ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Anteeksi off-topic...

    Pakko sanoa, etten tiedä auttaako toi palvelu, en ole sitä ottanut koska toisinaan mm. Hesarilta saa kivoja määräaikaistarjouksia.

    Anyway, mulla muutama vuosi sitten lähes häiriköitiin yhden puhelinmyyntifirman taholta, parhaimmillaan pari kertaa päivässä ... mulla paloi käpy ja soitin puhelinmyyntifirman toimitusjohtajalle ja kielsin kaikki yhteydenotot heidän myyjien puolelta. Apina sössötti, että he saa toimeksiantona numerolistat ja he ei pysty sorttaamaan niitä, että mun pitäs ottaa Robinson käyttöön. Torppasin kaverin samantien ja toistin kiellon, lisäsin että jatkossa soitan joka kerta hänelle ja pyydän selvityksen häirinnästä, jos heidän myyjä soittaa. Kun viikko oli ohi ja olin soittanut toimarille noin puolen tusinaa kertaa (tuntemattomasta numerosta), niin jostain syystä heidän firma alkoi sorttaamaan numeroita enkä ole sen jälkeen heistä enää kuullut...

    Muualta vielä soitellaan, mutta samaa metodia tulen käyttämään uudelleen jos homma lähtee jollain firmalla lapasesta.

    -JJ-
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla on salainen numero, eikä ole puhelinmyyjät häirinneet.
     
  3. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mulla on toi puhelin robinson. Vähensi jonkunverran puhelinmyyjien markkinointia mutta ei kokonaan. Laitoin sitten Väestörekisterikeskuksen ja Trafin sivujen kautta markkinointikiellon niin nyt saa olla rauhassa. Helpompi vastailla niihin tuntemattomiinkin kun on suodatettu myyjät pois.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Lolz. Yksi laittaa numeron salaiseksi puhelinmyyjien pelossa, toinen ei vastaa salaisista numeroista tuleviin puheluihin puhelinmyyjien pelossa ja molemmat kiroaa kun ei kauppa käy.

    Tämä siis vain tuli Mieleen yhtenä mahdollisena skenaariona, yhtäläisyydet tosielämän henkilöihin tai tapahtumiin ovat täysin sattumanvaraisia.
     
  5. ari2004

    ari2004 Gearhead

    ja kuten sanottua, ne anonyymit jättää viestin vastaajaan, jos niillä on todellista asiaa.
     
  6. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tätä samaa olen tässä takavasemmalla hihittänyt, etenkin kun ties monessako ketjussa samalla vingutaan, että "tosiostajat soittaa" :rotfl:

    Alkaa kuulostaa siltä, tän ketjun perusteella ettei tässä maassa kannata tuhlata aikaansa yhteydenottoihin...ei edes savumerkein tai kirjekyyhkyin, kun nekin vissiin tulee väärästä tai ainakin tuntemattomasta suunnasta.

    -JJ-
     
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja kyyhkyskaudella saattaa joutua viestintuoja ammutuksi ja syödyksi.

    ---
    onneksi en yleesäkään myy mitään.. enemmänkin vain ostelen.. tai yritän ostaa. :)
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minulla on numero sillä tavalla, että numeron pitäisi näkyä soitettaessa ja myöskin nimi pitäisi näkyä mutta osoitetietoa ei saa tiedustelun kautta. En tiedä miten fonecta caller asian näkee mutta fonectan haku ainakin numerolla hakiessa antaa nimen.

    Tuo fonecta caller on ehkä vähän turhan epävarma noihin puheluiden raakkaamiseen, vai johtuuko ehkä puhelimesta, mutta noin puolet ennestään tallentamattomista numeroista ei näytä puhelun tullessa muuta kuin numeron. Jos sitten lähtee hakemaan erikseen, niin numerolla yleensä nimi tai organisaatio on löytynyt.

    Ja miksi se salainen tai puolisalainen, niin voi olla myöskin sellainen työ, että asiakkaiden ei tarvitse tietää, missä kyseinen henkilö asustaa. On paljon muitakin ihmeellisiä hiippareita kuin ostajia ja myyjiä.
     
