällä tekniikalla ja äänet oli sitte sen mukaset. Perhosia oli mahassa ja jotenki epävarma olo et meneekö läpi vai ei. Kuinka ollakkaan, kun kurvattiin konttorin pihaan, niin juuri meitä ennen sisään meni yks kohtalo toveri Rivierallaan. Me jäätiin parkkiin nosto-oven taakse ja seurailtiin Buickin katastusta ikkunoiden lävitse.

    Kaikki näytti menevän hyvin siihen asti ku auto ajettiin pukille ja katsuri nosti keulapäätä nivelet jne. tarkistaakseen. Alako hirvitön härdelli ja siellä laukottiin ämpäreitten ja kippojen kanssa ees taas. Laatikossa ei tainnu olla takapään stefaa olleskaan ku öljyä tuli niinku paloruiskusta.

    No sit tuli meidän vuoro. Kyllä oli vaikea pidättää naurua ku katsurilla oli haalareissa olkapäältä selkään punanen läiskä, aivan kuin helevetin iso linnunpaska :rotfl: Meiltä se jätti nivelet kattomatta....jostain syystä.
     
  17. isok

    isok 1st gear

    :D mukavia juttuja luettavaksi varsinkin kun on ekan oman letukan eka katsastus tulossa..... :lol: vähän kun kattelisi ruotsin laivalla titaniccia :(
     
  18. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Hauskaahan se nyt on muistella mutta aikoinaan ei naurattanut kun eräs "inssi" hylkäsi avon,syy,seisontajarrun kuormitusvara! Kysyessäni että mitenkäs lähelle lattiaa se poljin saa mennä ja mistä se VIRALLISESTI mitataan en saanut vastausta. Se nyt vaan on. Sama "inssi" kaverin avobemsusta,katsoi ikkunasta parkkikselle ja sanoi että liian matala. Ja tämä kaikki YLLÄTTÄEN taas Lohjalla. :wc:
     
  19. ihmeheppu

    ihmeheppu 3rd gear

    veljen pösöstä oli verot maksettu saman päivän ku vein sen leimal. ei hyväksytty ku ei muka näkyny niitten koneel... mut hylky tuli siitä ku oli takapäässä raidetangon pää löysä. en sit tiedä et mistä sinne taakse on raidetanko ilmestyny... ja kaikki tämä raisiossa
     
  20. veekasi

    veekasi Gearhead

    Joskus "hyvinä" aikoina hakuninmaalla Dartin kanssa 3:s näyttö. Ekaks inssi kattoo vikalistaa ja totee et tää on menny eilen vanhaks, täytyy tarkastaa uudestaan. No ...ttu siinähän katot, kyllä se kestää kolmannenkin syynäyksen(jo ns ..tutuksen vallitessa, kun juoksutti, eihän kerralla huomaa kaikkee). Nosturilla varmaan 20min, mut ei löydy enää mitään. Ajolenkin jälkeen pysähdytään hallin päätyyn testaamaan pissapojat ja muut...painaa ratista tööttiä ja mitään ei tapahdu, ei sano mitään, kattoo mua, hieman häpeillen näytän sormella mankan reiästä(minkä joku valopää on ilmeisesti leikannu palokunnan raivaussahalla) keltavihreän johdon päässä roikkuvaa 4mm punaista pikkunappia(otin jostain elektroniikkasarjasta ja asensin just konttorin pihalla teipillä liittäen) ja johdot vedettynä apparin oven välistä, tuijottaa vähän aikaa ja kokeilee...tööt...no ainakin se toimii. Ja sitten ihmetellään hätävillkuja, eihän saaolla punaisia ja 69:ssä vipu on kojelaudassa. Kurotan hiukan ja pyöräytän lukitusmutterin irti ja tyrkkään vivun kojelaudan sisään...ei o enää hätävilkkuja :rotfl: Ei sitä noin voi tehdä, se pitää poistaa :argue: No mähän just poistin. Nurinaa, ja noista punasista takasivuheijastimista mä laitan tähän rekisteriotteeseen merkinnän, ne poistettava. Mut Leima tuli. Tää oli se kuuluisa paskalen!
    Ettei ihan haukkumiseks mee, niin on ko konttorilta hyviäkin kokemuksia!
    Jotain -95 rekisteröimään uudestaan toista Darttia. Annan setälle paperit ja kysyy sit onko muutoksia...ei ole...eiku on sielä pikkulohko kutosen tilalla. Avaatko konepellin, kattoo fikkarilla koneen kiinnikkeitä, sielä on ihan oikee sb k-palkki...ai tossa on runkonumero...joo paa pelti kiinni...meikä seisoo ku H Moilanen ihmettelemässä... paa vaan vaan se pelti kiinni, on noita nähty. Meni noin 2 min muutoskatsastukseen!!! Koeajolla ihmeteltiin yhdessä pientä välystä ohjauksessa...en ollu keksiny itekään missä vika. Mitäs jos ajetaan uudestaan tonne halliin ja katotaan yhdessä, sopihan se, päädyttiin apusimpukkaan ja kehotti vaihtaan mut tuumas ettei hän sen takia nyt hylkää. "Näkeehän sen et autoa on tehty kunnolla". Ja kehu auton kuntoa. Mites näissä paperitöissä menee pari päivää...vai tarvisitko heti? Oisko mitenkään mahdollista kun noi siirtokilvet maksaa.Teki kaikki paperitkin(painot ym) mun puolesta kun ei mulla ollu mitään aineistoa mukana. Ja puolen tunnin päästä tuli nivaskan kanssa, et tossa, vähän kesti penkoo arkistosta kaikki tiedot. Kilvet saat kassalta. Palvelua, empä ollu moiseen tottunu ja vielä hakuninmaalla. Kilven ruuvitkin sain kaupan päälle!
    Viimesin on viime syksyltä, vaimon torikassin(pikkusportti) kanssa. Neljän nenäkiinnilasissa-jarrutuksen jälkeen(autossa varsin tuhdit levyt joka nurkassa ja PYSÄHTYY)...ei taida olla abseja, ois varmaan jo runksuttanu...no oisit ...ttu kysyny...EI OLE. Ja lopuks väitellään ensin reiästä pakoputkessa=25km ajettu! Äänenvaimentimen alareunassa tehtaalla tehty vedenpoistoreikä! Mä yritän selittää et siinä kuuluu olla semmonen...setä vaan tilittää et kuuleehan sen kun se vuotaa, no voi hyvää päivää...Ja lopuks väitellään toisen eturenkaan kunnosta. Pääurissa 3-4mm(kesärengas 1,6mm vaaditaan) jäljellä, ja setä selittää et tässä sisäreunassa ei ole enää kun 1,5. Ko renkaassa jotain poikittaisia matalampia pikku-uria lamellien välissä. No vartin väittelyn jälkeen leima tuli.
     

Kerro tästä muillekin!