Imusarjan ja kannen välissä lainehtii j-nestettä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ChevyCaprice, 1.1.2014.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Täällä jo aiemmin tuskailin, kun toi mun crapricen olds 307 voimakone alkoi sekoitella vesiä ja öljyjä keskenään. Siinä imusarjan päällä suorastaan lainehti jäähdytinneste. Ajankuluksi tänään impalasta pyyhin moottorin päältä pölyjä, kun oli aikaisemmin talli remontissa, niin saman huomasin impalassa (sbc350), että imusarja, imusarjan ja kannen väli märkänä, eikä autoa ole käytelty moneen kuukauteen. Vuosi sitten vaihdoin alumiinisen imusarjan, oikein juutuubista katsoin asennusvideon ja vesireikien ympärille sekä päätytiivisteisiin laitoin oikeaoppisesti moottorisilikoonia. Ja aiemmin ei tollaista ongelmaa ole ollut, kesällähän tuota tuli käyteltyä viikoittain.!? Mitä ihmettä noille mun autoille oikein tapahtuu, onko tuo käytön puutetta vai mistä se neste tursuaa tohon moottorin päälle? Hyvvää hyvin alakanutta uuttavuotta, prkl!
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Onko jäähdytysjärjestelmä muuten tiivis? Korkki kunnossa eikä kennot vuoda?

    Ota 16 tai 19 millinen putki, juota siihen tubeles venttiilin messinkirunko.
    Laita viritys lämppärinletkun väliin, joko katkaiset letkun ja teet jatkon, tai letkun pätkällä.

    Painetta renkaan täyttölaitteella, pitää kestää vuotamatta 1.5 bar vähintään. Vuotopaikat tulevat heti esiin.
     
  3. 69

    69 Gearhead

    Jospa tuo impalan motin märkyys johtuu vaan kylmästä tallista. Joskus oon huomannut kun kylmää tallia lämmittää, niin moottorin alumiiniset osat on ihan märkänä.
     
  4. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Kennot kunnossa, ja ei noissa ennen ole mistään nestettä ulos tullut. Mulla on kaksi autoa, mutta vain yksi ehjä korkki, se tuon impalan, mallia vivullinen. Voisko se korkki selittää tuon capricen neste lainehtimisen, auto kuitenkin tullut sillointällöin käyteltyä. Impala seissyt syksystä tuo capricen repale korkki nokallaan..
     
  5. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Maistuu se vesi siinä moottorin päällä jäähdytinnesteelle...
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Koeponnista se järjestelmä, sillä näet mistä se vuotaa eikä tartte arvailla.
     
  7. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Rajoittuu nyt taas siihen, kun ei ole juotosvehkeitä. Tarvii jostain käydä tollaiselle tekijää kyselemässä...
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tinakin saattaa moisessa pitää. Jos messinkisen putken jostain löydät. Pitäisi pitää myös teräksisessä putkessa.

    Tee tiukka reikä sille venttiilirungolle, työnnä reikään ja tinaa ympäri.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos haluaa laittaa tubeless venttiilin paineistustyökaluun, niin miks ei laita sitä kumista? Tietysti isompaan putkeen, että mahtuu kääntymään. Eli ylävesiletkuun vaikka.
    Silloin riittää työkaluina pora ja saha.

    Miten on imusarjan pulttien laita? Nouseeko jäähdytysneste kierteiden välistä?
     
  10. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Termarinkopan suunnalla oleva vuoto leviää just tolla tavalla ja ei paineistamiset taida paljoo auttaa vian löytämiseen, jos nestettä on vuotanut muutama desi? monen kuukauden seisonnan aikana.

    Kokemusperustainen arvaus: Hieno MrGasketin kromattu kiinalainen paskavalu termarinkoppa on tiivistepinnaltaan kiero ja vuotaa :mad: tai sit termarinkopan tiivistys on muuten epäonnistunut

    Toinen vaihtoehto on, että vuotaa vesiletkun ja termarin välistä, esim. klemmari hiukan löysällä.

    Imusarjaan tulevat lämppärinletkut kannattaa myös tarkastaa...
     
  11. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Siinä on just tollainen blingbling kromi koppa, koska orig ei oikein passanut lämpömittarin anturin takia. Se on pelkän tiivisteen varassa, eli siihen sitten seuraavaksi silikonia. Lämppärinletkua aloin itsekin jälkeenpäin epäilemään, koska nestettä enempi apukuskin puolella ja halapahallin lemmareilla kiristetty..
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vaikka olis miten pieni vuoto, se paineistaminen saa sen esiin.

    Kaverin TDI volsun vuotoa metsästin sillä, konetta ei syksyllä saanut edes niin kuumaksi että olisi vuotanut, Painetta 1.5 järjestelmään niin alkoi vuotopaikkoja löytymään.
     
  13. Qjet

    Qjet 1st gear

    Uhraa 1 kpl jäähdyttäjän korkkeja ja tee venttiiliviritys siihen. Helppo kiinnittää-helppo irroittaa , eikä sottaa.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tota korkkia oon miettinyt, mutta niissä on 2 tiivistettä ja se paineliitos pitäis saada san alimman alle.
     
  15. Turnn

    Turnn Gearhead

    Mulla teki ihan samoin.Loppui kun nokan vaihdon yhteydessä uus tiiviste runsaammalla tiivistemassalla.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh blingbling koppa on täyttä paskaa kyllä, yhden sellasen roskiin heitin foordista juuri kun vuoti, väärä kun mikä se oli, myyjä sano TradePartsilla samaa kanssa kun uuden tilasin että ei niillä blingbling kopilla tee vittuakaan.
     

Kerro tästä muillekin!