Imperial Crown 4dHT 1961

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Backyard Engineering, 11.11.2006.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

  2. Hmm... Hienoja kuvia 8) Jos tarkkaan katsoo niin siellä näkyy myös HBK-1:nen, sama mikä oli tuolla aikaisemmin skannattuna. :wink:
     
  3. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Muistan Imperialin hyvin, kun se makasi projektiasteella useita vuosia Riihimäen keskustassa olevan purkukuntoisen talon pihalla. Siellä oli myös muita "projekteja" piha täynnä. Talo on nykyään purettu, ja henkilö, joka silloin omisti Imperialin, taitaa olla jo edesmennyt. Oli aikanaan Riihimäkeläisessä varaosaliikkeessä hommissa; jonkinasteinen harrastaja.
    Auton aikaisempaa historiaa en tiedä, enkä myöskään myöhempiä vaiheita.
     
  4. Njaa... Tämä otsikon auto vai tuo mikä on nykyään valkoinen? :eek:
    Muistatko oliko "isolla takalasilla"(Crown ja Custom) vai "pienellä takalasilla"(LeBaron),siitä ne käsittääkseni erottais nyt että kumpi on kampi. :D
     
  5. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Takalasin koosta en lähde arvailemaan mitään, mutta auto oli musta, ja sitä oli mun mielestä paikkamaalailtu punaisen Ferrexin tapaisella maalilla.
     
  6. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Nippu kuvia löytyi, vaan ei näkynyt Imperialeista vilaustakaan niissä. Ei siis niistä tullut lisäinfoa asiaan.
     
  7. Rekisterotteessa muuten lukee käyttöönottovuosi=1960? Taitaa olla valmistettu jo -60 vuoden puolella.
    Rupes hämäämään kun tuijotin tota rekisteriotetta.

    T.Urbaanilegenda vailla historiaa. :rotfl: :eek:

    edit; Mietin vaan että tarkoittaako se että auto on käyttönotettu 1960 Suomessa vai että mallivuosi on tämä yleisesti. Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa? :eek: Voihan tämä olla ns. muuttoautokin, mutta kilometrimittari tässä on.
     
  8. Lauantaina 14/7-2007, Imperial ajettiin omin voimin ulos tallista ja takaisin 36-vuoden seisonnan jälkeen... :eek:
    Siis ajettiin... Mitäs siihen sanotte? :rotfl:
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Oho,pitkä se on seisokki imperialilla ollut :eek:

    Koskas on katsastukseen meno ja puuttuuko paljon vielä ns.tärkeitä osia?
     
  10. Simo

    Simo 1st gear

    Valmistenumeron kolmasmerkki kertoo vuosimallin, eli tässä tapauksessa alkuosa on 921 = Imperial Crown 1961

    Valmistuspäivä näkyy jäähdyttäjän viereisestä fendertagista muodossa kkpp. Jos valmistuskuukausi on välillä 8 - 12 on vuosi 1960.

    Onnittelut !
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Katohan! Onnittelut! Koskas päästään radalle...? :rotfl:
     
  12. Ei se ihan ole katsastukseen valmis vielä, jotain pikkuvikoja on edelleen kuten esimerkiksi kässärin kengät puuttuu ja joitain pieniä reikiä on edelleen.
    Halusin vain testata tuota tekniikkaa että miten se toimii jne, ikäänkuin varmistus että tuleeko tästä enää autoa vai... :eek: :rotfl:
    No nyt varmaan nytkähtää projekti vähän eteenpäin. 8)
     
  13. Kiitos onnitteluista, nyt ei pääse heti tarkistamaan nuita numeroita kun auto on "lainassa" muualla, mutta katson nuo numerot sitten kun saan auton takaisin.
     
  14. Katsotaan... sanoi lääkäri. :wink:
    Palataan asiaan tuonnempana. 8)
     
  15. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Kun nyt kerran satuin tätäkin jutustelua vilkaisemaan, niin en ainakaan huomannut mainintaa Kuusankoskella majailevasta ´61 (ellei muistikuva petä) 4d ht Imperialista...? Väritys on jotain marjapuuron suuntaista ja päällisin puolin näyttäis suht täydelliseltä vekottimelta. Auto ilmestyi viime syksynä keltaisilla koekilvillä eräälle pihalle ja siirrettiin talveksi pihakatokseen. Keula pilkistää vieläkin samasta paikasta, eikä kilpiä ole näköjään ilmaantunut. Lienee suht tuoretta tuontia, vai onko joku tiennyt jo aiemmin tollasesta...?
     
  16. Ihan uusi tapaus, ainakin minulle. Voi ehkä olla että siltä puuttuu jotain tai... Nämä Imperialit eivät ole maailman helpoimpia harrastuskohteita.
    Ehkä joku muu tietää?
     
  17. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Selailin tuossa vanhoja valokuvia Vaasan? näyttellystä vuodelta 80? Siellä oli näytillä silloin musta 61 4D HT Imperial rek no NT-594.
     
  18. Simo

    Simo 1st gear

    Kuusankosken / Voikkaan suunnalla on juuri mainitsemasi värinen kuusykkönen. Joskus vajaa kymmenen vuotta sitten, kun autoa lähemmin katselin, niin se oli jopa erittäinkin hyvä kuntoinen ja alkuperäinen. Oli ollut silloin jo pitenpään samalla omistajalla ja teipillä kiinnitetyillä koekilvillä silloinkin..
    Muistaakseni tuotu Oregonista aikanaan.

    Nykyomistajasta ei ole tietoa, mahdollisesti edelleen samalla.
     
  19. Simo kirjoitti;Valmistuspäivä näkyy jäähdyttäjän viereisestä fendertagista muodossa kkpp. Jos valmistuskuukausi on välillä 8 - 12 on vuosi 1960.

    Joo nyt on auto takaisin tallissa. Fendertagissä 0930, eli 30/9-60.

    Edelleen auton alkupään historia kadoksissa. 65>ylöspäin tiedossa.
     
  20. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Tulipa mieleeni mitä nähtiin Powerissa 2007..

    Oltiin velipojan 62 2dht Impillä liikenteessä ja Ikean pihaan kurvasi sateisena la iltana AIVAN TÖRKEÄN UPEA '61 LEBARON. Musta - valkoisella katolla ja nahkasisustalla. Auto oli täynnä n. 50 ylittäneitä harmaapäisiä ruotsalaisia ukkoja aivan tuhannen tuiskeessa ja "hyökkäsivät" kirjaimellisesti automme kimppuun ja örisivät "Fin bil, fin bil!!!" 8)

    Hyvä kun pysyivät tolpillaan :) Tai housuissaan??

    Mustaa 61 Baronia ei kyllä voita mikään 8) Aivan kuin kaikki muut parkkiksen autot olisivat näyttäneet köyhien tusinatuotteilta kun se ilmeistyi maisemaan !
    [​IMG]
    Hauska juttu, olen omistanut 0,1 % kaikista valmistetuista '64 LeBaroneista :D Taitaa muuten prossaluku vielä suurentua - sen verran kova LeBaron kuume on :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!