IROC / Trans Am simpukka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja jaszu, 13.1.2005.

  1. jaszu

    jaszu Gearhead

    Onks kellään kokemusta miten paljon eroa on "normaalin" nopean 3.gen Z28 ja (kuulemma vielä paremman) IROC Camaron simpukan välillä jäykkyydessä ja tunnokkuudessa?
    Ilmeisesti kaikissa 86- V8 Firebirdeissä on tuo parempi simpukka, Camaroissa vaan alunp. 16" pyörillä olevissa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    . Camaro on niittänyt kunniaa niin stripillä kuin radallakin jo -60 luvulta alkaen. Z28 eli kisapalikoista kasattu optiohan tuli markkinoille vasta -69 (harrastajien kovan vaatimisen seurauksena), jolloin Camaro oli jo legenda. Iroc-Z oli aluksi Z-28:n lisäoptio vuosina 85-87. 88-90 Iroc-Z oli kokonaan oma mallinsa. Suurimmat "vakio" Camaroon: Vetestä "lainatut" renkaat ja vanteet. (245/50/16). ½ tuumaa matalammat jouset (=TA:n WS6). Raideväli edessä 1/4 suurempi (parempi ohjausgeometria). "Wonderbar" eli apurunkojen välinen tukitanko etukallistuksenvakaajan alla. Myös Caster-kulmaa kasvatettiin 4 asteeseen (-88 Irocissa suurin eli 5 astetta). Normaalisti 3 astetta. (Muuttaa ohjausta aliohjautuvammaksi = auto pyrkii kulkemaan suoraan). Bilstein iskunvaimentimet. Paksummat kallistuksenvakaajat edessä ja takana. Nopeampi ohjaus (2.3 kierrosta laidasta laitaan) terv.iroc 8)
     

Kerro tästä muillekin!