Ilmapussit Mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja JouniK, 26.2.2006.

  1. ElvisNYB-77

    ElvisNYB-77 1st gear

  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    perkeles hyvä on aihe, itekki oon miettiny et jos joskus dusais jonniin näköistä korkeuden säätöä omaaki sotoon!
     
  3. ElvisNYB-77

    ElvisNYB-77 1st gear

    Tämmöstä tuli Kanadasta:

    "I have to say the air install is fairly straight forward. In the front, you MUST keep the torsion bars in order to lift the car. They add a spring effect and help the car lift faster. Adjust them so it is as low as you can go, but still have tension on them. You will need to cut the extra length of stud and weld a nut back on. The bags are 255c. The top portion where the shock goes through will need a plate welded across, so the bag has a flat mounting surface. A small hole will need to be cut on the side of the frame so you can bolt the bag to the top plate. The bag should be mounted upside down (air line on the bottom) with a 90 degree push in fitting. The lower control arms will need 3 holes drilled, two for mounting, one for air line. Part of the lower crossmember will need to be notched out so the bag doesn't rub. There is also a connecting rod from the lower control arm to the bumper support the will need to be unbolted and moved as close to the lower ball joint as possible, or the bag will rub. As for the rear, I had to 2-link with panhard, because of lack of space. The front crossmember will need a plate to save the oil pan. The pan is flush with the crossmember and will grind through. The gas tank will all so need a 1/4 plate across the entire tank. Watch the tank straps! Hope it helps. Looking at your name, reminds that this car was bought brand new for $10,000cdn on the day Elvis died."

    Koskien siis 1977 New Yorkeria.

    EDIT:

    Saitko JouniK koskaan niitä kuvia?
     
  4. ajamy

    ajamy 3rd gear

    Herätellääs vanhaa...

    Joko on c-bodyyn laitettu pusseja keulaan?
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Entäs Scanian hytin ilmapussit/iskari systeemit oman etuiskarin tilalle?
    Ei olis edes hyvin kallis ratkaisu.
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    perkeles kun en enää kuvia löytänyt mutta ehkä helpoin/halvin tuo on toteuttaa siten että laittaa pussin suoraan päällimmäisen tukivarren päälle ,rakentaa runkoon putkesta sellasen lenkin mihin saa pussin yläpään kiinni ja kun molemmin puolin on sellanen lenkki niin yhdisää ne vielä keskenään poikkitangolla (tavallaan niinkuin yhdistäis iskaritornit) niin kestää varmasti.

    jos jollakin ei homma aukee niin en ihmettele :rotfl:
    omassa päässä nään sen kyl ihan selkeesti :poff:
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tarkotat varmaan tätä
    http://www.streetsource.com/Profile.asp ... leid=40082

    Mut ne Scanian pussisysteemit vois mennä ihan bolt on org iskarinpaikalle :poff:
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    joo juurikin tota :rotfl: nyt laitoin linkin muistiin luulin et ois ollutkin, mutta ei.

    helpompihan tietty on bolt on tai ees lähelle bolt on

    :poff:
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tuossa systeemissä on kuitenkin aika paljon askaretta jos meinaa toteuttaa.

    Tai sit jos kahtoo nuita takapään juttuja :eek:
     
  10. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    takapää on jo hoideltu nelilinkein ja ilmapussein, tai siis on jo voiton puolella :D
     
  11. ajamy

    ajamy 3rd gear

    Toimiihan tuokin, mutta ihan kauhee kötys tuosta tulee väkisinki ruma
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    onneks mulla on konepeitto siinä päällä :rotfl:
    aivan sama miltä alla näyttää.
    moni kakku päältä kaunis :rotfl:
    jos edes päältä....

    mutta koko auto on ruma akvaario jos ei oo matala joten jos niistä saa valita niin valkkaan sen konehuoneen vaan rumaksi :x
     
  13. JB

    JB 1st gear

    Laitahan vinkkeli kuvia näkösälle.
     
  14. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    No joo ,on varmaan täälä jo ollutkin, mut....(eri topikissa)

    http://kuvablogi.com/nayta/1747372/

    tuosta jonkun verran edistynyt ,mutta nyt hiljaista rakentelutilan puutteen takia, mut kesällä pitäs olla valmis...joo nimenomaan pitäs :rotfl:
    ilmapussit tulee akselin taakse runkoaisojen alle. sivuttaistuki toteutettu wishbone linkillä.
    Enempää ei takapäätä pysty laskemaan, kun ottaa renkaat kiinni hattuhyllyyn :x ja eteen vielä hakusessa jousi systeemi....
     
  15. JJ65

    JJ65 Gearhead

    Hmm...Muistaakseni Koivunen OY myy tarkoitukseen sopivia "ilmapusseja"
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Siis iskari-ilmapussi systeemejä?

    Vai mitä säkkejä tarkotit?
     
  17. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    lakitekstissä taidetaan sanoa: "jousituksen tyyppiä ei saa muuttaa"
    vai onkohan se kumottu ?
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    kumottu ja se on fakta, jousituksen saa muuttaa tarkoitusta vastaavaksi tai jotenkin niin.
    rojektia aloittaessa tuli varmistettua ensin 8)
     
  19. JJ65

    JJ65 Gearhead

    Ihan näitä ilmapusseja mitä kuorma-autoissakin käytetään mutta tietysti pienempiä, ei siis iskarimallisia.

    Tuli vaan muutama vuosi sitten törmättyä niihin kun mietittiin miten rakentaa valojen korkeudensäätö -06 Chargeriin, yhtenä vaihtoehtona kun oli asentaa sellaiset takapäähän.
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!