Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mie ajattelin kokeilla ens keväänä laittaa taas farmarin myyntiin kovemmalla hinnalla! (tietysti siihen pitää laittaa kesälisä) Eipä siinä mitään häviäkkää vaikka heittää puolet lisää hintaa, sillä hinnallahan muutkin noita myy (tai ainakin yrittää) eikä tuo nyt näkynyt menevän kaupaksi tuolla halpuudellaankaan. :lol:

    Kai sillä tulee välillä itekkin ajettua vaikkei sitä kukaan ostaiskaan.

    Tulipa nyt kirjotettua jotenkin harvinaisen sekavasti, mut kai tuosta ajatuksesta saa kiinni :rotfl:
     
  2. hapa58

    hapa58 Gearhead

    Tämän pitäisi olla huonomyyjä saitissa. Keväällä myin 2.7 Sebringiä alle 200 t ajettu huoltokirjalla ,mielestäni asialliset myyntikuvat Nettiautossa hinnan polkaisin alas Suomen halvin Crysy. Lisäksi vaihtoa tarjosin uudempaan vähän ajettuun automaattiin välirahalla. Yksi soitto tuli tarjottiin Farkkupököttiä ei napannut. Kesäkuussa vaihdoin auton liikkeessä ,Crysy myytiin liikkeestä alle kahden viikon .Liikkeeen pyynti oli 2 tonnia enemmän mitä itse pyysin.........................?
     
  3. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Luulenpä että Sebringin kysyntä kasvoi samasta syystä mistä Korsumäen autokin tekee vielä kauppaa. Nimittäin hyvitys vanhasta. Joillekin se on tärkeintä paljonko vanhasta hyvitetään paperilla, ei niinkään väliraha.

    Oletetaan että on tällainen liike joka antaa autosta kuin autosta 2000€ hyvitys vs. yksityinen myyjä.

    Auto A maksaa liikkeessä 7900 €. Asiakkaan 500 euron arvoisesta autosta hyvitetään paperilla 2000 euroa. Väliraha 5900 €.

    Yksityisellä vastaava auto 5000 €. Yksityinen ottaa säälistä vanhan vaihdossa. Väliraha 4500 €.

    Asiakas valitsee kuitenkin liikkeen auton, koska on saavinaan vanhasta ison hyvityksen.
     
  4. ktech

    ktech 3rd gear

    oikeilla jäljillä olet ja lisäksi liikkeestä voi yleensä ostaa rahoituksella ja kuluttajansuojakin on mukana.
     
  5. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Eikä tule soittoa viikon päästä että paskan myit,ko pyöränlaakeri räjähti viikon päästä.
     
  6. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    No se on kyllä liikkeestä ostaessa selkeä etu verrattuna yksityiseen. Lisäksi liike ei voi esim. myydä autoa sakkorenkailla, kuten jotkut yksityiset tuntuvat tekevän ja tunnearvolisää autolle ei tule.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Lisäksi liikkeestä saa osamaksulla tarvitsematta itse alkaa hoitamaan rahoitusta.
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    oon kai nyt pari viikkoa koettanu saada erästä myyjää kiinni ku ilmesty kiinnostava auto myyntiin. numero ei vaan vastaa, ei oo kai sim-kortti laitteessa tai puhelin päällä

    ihmeen tehokasta kauppaa ku ei vastaa puhelimeen eikä nettiauton kysymyksiin.

    tai ehkä tää kaveri on selvännäkijä ja avaa linjat vasta ku miul on oikeasti rahaakin käteiskauppaan. toistaiseksi olisin vaan se tyhmien kyselijä, varausmaksun maksaja mikäli puhelinkeskustelun aikana ei ilmenis mitään mikä poikkeais myynti-ilmoituksesta.

    onni kai miulle ettei vastaile, tuskin vastailee kenellekään muullekaan. ehkä pitäis radiohiljaisuutta ens kuun alkupäiviin asti, veronpalautusrahojen turvin käyn viimeistään hakemassa laitteen omaan pihaan haisemaan.
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Täksi päiväksi oli sovittu että käyn katsomassa/ostamassa yhden auton, hinta oli sovittu kohdilleen muutama päivä sitten ja alustava aikakin jo sovittu milloin menen paikalle.
    Tänään sitten tuli tekstiviesti, että auton myyjä ei haluakaan myydä sitä autoa sillä sovitulla hinnalla, eli auto ei ollutkaan tän myyjän omistuksessa, liekkö sitten siskon vai veljen vai kummin auto kenen lie.
    Hinta sitten pompsahti, johon vastasin vain että tarjoukseni on voimassa pari päivää, ilmoitelkoot jos haluaa autostaan eroon.

    Onneks kyseessä oli sen verran halpa kottero ettei tarvinnu pankissa käydä tms, automaatilta tuli kyllä tukku käteistä jo haettua :mad:
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    /\ noi viime hetken vedätysyritykset on niin yleistä niin yleistä. Onneks sait tiedon ajoissa, ei paikanpäällä kun ollaan jo nimiä panemas paperiin..
     
