ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Joko Espookin on liian kaukana Helsinkiläiselle harrastajalle?
     
    pas2 tykkää tästä.
  2. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Ostin yhdeltä Haloolta auton viime syksynä!

    Oli hihna katkennu, muuten kohtuullisen asiallinen ja ilmastoinnit ja erikoiset vanteet ja kaikki. Hinta oli mitä oli. Soitin, esittelin itseni ja tein tarjouksen. Ei menny läpi.

    Muutaman päivän kuluttua soitin taas, korotin tarjoustani ja sovittiin et hakisin auton pois. No enpä saanu traileria seuraavaks päiväks ni ajoin muuten vaan tunnin matkan päähän katsomaan sitä. No oli aika paljon huonompi ku oli annettu ymmärtää. Kiitin audienssista ja lupasin harkita asiaa.
    Soittelin sit taas, nyt alkoi jo naurattaa puhelimeen vastaamisensa; HALOO! Kerroin hinnan jonka olin valmis maksamaan ja sanoin et soittaa jos haluaa autosta eroon.

    Ei soitellu. Mut myynti-ilmoituksen hintapyynti putos jossain vaiheessa siihen mitä olin tarjonnu. No ei muuta ku soittamaan, HALOO, että et sitten soittanu. Periaatteesta tingin vielä jokusen kympin, sanoinkin et ihan vaan siks ku et soittanu senkin HALOO. Sovittiin sit et seuraavana päivänä hakemaan.

    Seuraavana päivänä sit paikan päälle. Ei ketään missään. Mallailin trailerin kohdilleen ja tuumailin et kaks erikoista aluvannetta on tiessään ja tilalla ruosteiset peltivanteet lusuin renkain. No otti niin paljon päähän et aloin vaan vinssaamaan autoa kyytiin.

    Tuli se HALOOkin sit paikalle, sidoin vielä auton kiinni ja mentiin sisälle tekemään papereita. Ukolla oli joku kaveri siinä sit henkisenä tukena ku parin sadan autoa oli myymässä. Kysyin sit lopuks niistä renkaista, et mihin on piilotettu. Oli myyny ne. Sanoin et katson itseäni kusetetun jos maksan nyt sovitun hinnan. Ilmoitustekstissä oli maininta hyvistä kesärenkaista ja kuvissa näkyi neljä aluvannetta, ja jos niitä ei äkkiä löydy ni hinta katsotaan uusiks. Sanoin että jonkunlaisen aluvannesarjan vois jonkunlaisilla renkailla saada joskus sataseen, ni puolikas sarja olis sit viiskymppiä alennusta.

    Kaverinsa puuttui sit keskusteluun, kertoi ettei [äijän nimi] tingi. Melkein nauratti ku kuulin nyt ukon nimen ensimmäistä kertaa, mut pidin ilmeeni ja totesin ettei mua haittaa olla maksamatta autosta yhtään mitään jos sikseen tulee ja laitoin allekirjoitetut luovarit povariini niin teatraalisesti ku ikinä osasin.

    Ukko meni hetkeks ihan mykäks, katsoi sit kaveriaan ja mua uudestaan. Katsoin odottavasti takaisin ja lopulta kysyin et olisko se hinta sit se mitä ehdotin. Kyllä se sitten kävi.

    Maksoin kolikoilla.

    Täähän meni muuten just oikeaan viestiketjuun.
     
    juy40, käkkyläjuntti, Jokeri ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tää on johtanu itellä ainakin siihen että jos ei oo oikeesti jotain tosi harvinaista, tulee roskikseen mahtuvat osat mitä ei enää halua säilytellä nurkissa helposti heitettyä sinne..
    Kun 20e osaa 5e:lla myytäessä pitäs postitki vielä saaha kaupan päälle..

    Josta puheen ollen, mulle tuli yhen moottorikaupan mukana karun näköset SBO peltisarjat.
    Ilmaseks saa jos hakee Lahesta, kyllä noista varmasti kalut tulee ja ihan hirveesti ei hävii vaikkei tuliskaan. Sopivuudesta ei tietoa
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Osakauppa on menny ihan kohtuullisesti. Tota syksyllä ostamaani oon purkanu, osa osista meni käyttikseen ja liikeneviä osia oon myyny.

    Toihan on vähän semmosta, et yhtään puhelua tai viestiä tai mitään en oo aiheesta saanu. Merkkifoorumia kohtuullisella aktiivisuudella seuraan, sekä ostoilmoituksia että remppaosastoa, ja tarjoan sit itse semmosia osia mitä ostaja ei oo välttämättä tajunnu tarvitsevansa.

    Kauppoja on tullu, kaikkia osapuolia tyydyttäviä. Hinnat oon koettanu pitää puolessa siitä mitä romikset pyytävät, ja alennusta on saanu reilustikin jos on ostanu useamman osan.

