hyviä konsteja pohjan ja koteloiden korjaukseen

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja kauko-63, 14.10.2010.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    ostin talviauton ja nyt kun sitä on tutkittu niin helmakoteloihin ja pohjalevyyn pitäis joihinkin kohtiin laittaa uutta peltiä,ei vaan yhtään huvittas alkaa hitsailemaan,tuli mieleen sellanen juttu että jos leikkailis pellinpaloja ja sikaflexillä vaan lännttäilis niitä kiinni ja paksu massa päälle :odroll: miltäs kuulostaa? onko kukaan sortunut samanlaisiin kepulikonsteihin vai oisko jotain muita konsteja? paitsi hitsaus,tohon ei viittis paljoa upottaa aikaa ja rahaa..tuskin leimaukko paksun massan alta huomaa millä se pellinviipale on kiinni :odroll:
     
  2. delsol

    delsol 1st gear

    joskus jonkun Opelin paskan kasannut popniiteillä ja sialla,hiukka kittiä niittien päälle ja pensseli massaa yli.tulee siisti ja pysyy samantein kasassa.
     
  3. jublomb

    jublomb 1st gear

    Ja sitte parutaan,ku kusipää katsastussetä ei antanukaan leimaa,just "korjattuun" autoon.

    Ei se parin heftin laitto sinne paikan ympärille oo ainakaan sen työläämpä,ku sikaflexpopniittialustamassapakkeli räpeltämisetkään.
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    mistäs se katsastussetä tietää missä kohtaa ja millä se pelliinpala on kiinni jos paksu massa ja paskakerros on päällä? mielummin puserran sikaa kun heftaan ja poltan lisää reikiä huonokuntoiseen peltiin..leima on helmikuun loppuun mennessä pitää kattoo hyvä hetki kun loskakelit muuttuu pakkaseen niin on pohja umpijäässä ei sieltä mitään selvää sillon saa,noi popniitit oli muuten idea!
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Gearhead

  6. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Gearhead

    Ja sit jos laittaa vielä alumiinipeltiä ni ei ne korjauspalatkaan lähde ruostumaan :poff:
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Katsastussedällä saattaa olla kokemusta vastaavista autoista ja tietoa siitä että mistä kohtaa ne yleensä ruostuu. Liian hyvä peltikin saattaa herättää mielenkiintoa, etenkin jos saumat on oikein hyvin peitelty ja pellin ääni koputeltaessa on sellainen pehmeä. Tässä voi toivottaa onnea projektille :wink:
     
  8. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Märällä sanomalehdellä pääsee vielä halvemmalla jos sattuu hyvillä pakkasilla menemään leimalle. :rotfl:
     
  9. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Miksi siihen pitäisi turata jotain älytöntä ja nähdä turhaa vaivaa? Jos on ainoastaan tarkoitus päästä helpolla, niin haet helmikuun viimeisenä päivänä siihen kuukauden ajoaikaa tekemättä mitään ja otat kaukon ajoon huhtikuun alusta. Vielä helpommalla ja ehkä halvemmalla pääset kun ajat viimeisen kuukauden ilman leimaa.
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    toikin on kieltämättä käynyt mielessä ens talvi menee varmasti ja sit caddy alle 8) nyt on caddy pihalla ja lunta tulee :odroll: ajattelin vaan ton myydä keväällä ja se onnistuu helpommin jos on leima,kyseessä siis bmw e34,tuskin se leimaukko mitään pellinreunoja ja uutta peltiä huomaa kun paksu massa päällä ainoo minkä huomaa on että ei mee vasara pohjasta läpi.
     
  11. smuige

    smuige Gearhead

    kaks kuukautta on teoriassa ajoaikaa kun käy hakemassa vikalistan. Vikalista itsessään on voimassa kuukauden mutta kaks on ajoaikaa.
     
  12. Jza

    Jza Gearhead

    No niittaamallahan lentokoneitakin on kasattu :rotfl:
     
  13. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    No olipa taas kysymys.
    Onnea vaan valitsemallesi tielle, näin juuri autoa korjataan.
    Popniiteillä, alupelleillä ja sikaflexillä. Unohtamatta tiikerimassaa kilokaupalla.........
     
  14. lumikola

    lumikola 1st gear

    Joo,onhan noita tullu korjattua mitä mielikuvituksellisimmillä konsteilla,helpoimmaksi ja nopeimmaksi olen todennu riittävän suuren pellin ja migin.
    Purkkapaikkojen kötöstelyyn ja peittelyyn menee ainakin yhtäkauan aikaa,sitte kun inssi huomaa ne niin koita saada ne jollain putsattuu pois ja hitsattua...
     
  15. marko73

    marko73 1st gear


    uretaania....? :rotfl: :poff: :argue: :D
     
  16. Paras minkä oon kuullu oli kuiva koivuhalko helman sisään takaosassa ammottavasta aukosta , rengas pois tieltä ja sitten oikeaan muotoon vuoltu metrihalko lekalla sisään :rotfl: ja katsuri kehu kun koputteli sitten helmaa että ompas kopsakassa kunnossa vanha passatti....
     
  17. Aako

    Aako 1st gear

    Onpa taas moraali kohillaan! Mitä itte tykkäisit, kun ostat hiljan katsastetun auton, ja oletat sen olevan asianmukaisessa kunnossa ja selviää, että on
    kasassa kananp**lla ja sikalfleksillä prkl se muutaman sauman veto sinne pohjaan voi olla niin ylivoimainen tehtävä, ettei niitä voi kunnolla tehä, kaikki nuo koiranp... patentit on työläämpiä tehä kuin se oikea tapa!
    Eihän sinne hitsata mihinkään ruosteeseen lisää reikiä, vaan paikka laitetaan terveelle pellille hitsaamalla, helppoa kuin heinän teko...

    Oikeen lämpimästi toivon, että joku myy sulle oikeen p*kan pommin ja vetää höplästä oikeen olan takaa... että tuommoset tyypit saa sapen kiehumaan!!
     
  18. houru

    houru Gearhead

    sainpas aamunaurut kun kuin luin koko paskan :rotfl:

    siis jos toi temppu tehtäis amerikkalaiseen,vetäisin turpiin,mutta muihin rotteloihin täysin hyväksyttävää.

    suosittelen kanssa tota märkä sanomalehti/pakkanen -kombinaatiota.märät pesusienet on kans kova sana.ainoa haitta että vaatii just sopivan ilmaston.lehtien tarttis jäätyä ensin kunnolla ja sit mielummin sitä loskapaskaa kans sinne jäätymään ja peittämää feikkipaikkaa.ja toi on siitä kätevä systeemi että sen purkaminen hoituu itsestään keväällä.jos vaikka tulee mielenhäiriö ja haluukin alkaa hitsailemaan.
     
  19. PUCH

    PUCH 1st gear



    Meillä päin katsastusmiehet työskentelee lämpimissä halleissa. Miten mahtaa leiman käydä kun se kasteltu Hesari läsähtää inssin niskaan?
     
  20. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Vanhat sinkityt rännit toimii kans koko helman matkalta... :rotfl: :rotfl: :rotfl: Tuli tojotaan testattua aikoinaan.. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!