  11. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Ei perkele ny pääsen ihtekkin itkemään tänne vihdoin :rotfl:
    Rekisteröin itseni toiselle autoaiheiselle foorumille jotta saisin laitettua ostoilmoituksen tarvitsemistani osista.

    Beigen väristä penkkiä ja Jyväskylästä. Sain yv:n jossa tarjottiin sinistä penkkiä Porista :D Vastasin herralle että tässä on pari muttaa ja korostin viestissä sinisen ja Porin.
    Ai että kun sain kuulla kunniani kädettömyydestä että en osaa kahdesta penkistä tehdä ehjää oikean väristä,helevetillisestä joulusta ja Nykäskylästä :poff: En suuttunut,pieni hymy nousi kasvoille :)

    Ja toinen oli vaihelaatikko josta hieroin juuri kaupat lukkoon. Olin ilmoituksessa ilmoittanut että saa maksaa satasen. Kyseisen foorumin valvoja tarjoi omaansa ja sai meikäläiselle myytyä sen 200:aan :rotfl: Mutta kauppaan kuului osan toimitus Oulusta JKL:ään, tietoa ja ohjettakin tuntui olevan runsaasti ja laatikko on kilometreiltään "melkein uusi". Tästä jäi erittäin hyvä kuva,ja osa tuodaan minulle henkilökohtaisesti jo huomenna :D
    Eikä vääntämistä ollut kummankaan osalta. Onko tää kauppa nyt sitten ihmeellinen, ehkä tää on vaan semmoinen "näin se toimii" juttu.

    :editoin hieman tätä laatikko kauppaa että ei kenellekkään jää käsitystä että tästä olisin jotenkin näreissäni,päinvastoin :wink: :
     
  12. Damned

    Damned Gearhead

    Ostoilmoitukset on kyllä siitä jänniä, että jostain syystä tarjottavat tuotteet eivät välttämättä juurikaan täytä ostoilmoituksessa annettuja kriteereitä. Silti tarjoaja tuntuu vilpittömästi uskovan että jotenkin yhtäkkiä muuttaisinkin mieltäni ja haluaisin esim. vaihtokaupan sijasta sijoittaa 10 k€ käteistä rahaa autoon, joka ei edes vastaa vaatimuksia.

    Oh well. Ehkä pitää itsekin siirtyä samanlaiseen kaupankäyntiin - nähtävästi se on tehokasta, tuskin sitä muuten niin paljon harrastettaisiin?
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Sama tulee vastaan kun myy vaikka 10t€ harrasteautoa. Maininnalla, että vaihto vain johonkin halpaan (alle 30% myytävän hinnasta) harraste juttuun. Auto, moottori, moottoripyörä.
    NIIN eikös joku keksi tarjota 25t€ asuntovaunu kotiloa.
    Vastaan silloin, että: Joo vaihetaan päikseen, kun ei oo rahaa.
    Tai: Onpas paljon ilmaa hinnassa, jos toi sopii 30% sisään mun myyntiartikkelin hinnasta.
    Lisäks nää tulee usein autoliikkeiltä!!!
     
  14. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Mua ei haittaa,vaikka tarjotaankin mutta en näe aihetta ottaa itseensä jos kieltäydyn tarjouksesta. Oon sen verran "helppo koukku" että jos oon ostamassa vaikka sohvaa ja joku laittaakin sohvan sijaan tarjouksen 10x0,5l Viru valge 30e saatan jopa ostaa sen :rotfl: Apua! Oon aikaasemmin ilimottanu tän topicin nimeks kaikki muut ovet perseestä paitsi minä topiciksi ja näen omia kirjoituksiani täällä! Tasavertaisuuden vuoksi jos jollakin on kaunaa minua kohtaan saa sen ilimoittaa täällä.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [quote="Rzlli"Tasavertaisuuden vuoksi jos jollakin on kaunaa minua kohtaan saa sen ilimoittaa täällä.[/quote]

    Mulla on ristuksen iso kauna ko söit samas ja rupesit kirjuuttelemaan tähän persetopicciin :(
     
  16. Rzlli

    Rzlli 1st gear

  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saakeli ei tää nyt melkeen oikee ketju oo mutta ihmeellistä on kyllä.


    Pitäsköhän myyjän kysyä puhelimessa ostajalta kysymyksiä autosta ja tekniikasta niin että ymmärtäis että ei ostaja ihan tyhmä ole?


    Vitutti taas lähteä 200km päähän kattomaan paskaa. Myyjä sano että kone ja laatikko vaihdettu alle 100tkm sitten, edellinen myynti-ilmoitus kun löyty niin oli puhe laatikonvaihdosta ja kansirempasta. No ei siinä mitään lähin silti luottavaisin mielin.

    Paikanpäällä oli dokumentit noista operaatiosta muuton takia hukassa...