    Yks ostaja jäi kyl mieleen. Tartuin ostoilmoitukseensa missä halus jonkun sisusta nippelin tai nappelin. Tekstarin taisin laittaa ja sanoin et osa on hänen sillä hinnalla mitä hän siitä maksais. Sanoi että kympin vois laittaa tilille jos siihen sisältyis lähetyskin. Ok. Mut haluais kuitenkin kuvan kännykkään siitä osasta. No ok, mikäs siinä.

    Parin päivän päästä purin osan autosta, kuvasin sen ja aloin etsimään pakkausmateriaaleja. Sälli vastaa ettei otakaan sitä ku sai kaverilta. Aha.

    Muutama päivä meni, sama sälli laittaa viestiä et mites ajovalot. Myymättä, ja hinta parille vaikka 80€. (Noi tommoset umpiot on romiksella reilun satasen kappaleelta). Taas pitäs ottaa kuvia, selvä se.

    Viikonloppuna puran valot ulkona pakkasessa. Ihme ja kumma ei hajonnu edes puskurin muovi. Sit valokuvaamaan ja etsimään sopivaa pahvilaatikkoa. Sälli laittaa tekstarin et nyt ei oo rahaa, mut jos hän ostais ne joulun jälkeen (pari viikkoa). No mikä ettei, tossa ne on pakattuna odottamassa.

    Pari päivää myöhemmin tekstari, -"Kattelin tossa rahatilannetta ja ajattelin että jos laitan sulle 60e tilille niin laitat valot postiin? Saat ainaski pois pölyyntymästä."
    Johon vastaan, -"Enkä laita."
    Johon viimeinen sana, -"No älä laita."

    Naurattaa/raivostuttaa. Enempi naurattaa. Onnea vaan, sälli, varmasti oli mukava ajaa risoilla heijastinpinnoilla koko talvi.
     
    Muokattu: 16.3.2016
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kuis pitkä matka bodomiin on vaikka espoonkeskuksesta?
    Tai leppävaarasta

    Joskus mäkkylässä asustelin ja kattelin kaverin kanssa, ettei ihan mopoilla jaksa lähteä bodomiin sahaamaan +40Km suuntaansa huvin vuoksi
     
  6. jenkula

    jenkula Gearhead


    Oittaatako tarkotat? Epekepestä joskus kävelly uimaan,eli ei kovin kaukana,Lepuski nyt on pikkasen kauempana,mutta vanhaa turuntietä pitkin helposti pääsee.

    ainiin kilometrit lonkalta 5 ja 10km
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Googlella vilkasin niin entisestä kotipaikasta 15km luokkaa
    Missäköhän sitä laskettiin väärin, ettei kannattanut lähteä [​IMG]


    Noh kuitenkin pääkaupunki seudun sisällä voi olla useempi julkisen vaihto ja saattaapa olla jopa "rikastus alueella", niin ei välttämättä kannata lähteä seikkailemaan jonkun osan vuoksi lähteä seikkailemaan tai sit voip olla ettei pörssinvalvoja anna budjetointi lupaa ja ei rehellisesti kyetä sanomaan


    Itekkin lukeudun ihmeellisiin ostajiin, kun varasin tuotteen ja muutama homma meni persiilleen, niin en sitten saanut kuljetusta kyseiselle tuotteelle.
    Olin ottamassa yhteyttä kun jolloin huomasin tuotteen menneen, niin en sitten katsonut aiheelliseksi asiaa puheeksi ottaa :oops:
     
  8. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Toki jostain Itä-Helsingistä on melko nihkeä lähteä julkisilla jonnekin Serenan nurkille. Mutta sitten voisi rehellisesti sanoa, ettei pääse. Tai sitten kysellä sellaisista osista, jotka varmasti pystyy noutamaan.

    Mihinkään no-go-zoneihin en ole tähän päivään mennessä Suomessa törmännyt. Edes Itä-Helsingissä tai Lahdessa.
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Muutama vuosi sitten hoono soomi musta mies osti vaimon toyotan ja pääsi julkisilla tännekin sen hakemaan. Kai sitä sitten jossain PK-seudulla onnistuu, kun siellähän menee linja-autoja joka minuutti johonkin suuntaan. Täällä menee aamulla toiseen ja illalla toiseen suuntaa.
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Muistan aikoinaan kotipaikassa vielä asuessani, kun myin jotain Keltaisessa Pörssissä, ja Helsinkiläinen soittaja kysyi, missä päin tavarat on?
    Kerroin että Vihdissä (sama suuntanumero), taivasteli että NIIN KAUKANA:eek:. Silloin itse ihmettelin, miten niin kaukana, tossahan se on melkein vieressä. Matkaa n.60-70Km.

    Itse olen huomannut "Helsinkiläistyneeni":oops: Tuntuu vähänkin kauemmaksi olevan liian pitkä matka...
     