  9. 63S88

    63S88 Gearhead

    Tää oli hyvä!! :D
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mulla on kaksi julkista numeroa, ei mitään kieltoja ja saan silti olla rauhassa puhelinmyyjiltä :wink:
     
  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    voi kun edes puhelinmyyjät soittais. kukaan ei mua kaipaa, byääääähh
     
  12. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Töissä joku oli lehtikauppiaalle sanonut että minkälaisia vaihtoehtoja teillä on tarjolla kun olen sokea.Ei kuulemma ollut tyrkyttänyt enää... julmaa pilaa.
     
  13. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Mulla on tapana sanoa puhelinmyyjille heti alkuun pari kolme kertaa päättäväisellä äänellä "ei kiitos". Jos silti jatkavat, pistän muten päälle ja lasken puhelimen pöydälle, höpöttäkööt siellä ittekseen niinkauan kuin jaksavat. Jostain syystä eivät mulle juuri soittele, vaikei ole mitään estoja missään.
     
  14. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    OT näille puhelinmyyjille tehokas tapa kun soittavat ja kehuvat "voittaneeni" niin yritä antaa tilinumeroa mihin saa rahat laittaa , hirveä äkinä kun kysyy suoraan että mikä se sellainen voitto joka maksaa rahaa ja pitää tilata jotain.

    Homma loppuu yleensä melko nopeasti :)
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kohtasin kaiketi taas ihmeellisen ostajan: Transitin talvirenkaat möin, ostaja tuli juuri sovittuun aikaan pihaan, vilkas renkaat ja totes et hyvät, lato sovitun summan kouraa ja kannettiin renkaat Transittiin ja vähän jutusteltiin hänen 400e Ransustaan ja ajoi tyytyväisenä pois todettuuaan että illal on sitten rengasjumppaa...

    Että näin se homma toimii kun tavara ja hinta kohdillaan 8)
     
  16. JnZm

    JnZm Gearhead

    OT jatkuu : Vastasin kerran puhelinmyyjälle (Fonecta Caller paljasti) ruotsin kielellä ja aloin selittää että en nyt kiitos tarvitse lehteä. Nuori poika toisessa päässä meni täysin hämilleen ja lukkoon eikä saanut suustaan muuta kuin "bai bai". No, kymmenen minuuttia myöhemmin samasta numerosta soitto ja sama nuori kloppi siellä taas tyrkyttämässä lehteä. Sanoin että kun en äskenkään ottanut niin en kyllä nytkään. Naurettiin jo molemmat siinä vaiheessa, kehuin sinnikkyydestä.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Joissain firmoissa kuulemma kone arpoo numerot joihin soitetaan

    Kerranhan ne mulle soitti olikohan 6 kertaa niin osasin jo ite kertoa tuotteesta myyjälle enemmän kuin viimeinen myyjä :poff:

    Noh tää sit sano samaa kuin se 4 soittaja, et laittaa heidän koneelle listalle, ettei tuote kiinnosta, ja se sitten onnistuikin enään ei ole soitettu.

    Aku ankkaa ne jaksaa joskus tarjota nyt emäntä oli maksanut laskun vaikka meinasin sen perua kun ei se laatu oikeen kunnollinen ole :odroll:
     
  18. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Myyn 2000e Hornettia Nettiautossa ja juuri kun pudotin hintaa reilusti, niin tulee yhteydenotto seuraavasti: Mikä on tiukka hinta, voisin vaikka huomenna tulla sen hakemaan...seuraava kysymys samalta tyypiltä: Onko siihen talvirenkaat?....tähän mennessä kaikki vaikuttaa ihan ok kysymyksiltä....seuraava sähköposti samalta: Onko se museorekisterissä?....silloin repesin ja samalla totesin itsekseni ettei tainnutkaan tulla kauppoja :rotfl: :wc:
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Missä ne ihmeelliset ostajat on? Mulla 91 Kadett automaatilla, tehostajilla ja cruisella myynnissä 58€. Ohjaustehostin kun ottais irti siitä sais satasen. Koko auto ei kelpaa kellee. Missä ne ihmeelliset ostajat on?
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mikä malli kadet;ista ja missä myynnissä?
     

Kerro tästä muillekin!