    No taas voidaan yleisesti yleistää että kukaan ei myy hyvää ja varsinkaan paperilla hyvän olosta, tästähän oli kansipahvi/kansi mennyt kun pakokaasut haisi niin perkeleesti paisarissa ja putkesta sätkytti.

    Ajatteli varmaan etten huomaa...
     
  18. nukkis

    nukkis 1st gear

    Mikä ihme siinä on että jos laittaa auton Nettiautoon myyntiin ni sitä ei sitten millää muka kerkiä myydä?

    Myin oman autoni pois ja joku auto oli saatava.
    Bongasin nettiautosta hyvänolosen auton,soitin että jos tulis heti hakee käteisellä ja maksan vielä pyyntihinnan.Myyjä oli kuulemma töissä iltaan asti,ettei kerkiä tänään myydä.Soitin sillä viikolla kolme kertaa ja aina sama juttu.Viimisellä kerralla sanoin vielä että soita sit mihin aikaan vaan ni tuun hakee auton.Mutta ei kuulunu kaverista,ni käväsin sitten ostamassa toisen halpiksen.
    Vieläkin se auto on myynnissä,en tajua tollasta :O.
    Joo ymmärrän että on kiire,mutta ei kai ketään tee töitä 24/7 :O
     
  19. ktech

    ktech 3rd gear

    itsekin törmännyt jo useaan tällaiseen tapaukseen.

    kun tuo nettiauto on yksityiselle ilmainen palvelu, niin monet vissiin laittelee sinne autojaan "ihan vaan piruuttaan" tarjolle että jos jotain kiinnostais.
     
  20. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    Ostin chevyyn lokasuojanlevikkeet no levikkeet piti olla ehjät ja matkahuollolla laitto tulemaan.
    No kävin hakemassa matkahuollosta levikkeet ja ihmettelin kun niitä ei ollut paketoitu mitenkään.
    Huomasin kotona että yksi levikkeistä on kahdesta kohtaan lähes poikki, otin yhteyttä myyjään ja kerrroin että yksi levikkeistä on rikki ja ihmettelin myös että kun et ollut paketoinut niitä mitenkään.
    Myyjä kertoi että oli matkahuollon virkailija sanonut että ei niitä tarvi paketoida että minä teen sen.
    No soitin siihen matkahuoltoon että oletteko tosiaan sanonut että paketoitte sen, kertoivat että ei meillä sellaista palvelua ole emmekä ole noin sanoneet.
    Kysyin että kuka korvaa tämä niin sanoivat että puutteellinen pakkaus on lähettäjän vastuulla.
    No ilmoitin tästä myyjälle ja hän kertoi että hänen vastuunsa loppuu kun vei levikkeet matkahuoltoon, aiko muka käydä selvitteleen matkahuollossa että miksi oli sanoneet että paketoivat levikkeet siellä ja painotti mulle että kyllä ne korvaa sen hajonneen levikkeen.
    No vihdoin tuli viesti myyjältä että ei matkahuolto ala korvaamaan sitä levikettä, joten ei voi mitään.
    Kerroin että minäkö joudun kärsimään siitä että osia ei ollut paketoitu ja oli mennyt rikki, kuulemma hänen vastuunsa loppu kun vei levikkeet matkahuoltoon.
    Yritin vielä sovitella ja kerroin että jos palautat siitä maksamastani summasta 25% niin korjautan levikkeen ja otan siitä ylimääräisen tappion niskaani, niin ei sopinut tämäkään.
    Taidettiin mulle valehdella alusta asti.

    Toine tilanne oli kun tilasin täydelliset vetoakselit toyotaan kummallekki puolelle.
    Myyjä kertoi että vetoakselit ovat ehjät ja välyksettömät.
    Kysyin että ovathan sisäpäät varmasti kunnossa koska ne juuri tarvin ovat omassani väljät, myyjä sano olevan varmasti kunnossa.
    No kävin hakemassa vetoakselit matkahuollosta niin sisäpäät puutuivat, juuri ne mitkä tarvitsen.
    Soitto myyjälle ja kysyin että missä ne sisäpäät mitkä juuri tarvitsen niin kertoi että ei ollut lähtenyt irti vaihdelaatikosta.
    Kerroin että miten ne siitä lähtevät ja myyjä aiko lähettää ne, mutta kun ei mitään kuulunut niin soittelin hänelle mutta ei vastannut puhelimeen.
    Soitin jokapäivä kunnes lopulta joku vastasi ja kertoi puhelimen löytäneensä grillin pihasta ja ei tiennyt kenen puhelin oli.
    Kerroin sille että oli huono yritys tuo huijaaminen kun ei vaikuttanut oikein uskottavalta.
    En ennen ole joutunut huijauksen uhriksi mutta kai tällä taantumalla on jotain vaikutusta asiaan, erikoisia myyjiä.
     

Kerro tästä muillekin!