ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jos myy jotain ja samalla on kuitenkin 9-vuorotyö, 43 lasta joista jokaisella on eri aikaan vuorokaudesta harrastukset ja vielä 6 vaimoa, joiden tykönä pitää käydä pistämässä joka päivä uusia lapsia alulle ... niin voisi kuvitella, että semmonen myyjä kykenisi kirjaamaan itse ilmoitukseen, että "soita/jätä viesti/mailaa, niin otan yhteyttä kun on sopiva hetki".

    Muussa tapauksessa jää kyllä vähän molo kuva ostajasta, joka oikeesti heittää viestiä tai mailia ja pyytää myyjää soittelemaan. Tai ainakin mä jättäisin tollaisen ostajan omaan arvoonsa...

    -JJ-
     
    raaseriruiseri ja Karpov tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noin juuri. Pari kertaa tehny puolin ja toisin vuorotyöläisen kanssa kauppaa ja se tullut asiallisesti selväksi.


    Yleensä se joka pyytää soittamaan on joku persaukinen prepaidisti. Tuli mulle kerran jostain apinat.biz sivulta (mistä pystyi pari ilmasta tekstaria laittamaan) niin voisitko soittaa ja tiukka hinta. Viesti lähettetty ilmaiseksi apinat.biz :D:D
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tänään kuulin hyvän jutun, yks henkilö möi kolmea käytettyä euroauton alkuperäistä aluvannetta yhteensä 150€. Ajoi ostajan luo 40km ja juuri kun oli nostamassa vanteita takakontista, nuori ostaja tokaisi; Niin, hän maksaa sitten osissa, 50€ kuussa... Myyjä löi kontin kiinni, osta jostain muualta...
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Pahinta just toi 045-alkuinen numero.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No tuota, minä en soita takaisin, ellei ole joku tuttu soittanut. Niillekään en ihan kaikille soita, kun tiedän mistä syystä ne yrittää tavoitella.
    Itse ainakin, jos ei vastaa, laitan viestin perään, että kuka soitti ja millä asialla. Jos joku on yrittänyt minulle soittaa ja sitten viestillä kertoo asiansa, niin sitten voin soittaa takaisin.

    Kaikenmaailman lehtikauppiaita yms. soittelijoita on niin paljon, että lopetin sen takaisinsoittamisen jo vuosia sitten.
    Enkä kyllä muutenkaan oikein tykkää puhelimessa puhumisesta.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vastaajaan viesti että jätä viesti niin soitan takaisin. Soittaa takaisin jos viesti on jätetty, jos ei niin ei. Simple.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos myy jotain eikä soita takaisin niin oma moka. Jos pelkää lehtimyyjiä ja ufoja niin prepaid myyntiä varten?

    Lehtimyyjälle tms ei yleensä edes voi soittaa takaisin vaan tulee nauha jossa kerrotaan yhteydenpidosta.

    Joskus tuli tehtyä sitä virhettä että soitin ja soitin ja kukaan ei vastaa ja soitin ja sitten kun vastataan niin kaikki vaikeaa. Nykyään jos ei heti vastata niin olkoot jos ei takaisin soita. Tekstaria oon välillä laittanut perään mutta tuntuu että ei auta jos kyseessä tällänen eiei mies joka ei periaatteesta vastaa outoon numeroon vaikka myy tavata ja pitää puhelinnumeroa ilmoituksessa.


    Parhaita on nää vain soitot ei sposti kyselyitä ja sitten ei vastata.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Yllättävän monella on nykyään velkojat perässä. Niitä sitten vältellään sillä, kun ei vastata tuntemattomiin tai numerottomiin puheluihin.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ite oon samoilla linjoilla Toyopeti:in kanssa. Jos en saa jotakuta kiinni ja olisi oikeasti asiaa, laitan tekstarin perään että miksi yritin tavoittaa. Tai soitan uudestaan. En jää odottamaan vastasoittoa keltään.

    Minäkään en useimmiten soita takaisin numeroihin joita en tunne. Ei ole aikaa selvittää soittajaa ja mistä sen tietää mikä huijaus/maksunumero kyseessä. Jollen sitten satu jostain syystä odottamaan soittoa tai ole melko varma mitä asia koski.

    Sanoisin että aika varma tapa tavoittaa on täältä kotitallilta. Kaikki muut tavat voi karahtaa kiville, tavalla taikka toisella.
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sama juttu, minen rupee kellekkään ketä ei löydy yhteystiedoista perään soittelemaan jos en nimenomaan odota jotain soittoa. Jos sillä oli tärkeetä asiaa, se soittaa kyllä toiste, jossei soita, tuskin se asiakaan lie kovin tärkee ollu.
     
