Imperial LeBaron 1973 - nuoren miehen ensimmäinen oma auto

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ImpJay, 25.7.2019.

  1. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Venttiilikopat joutivat vaihtoon, koska joku aiempi asentaja oli rälläköinyt niitä, jotta pakosarjat eivät ota kiinni. Muuten ne alumiiniset olisivat saaneet jäädä paikoilleen. Seuraavksi maalia päälle.
    [​IMG]
    Isä veti hinkkariksi kellertävämpää sävyä, jonka päälle tulee oikeaa valkoista myöhemmin.
    [​IMG]
     
    12345678910, FuryIII '71, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Pohjatöitä tehdessä kuskin puolen etulokarista löytyi reikä.
    [​IMG]
    Venakopista tuli varsin siistit:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.10.2019
    rekkamies, Gary Grand, isalmela ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Kalu

    Kalu Gearhead

    Kusin puoli, onko tuohon koirat aina nostaneet jalkaansa.....nimittäin eh....
     
  4. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Hups. :oops:
     
    Muokattu: 22.10.2019
  5. Kalu

    Kalu Gearhead

    En tiiä tiiätkö, mut ei tää kovin tärkeääkän ole. Spede ennenmuinoin hölmön vitsin jälkeen sanoi, nimittäin eh, ja taputti otsaansa...
     
    Gary Grand, palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Ton sortin Spedeily onkin uutta mulle.
     
  7. palontie

    palontie Gearhead

    Tuskin ees tiedät Spedeä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Istuu autossa...
    [​IMG]
     
  9. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    En mä sentään niin kuutamolla ole.
     
    palontie tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Gearhead

    Mä tarkoitinkin iän puolesta
     
    Gary Grand ja ImpJay tykkäävät tästä.
  11. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Ei mennyt aivan nappin ohjaustehostimen pumpun kanssa. Alkuun kattelin, että "uusi" hankinta menisci suoraan vanhan kiinnikkeeseen, mutta ei niin ei. Fedral ja TRW ovat melko samlaisia, mutta todellisuudessa erilaisia ja kun olin jumpannut toisen pumpun lisäksi eri kiinnikkeen paikalleen, hoksasimme, että aiemmin paikallaan ollut pumppu onkin paremmassa kunnossa. Piti taas irrottaa pumppu sekä kiinnike ja asentaa edelliset takaisin. Federalilla siis väännän ensi kesänä, mutta ratti sentään liikkuu kolmella sormella tai kämmenellä. Ainakin paineletku on uusi.
    [​IMG]
    Faija veti pohjamaalin pariin paikkaan:
    [​IMG]
    Täytyy myöntää, että kippaava lepotuoli on mukava, vaikka kuskin paikka onkin paras.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 4.11.2019
    12345678910, sleepercooler, wilburi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Ainakin kuvakulma antaa ymmärtää, että letku on varsin lähellä pakosarjaa. Tsekkaa nyt ainakin välys, ettei turhaan ruikkaa nesteitä pihalle ja moottoripalo samaan konkurssiin öljyistä.
     
    jariha tykkää tästä.
  13. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Kuvakulma hämää. Voin tarkistaa liitokset heti seuraavalla kerralla, jotta letku on varmasti kiinni.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    En mä niistä liitoksista murehtinut, vaan tarkoitin tota kumista pätkää. Ettei kärähdä jos on kovin lähellä pakosarjaa.
     
  15. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Siihen tarvii nojata ennen osumaa pakosarjaan.
     
  16. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    [​IMG]

    Rahat meni, Carter tuli. Elikkä kyseessä on 750 cfm AVS, joita oli vuosimallin 69 monimonikymppisissä, edellyttäen ilmastointia ja automaattilootaa. Köyhäilyaskin kera oli eri koodin kaasari, paitsi Hemistä löytyi kaksi AFB:tä ja kaksikurrkuisten rivi olikin Holleyn tuotteita.

    Jos imusarja olisi spread bore -sorttia eikä square, olisin päätynyt Thermoquadiin ihan vaan imuäänien takia. AFB vaatii pienempireikäisen ilmanputsarin pohjan, joten sellaista en harkinnut, koska putsarin vaihdoin jo viime talvena. Tulee siis 600 cfm Hollikan tilalle.
     
    Muokattu: 8.11.2019
    isalmela tykkää tästä.
  17. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Syntymäpäivän kunniaksi pläjäys aiemmin juttuja.

    Iskarit ottivat vähän enemmän aikaa, sillä ne menevät ylätukivarien läpi ja alapäät ovat myös koloissa. Tilaa piti tehdä nostamalla autoa ja irrottamalla alatukivarren pohjaanlyöntikumi ja tukitangon takapää. Seuraavaksi aika kulunut pölysuoja irti ja iskari kuvan rautatangolla kasaan, jotta sen sai sidottua sähköjohdolla. Eihän se lähtenyt, vaikka kuin vatkasi, joten piti irrottaa tukivarsi yläpallonivelestä. Kenties paikoillaan olivat muihin C-korisiin tarkoitetut vaimentimet, sillä Imppuihin tarkoitetut ovat jonkin verran lyhyemmät. o_O
    [​IMG]
    Kuskin puolella oli ulkoisesti parempikuntoinen.
    [​IMG]
    Tilalle tuli Monroen OE Spectrumit, joilla etupää ei muuttunut yhtään jämäkämmäksi. :)

    Lopulta selvisi, että ylimääräinen pauke johtui alemman pohjaanlyöntikumin aluslevystä, joka oli väärin päin.

    Kuskin puolen peili piti kilinää, joten ei auttanut muu kuin minikokoisella hylsyllä irrottaa se. Nyt on peili taas kunnolla kiinni jalassaan. (Kuva myöhemmin.)

    [​IMG]
    Apparin puolen ovipahvin käytin irti, jotta lukkomekanismin saa korjattua. Napilta lukkoon menevä tanko oli luiskahtanut klipsin irrottua pois, mutta nyt ovi aukeaa myös ulkoa. Sivulasin kytkimen kiinnitystä täytyy parannella, joten paneeli tulee vasta myöhemmin.
     
    palontie, isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Ei näköjään tällä työkoneella saa kattoa noita kicks-ass:n kuvia.. :mad:
    "Web filter violation":(
     
  19. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Meneekö letku toisinpäin, eli metalliputki pakosarjan puolelle?
     
  20. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    o_O

    Ei vaan ohjaustehostimen vasemmalle puolelle.
     

Kerro tästä muillekin!