Imperialin jarrut kaksipiirisiksi

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Pecan, 19.7.2020.

  1. Pecan

    Pecan Gearhead

  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Mittaa originaalista sylinterin halkaisija ja etsi samankokoinen. Ja pitää olla rumpujarruille tarkoitettu.
     
  3. Pecan

    Pecan Gearhead

    1 1/8" on orkkis. Ja Newportille löysin jonkin putiikin tiedoista, että siinä ei ole kuin 1" sen mukaan.
     
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Just tollanen oli mulla 63 Imperialissa. Toimi hyvin.

    Lisäksi joudut vaihtaan putken, joka menee jakotukille ja tulppaamaan siitä takajarruille menevän lähdön sokealla 1/2 tulpalla ja jatkamaan takajarrupiirin putkea, jotta saat siihen muistaakseni 5/8 kokoisen liittimen.

    [​IMG]
     
  5. f34

    f34 Gearhead

    Pitääkö ne tehdä ristiin, vasen eturengas+oikea takarengas ja oikea eturengas+vasen takarengas vai etu+takapää?
     
    Muokattu: 19.7.2020
  6. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Ainakin C ja A koreissa tehdas jakanut etu / taka-akseli jaolla.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Etu ja takapäät omiin piireihinsä.
     
  8. DD6

    DD6 Gearhead

    Aika lailla vastaavan laitoin -58:iin, CARDONE 131323M, ja etu- ja takapiirit omikseen.
     
  9. Pecan

    Pecan Gearhead

    Tuolla Newportin sylkällä sitten varmaankin mennään. Jotenkin houkuttaisi ajatus että laittaisi piirit ristiin, mutta ehkä taidan mennä helpomman kautta ja etu ja takapiirit omiinsa.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Kokeile ihmeessä ennen kuin purat vanhat systeemit. Epäilen, ettei näiden vanhojen autojen etupää toimi kovin kauniisti jos toisen puolen jarru puuttuu kokonaan vaan laite kampeaa voimakkaasti sivuun eikä jarrutusta voi suorittaa täysillä.
     
  11. f34

    f34 Gearhead

    Ei se ole hääviä jarruttaa vauhdissa pelkällä takajarrullakaan.
    Ristisysteemissä saa seisontajarrun kanssa kolmeen pyörään hidastusta.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Mut kuinka yksisylinteriset rumpujarrut saa tuolla lailla kytkettyä?
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En kyllä rumpuja laitas ristiin. Se voi olla aika vinkeä, varsinkin kun rummuilla on tapana napata aika äkäsesti kiinni. Tekisin etu/takajaon. Mieluummin takaset sujona kuin vastaantulijoiden kaistalle tai metsään. Ja aika akrobaatti joka polkasee hätätilanteessa vielä jollain jalalla käkkärin päälle :D
     
    12345678910 ja dart -66 tykkäävät tästä.
  14. xp

    xp Gearhead

    Etu/taka jakoa kannatan. Mutta kommenttina edelliseen, takaset sujona menetetään hallinta about heti. Ehkä jossain 20 km/h vauhdissa hallittavissa vielä.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Täyskato jarruissa on aika harvinaista. Käyttiksestä petti putki pari vuotta sitten. Kyllä sillä jarrutti vielä monta kertaa mut pedaali kertoi että vuotoa on.

    Ja että jää edes takapiiri, niin sillä ajaa nilkuttaen kotiin. Niin sen tehdaskin on ajatellut.

    Kellä nyt tommosesta on etujarru mykistynyt, mulla kastu nesteistä, niin ei sillä vikurilla kauaa viittinyt ajella.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Älä nyt. Mulla oli tänään tontilla juristi, varatuomari, joka kiisti pyörän hyödyllisyyden. Olen ostanut uuden kiukaan ja hakenut naapurista maitokärrit, jotta saan sen kiukaan kuskatuksi saunalle. Oli kuormalavalla F-150 päällä. Kun kärriä piti pohjan osalta vahvistaa, rupesin leikkelemään lastulevyn palasta moottorisahalla, kesti alle viisi minuuttia, tämän juristin mielestä kuormalava kiukaineen olisi ollut aikaa säästääksemme, kumpikin meistä lomalla, kätevintä kiskoa metsäpolkua pitkin rantaan. Ilman pyöriä maata pitkin. Oikeustieteessä pyörä ei vältsisti ole kätevin, pyöri tai ei. Ukko on sukulaiseni.
     
  17. Sun sukulaisukon kannattaa pysyä lakikirjojen parissa..
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Mut ajatteppa ite, jos oot syytetyn penkillä...
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!