Imperial

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 14.11.2002.

  1. 59

    59 Gearhead

    Joo, tämä tasavirtalaturijuttu on vähän sama kuin rättirenkaat. Ne on "pakko" vaihtaa uudempiin, että voi ajaa, kun niillähän ei kuulemma pysy tiellä. Ite oon pysynyt niillä tiellä jo lähes 30000 km ja aina autoa katsellessa tulee ajateltua miten onnettomalta se näyttäisi jossakin tuuman valkosivulla varustetuissa vyörenkaissa. Renkaat ja vanteet kun on suurin yksittäinen tekijä auton ulkonäössä. Esim. 97% suomen 50-lukulaisista ja vanhemmista autoista on vyörenkailla ja ne todellakin vaatisivat renkaisiin kunnon profiilin ja leveän valkosivun näyttääkseen hyviltä.

    Niin ja enpä sitä tasavirtalaturiakaan viitsisi miksikään vaihtovirtavehkeeksi vaihtaa, onhan se auto tosiaan uutenakin pelannut tuolla vanhalla kunnon tasavirtamöykyllä.

    No joo, menipähän pahasti ohi aiheen. Listikää mielipiteeni vaikkapa rengas- ja sähkölaiteosastoille.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    tuli kateltua noita imperial sivuja on perkeles hienoja autoja itse oon aina dikannu
    57-61 malleja mutta sopivaa ei ole tullut vielä vastaan ihmettelin vaan kun ei ollu kuvaa siitä kustomoidusta 59:tä joka on pyörinyt itä suomessa mobilismia????
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    listaan lisäys, suomeen tuli uutena ainakin yksi 62 rekkarilla be-1
    ja stadissa "velsulla" oli 90luvun taitteessa 63 4dht imperial,jossa ei ole siis enää niitä bullitti takavaloja.
     
  5. Simo

    Simo 1st gear

    saamani tiedon mukaan nuo BE-1 ja BE-2 kilvet olivat Bernerin (maahantuojan) käytössä olleita kilpiä ja ne vaihdettiin aina uusimpaan automalliin. Useinmiten Imperiaaleissa, mutta taisi BE-2 olla Tekniikan maailman "johtoryhmän autojen" testissä vuonna 1970 olleessa Furyssäkin. Muita autoja ko. testissä olivat muuten Electra, Coronet ja LTD.

    Simo
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko muiden testissä olleiden autojen rekisterinumeroita tiedossa? Missä kyseiset autot ovat nyt?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ne autot siinä TM 12/1971:ssä olivat BZZ-8 Buick Electra 225, BSA-3 Ford LTD Brougham,
    BE-2 Plymouth Fury III, AKM-1 Dodge Coronet Custom. En tiedä missä ovat.
     
  8. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    BBZ-8 taitaa olla edelleen kaverilla Turun lähellä, ja hyvässä iskussa.
     
  9. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Tarkka lukija huomaa siinä TM:n testissä kaksi eri Buickia!!! BZZ-8, jossa valkoisin suojin peitetyt lisävalot keulalla. Mutta sitten jarru- ja pujottelukokeiden kuvissa onkin AK-651, jossa ei lisävaloja.

    Kummalliseksi koko asian tekee se, että lehden mukaan Buickin kiihdytysarvot jäivät puuttumaan vertailusta, koska "auto myytiin alta pois ja jouduttiin luovuttamaan kesken Peiseler-pyörän kiinnittämisen"?!?!

    Kuvassa pyörää oltiin muuten kiinnittämässä juur siihen AK-651:een. Olisko BZZ-8 saatu sitten myöhemmin lainaksi loppukuvauksiin?? Ken tiennee?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oulussa on yksi 60 neliovinen ht 413 koneella
    sellanen hailakan sininen.Tuotu joskus jenkeistä.Muuten ihan ok mutt joitain pisteosia puuttuu ja korissa vähä lommoja.
    Oli mobilistissa myytävänä joskus alkuvuodesta.Työkaveri osti ja teki aikalailla remppaa että sai katsastettua.Osat
    saatin kyllä aika vaivattomasti musa cornerista.(part corner)ja suht.edullisesti sekä nopeasti.Nyt auto on leimassa ja toimii
    hyvin,ainoastaan sähköiset lasinnostimet ei oikein toimi pitkän seisomajakson takia.
    terv GT69
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kellään AK-651:n vaiheista havaintoa?
    Tallessa? Paalattu?
     
  12. Simo

    Simo 1st gear

    GT 69

    laitapa yksityisviesti Oululaisen kuuskymppisen yhteystiedoista, jos mahdollista. Jotain osavihjeitäkin voi löytyä.
    Täällä Porissa on kaksi kuuskymppistä LeBaronia ja yksi Custom Sedan.

    Simo
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    BZZ-8 on tampereella, museokeskus vapriikin tamperetta koskevassa pysyväisnäyttelyssä. on muuten tosi perusteellinen katsaus alueen historiaan vuodesta 0 tähän päivään. suosittelen.

    tampereella oli pomot aika tylyjä 70-luvun alussa; tilataanpa kaksi impalaa ja buik edustusautoiksi. tuo bzz-8 buikki maksoi saman verran kuin kaksi saman vuoden impalaa! kuinka moni kunnanjohtaja tänä päivänä uskaltaa kaupungin varoilla hankkia törkeän hintaisen edustusauton? eikös kaikki aja omilla vektroillaan...?
     
  14. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Sori! Täytyypä enskerralla kattoon kaverin Electran kilpi tarkemmin! Mahtaakos se tunnus kovin kaukana olla, eli kuinka monta niitä mahtoi tulla?
    Faijalla oli joskus 76 Electra, ja sen piti olla ainoa sinä vuonna maahantuojan kautta tullut. Viime kesänä näin sitten yhden muutto yksilön.
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    sori, olet varmaan oikeassa ja MINÄ väärässä!
    kävin juuri treen vapriikissa ja tsekkasin sen puikin kilven; IXC-10.
    eli se bzz sun muut on varmaan "omistuneet" kuten olet tossa aiemmin spekuloinut...

    otaksuin vain että 72 buikkeja ei olisi niin monta suomeen eksynyt, mutta mukavan paljon niitä on tännekin tuupattu!
     
  16. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Kui mää tykkäisi et se kaveri Puikki olis 71 malline?
     
  17. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    niin aatelin kysellä että missähän piileskelee suomen kaikki 57-61 imperiaalit olisin kiinnostunut ostamaan sellaisen
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Porissa. :wink:
     
  19. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Kyllä niitä täällä Turun puolessakin on.
     
  20. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Roista löytyy ainakin '62 4d ht & '63 2d ht Imperiali ja jonnekkin myytiin 2d ht '59 Impukka...
     

Kerro tästä muillekin!