Eiköhän tuo ole vähän käyttötarkoituksestakin kiinni. Nitropelit näyttäisivät olevan kovin takapainoisia ja kulkevat silti aika kovin. Rata- ja rallivehkeille haettaneen sitä 50/50 painotusta?
Millähän me saatais toi 45-50, sehän olis paras kun 1700 kilosta pitäis nyt hukata sen minkä vaan kohtuutoimilla voi niin tossahan hukkuis ilmasiks 5 prosenttia eli 85 kiloa ja sehän olis kovin mukavaa painavassa autossa Mut kai toi 50-50 on näissäkin aika hyvä saavutus ja kokolailla kohdallaan jos siihen pääsee.
Mun käsittääkseni Pro Stock-autossa voi olla yli 50% painosta takana, mutta kyllä 50-50 on jo aika hyvä.
50-50 etumoottirautossa pitäis olla ihan riittävä, akuheesti takapainoseks ei sais mennä tai tulee kuulemma outo ajettava, eli vähintään joku 45% edessä.
Helppo uskoa,kun tuommoinen 50/50 on jo pikkasen poikkeava ajaa mitä tav.henkilöauto! Parempi mutkapätkällä ainakin,mutkiin uskalta laskea kovempaa tai ainakin siltä tuntuu!
painojakauma Omassa laitteessa painojakauma 72% takapyörillä 28% edessä ilman kuljettajaa. Pito on melko hyvä(10.39), mutta kovissa vauhdeissa(200-220) ohajus alkaa tuntua kevyeltä... www.pjp.fi
joo.. 50/50 PJ toimii kyllä suoralla kun painonsiirtymä lähdössä muutenkin siirtää hetkellisesti taakse painoa. itsellä kuskinkera 49/51 ja 270 nopeudet ei kovin epävakaa . suorapohjaisissa saadaan maaefektiä lisäksi ettei lähtis leija lentoon .. jos apupyörillä estetään se :wink: toi 23/72 aika huikea..