Jäähdytin nesteet jalka tilassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja mack, 8.8.2002.

  1. mack

    mack 3rd gear

    --
     
  2. koni

    koni 1st gear

    Ei pitäisi tulla ongelmia.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eipä haitaa, ainoa juttu on että neste ei jäähdy kennossa eli käyntilämpötila saataa nousta hieman (1-5%?). Jos taas nuo lähdöt tukkii kokonaan niin neste ei kierrä kunnolla ennen termarin aukeamista?
    Laita vaan se letku.
     
  4. koni

    koni 1st gear

    Muistaakseni esim. '60 Impalassa ja monessa muussakin autossa lämppärin hana tukkii tämän kierron jos lämpö on säädetty pois päältä. Tosin silti tuntuisi aika rankalta tulpata nämä lähdöt kokonaan.. Joissakin Mopareissa taitaa vesi kiertää lämmityslaitteen kennon läpi aina ja lämpöä säädellään ilman virtauksella / läpällä...(?)
     
  5. elky

    elky Gearhead

    Molemmat reiät voi tulpata eikä tule mitään ongelmia.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    60 oldsissa ei ainakaan ole lämppärin hanaa....onkohan chevyssä,?
     
  7. koni

    koni 1st gear

    Kaikissa '59 ja '60 GeeäMmissä on samanlainen lämppärin hana, paitsi juuri Oldsissa, tosin Oldsissakin kuuluisi olla hana, mutta se on sellainen letkun väliin tuleva malli, muistaakseni se kiinnittyy koneen takaosaan. Noissa muissa merkeissä lämppärin hana sijaitsee lämppärin kennon yhteydessä ja se onkin noiden autojen oikein tyyppivika, että alkaa vuotamaan. Tehdaskorjatun saa noin 1500 markalla(!!!), mutta sekin on käsittämättömän huono. Itse virittelin joskus omistamastani '60 Buickista hanan kokonaan pois kun meni hermot siihen, että korjasin sen 4 kertaa puolentoista kuukauden aikana.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kaikissa amerikan koneissa mitkä olen avannut on ollut sisäiset kanavat joita pitkin vesi kiertää vaikka termari olisi kiinni. Tämän perusteella ei pitäisi olla tulppaamisen estettä.
     

Kerro tästä muillekin!