  11. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Enpä ole koskaan laittanut tälle palstalle ns. "vastapalloviestiä", mutta nyt on pakko. Luuleeko Sämpy olevansa nyt sen luokan guru että kun hän ei vastaa puhelimeen, eikä sähköpostiin niin joku ottaa selville hänen tallinsa ja tulee vartavasten sinne sitten päivystämään milloin Mr. Sämpy tulee tallille. Nyt on nimittäin ego kunnossa...
    Ei muuta...
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko nykyään olemassa normaali suomalainen puhelinnumero joka oisi huijaus/maksunumero?


    Mikä on todennäköisyys sille jos jotain myy niin soittaja ei ole yhteystiedoissa?


    Ei ihme että ostaminen nykyään ihan perseestä kun tollanen asenne valtaa täälläkin alaa :D
     
  13. kepuri

    kepuri Gearhead

    minä vastaan kaikkiin puheluihin mihin pystyn,jos kerran jotain oon myyntiin laittanu.myös sähköposteihin ja yksityisviesteihin.mut mulla onkii se pahin 045 alkunen normaali saunalahen liittymä....
     
    ihd, Lpiikki ja Karpov tykkäävät tästä.
  14. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Ylipäätänsä muutenkin tämä asenne, että laitetaan tavaraa myyntiin kaikille maailman foorumeille ja sitten ei vastata puheluihin, tekstiviestehin, sähköposteihin yms. ihan sillä perusteella "ei mun vaan tartte". Jos ei tartte, niin voi olla laittamatta ne myynti-ilmoitukset, niin eipähän mene kenenkään aika hukkaan.
     
    Karpov ja wilburi tykkäävät tästä.
  15. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Ainakin kaikkia numeroita nykyään prepaidina saatavilla kun oli tarve lähettävän riistakameraan liittymälle jossa ei ole päivähintaa netille, äkkiä tulee muuten kuville hintaa.
    040 alkuinen tuli kuoresta julki.
    Eli ei se numeronalku kerro yhtään mitään :)
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No eihän nykyää tarvi mitään ees laittaa myyntiin eniten säästää varsinki sitä omaa vaivaa, ja siinä samassa "tosiostajien" ku lappaa kaiken vaan kylmästi roskikseen/ kaatsille, jaksa kuunnella sitä kitinää ku puol-ilmanen osa pitäs saaha ilmaseks ja vielä postit päälle.
     
    Norri tykkää tästä.
  17. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Myin just audin, ei ole aprillipila. Ostajalla meni hienosti koeajolla, oli tyytyväinen autoon, mutta ajoi stop merkin ohi pysähtymättä, 250€ sakkoa. Osti kuitenkin auton, myin halvalla, päämääränä vaan että saan käteistä, eli noin puolet halvempi kuin seuraava saman mallinen. Vastaavan auton omistava audeja harrastava kaverinsa totesi auton olevan hyvä, kuten itsekkin tiedän olevan. --vaan, ostajalle iski morkkis, oli lasinpyykijään tullut vikaa kotimatkalla eli siis pyyhkijänvartta kiinnipitävä mutteri hieman löysällä ja toinen pyyhkijä jäi hieman jälkeen, tuli takaisin ja vaati kaupan purkua. Kiristettiin yhdessä hieman pyyhkijän mutteria että pyyhkijä toimii normaalisti, läksi kaveri vittuuntuneena pois, kun en edelleenkään moisen vian takia perunut kauppoja. Kyseessä -90 luvun alun nelikko audi ja hintaluokkaa noin tonni. Melkein ottaa päähän.
     
    Muokattu: 1.4.2016
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voi hellanlettas. Teit just oikein. Saatana kaikesta ne nykyään kehtaa kaupan purkua pyytää.
     
  19. Huhankolli

    Huhankolli 1st gear

    Viime kesänä oli Porissa avo pontiakki myynnissä, vihreä avo. Laitoin nettiauton kautta viestiä ja soitin. Ei vastausta, edes tekstariin jossa pyysin yhteydenottoa. Olis kohteliasta edes ilmoittaa jos auto on jo myyty, toisaalta mitä voi odottaa jos ei saa edes ilmoitusta poistettua? No kamaran myyjä vastasi ja kaupat tehtiin.
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

    Itsekin toimin näin, sekä minulle soitettaessa ja itse soittaessa.

    Toki vastaan jos vaan pystyn mutta jos olen palaverissa tai urheilemassa tms niin en lähde soittelemaan takaisin. Joskus ne jopa jättää viestin kun se puhelu sitten kääntyy vastaajaan.
     

Kerro tästä muillekin!