  11. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Pitäisi tuossa Huhtikuussa käväistä osareisulla mm. Kotka, Nurmijärvi, Uusikaupunki ja Pori. Ei tuu kuin varmaan 14ookm.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Välillä tuntuu, että kehä kolmosesta etäännyttäessä välimatkatkin lyhenevät... Hoto ajelee ympär suomee, Kemistä "ei ole pitkä matka mihinkään"... Hyvä niin =)
     
  13. jarona

    jarona Gearhead

    Voi helvetti teijän välimatkoja, minä asun keskellä kaikkea ja joka suuntaan on sama matka...
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    eilen jamppa soitti ja tarjosi lohkoa... pahoitteli kun on niin kaukana? oli se kuitenni etelä suomessa ni ei se sillo oo kaukanao_O
     
  15. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Tuli ostettua sähköjohtoa. Kolmensadan metrin kieppi ihan mihin tahansa suuntaan.
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Joku vuosi sitten myynnissä oli mua kiinnostava Porsche, ja ajattelin tarjota vaihtoa. Vasta siinä vaiheessa huomasin sen sijaitsevan lapissa, joten en edes tarjonnut.
    Myöhemmin huomasin saman auton olevan myynnissä uudella omistajalla, ja soittelin entiselle omistajalle kysyäkseni auton kunnosta, ja pitävätkö ilmoituksen lisätiedot paikkansa.
    Kertoi tuoneensa auton Turkuun vaihtokaupoissa. Olis vissiin pitänyt sittenkin kysyä.:(
    Mutta en ollut itse valmis ajamaan puolta suomea vaihtamaan autoa. Siksi en siis kysynyt edes.:oops:

    Vaihtokaupat sovittiin kyllä uudenkin omistajan kanssa n. puoleen väliin.
    Soittelin sitten tapaamispaikan läheltä Porschen omistajalle. Sanoi: "Myin, kun tuli käteistarjous". Sillon vähän vitutti.:mad:
    Ymmärrän kyllä, että käteinen saattoi kiinnostaa enemmän, mutta olisi siitä saatana voinut ilmottaa!

    Tää olisi kyllä kuulunut tonne "ihmeellisiä myyjiä"-keskusteluun ennemmin, mutta tuli nyt avauduttua tähän, kun noista matkoista oli puhetta.
     
    Make.S tykkää tästä.
  17. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kyllä näitä romuja on ympäri Suomea raijailtu, mutta hurreihin tai ameriikanmaalle ei oo kyllä vielä rahkeet riittännyt.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    oon antamas pois vanhaa sohvaa jossa kulmaa muuten ehjä. oli tullu sähköpostiin viesti et ois hakija kiinnostunu ja että voisin soittaa hänelle. kyl se on niin päin et hän saa soittaa mulle ja sopia hakuajankohan jos meinaa sohvan saada.
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Yhteen eteläsuomalaiseen merkkikerhon nykynuorison edustajaan olen taas pettynyt.
    Oli lupautunut moottorin minulta ostamaan.
    Päivän verran haeskelin siihen varusteita, ja putsailin sitä.
    Sitten päivän olin passissa, kun oli kertonut olevansa tulossa.
    En saanut 045-alkuseen numeroon yhteyttä, eikä sitten vastannut tekstiviesteihini, eikä sähköposteihini. Nimi on tiedossa. Netissä näkyy muutakin ostattelevan.
    Suuri mahdollisuus, että oli pelkästään kiusanteosta kyse.
    Tuli oltua hänen kanssaan kaks kertaa tekemisissä samaan aikaan.

    Ei olisi ollut mitään, jos olisi ilmoittanut, että ei tule sitä hakemaan, mutta vastuuttomille ihmisille tuollainen ei sovi, vaan yrittää olla lupauksiensa perumisessa vaan pakoilu linjalla. Valitettavasti tämmöinen on nykyisin yleistymään päin, varsinkin nuoremman polven kanssa.
    Olis tässä ollu muutakin tekemistä..... :mad:
    Valitettavasti seuraavien tuntemattomien ostajien kanssa olen sitten nihkeempi tekemään mitään etukäteen.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Voihan sulla olla esim. 3vuoro työ ja kaikilla tenavilla harrastukset ja menot eri aikaan, et oot liikkeessä 26h päivässä, niin mukavempi se on sille sohvan hakijalle soittaa kun itellä on ny se puoltuntinen aikaa ennen heppatunnin alkua ja toinen tenava on jo kotona

    Eli ei välttämättä ole laiskuudesta/nuukuudesta kiinni, kun nykyään ainakin itelle soittaminen maksaa ~7,99 kuussa soitti tai ei.
    Mutta harvassa taitaa olla ne jotka tota tekee.
    Itse ainakin, jos jossain on myynti ilmoitus soitan ja kokeilen vastaako, jossei niin ootan, et soittaa takaisin silloin kun hällä on aikaa
     

Kerro tästä muillekin!