Ikuinen kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 28.3.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead


    Aivan, perhe pitää ottaa aina huomioon kun valitsee harrasteautoa.
    Urheiluautoissa on tilat käytännössä vain kahdelle eikä coupe mallitkaan tarjoa kunnollisia takatiloja ainakaan pitkillä ihmisille ja läskille.
     
  2. pizzamake

    pizzamake Gearhead

  3. three hundred

    three hundred Gearhead

    Et sitten oo istunut -60 - 70 luvun Rysyssä takana tai olet todella iso...
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

  5. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    PIRUSTI ENEMMÄN !!! Onhan se FoMoCo ja -60 luvun hienoin(minun mielestäni) aero-warrior koppa/menestyjä NASCAR-kentillä ! Kelpaa siis minulle ainoaksi oikeaksi. JOS lompakolla ei olisi väliä, niin todennäköisesti valinta olisi aito -65-66 427 AC Cobra.
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead

    Olen istunut Dodge Polara Coupe vm. 1973 takapenkillä ja vaikka auto on full-size niin sen takapenkki tilat ovat hyvin vaatimattomat pitkittäis suunnassa. Olen 173 cm pitkä ja silti jalat piti pitää poikittain matkan aikana.
     
  7. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    '58 impala on unelmana ollut jo kakarasta asti.
     
    Muokattu: 9.4.2017
  8. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    en oo istuskellu ite kyseisen menopelin takapenkillä
    mutta ei tuon 73 Coupe Polaran takapenkki kyllä kuvissa kovin tilaihmeeltä vaikuta:confused:
    liekkö saman kärryn 4d sedanissa sitte tilanne toisin?
     
    kaarne tykkää tästä.
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    Aivan varmasti on paremmat tilat 4d-mallissa.

    Ensinnäkin autoon nouseminen on paljon helpompaa kun on takaovet ja neljä ovisissa autoissa on ainakin minun kokemuksieni mukaan enemmän pitkittäis eli jalkatilaa.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ite oon noitten 4 ovisen kannalla. Tai farmari.
    Helpompi kulkea ku laulaa :)
    Tosi kyllä 2 ovi käy. Eteenki joissain koreissa.

    Hyvä on että löytyy molemmille kannattaja.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. kaarne

    kaarne Gearhead

    Arvioisin että noin 95% harrasteautoista 2d urheilumallisia eli 4d henkilöauto on harvinaisuus.
     
  12. downtown

    downtown 3rd gear

    Jenkkiautomiehenä vastaan Aston Martin Lagonda
     
  13. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    hankla ois päättää kumpi omista :odeek:
    -68 Charger vai Camaro :poff:
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Tykkään että autoon mahtuu perhekin mukaan joten 2 oviset voi oikeestaan unohtaa kun ei niihin mahu takapenkille kukaan kummiskaan, ehkä johonki käkkylään tjsp saattaa mutta ne ei oikein iske. Cyclone ois hieno ja vähä ees harvinaisempi ku joku tusina Mustanggi mutta kun se 2 ovee ni...

    Täytyy kyllä sanoa että en keksi juurikaan mikä se olis joten vastaan siis sen mikä on nyttenkin itellä: -67 Fairlane.
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ensinmainittu on harvinaisempi vehje.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ford Fairlane on äijä-auto parhaasta päästä.


    [​IMG]
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kuvassa neitien malli 2D ei 4D äijämobiili.

    Valurautaset pakosarjat on myös äijää, ilmeisesti nää peltiset on jotain justin bieber- virityksiä
     
    0rs0n tykkää tästä.
  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Aivan mutta on hieman vaikeaa löytää edustava kuva alkuperäisenä säilyneestä 4d Ford Fairlanesta vm. 1967.

    Tämä yksilö ei varmasti ole alkuperäinen mutta varmaan muistuttaa melko pitkälle sellaista.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.4.2017
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Mikä kohta häiritsee?

    Mun silmään ei mikään.
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    UUh, 2d sedaneita, aivan parhautta!

    Toi alempi on muuten fullsize, eli Galaxie tai varmaan ennemmin Custom.
    Fairlane = midsize
     

Kerro tästä muillekin!