Jätticoupe 69-73 Imperial

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jonah hex, 23.10.2007.

  1. jonah hex

    jonah hex 1st gear

    vinkkejä jotta löytyykö Suomesta? projektikuntoisetkin kiinnostaa. muuten täytynee uittaa lännenmailta talven aikana..4 ovinen myynnissä nettiautossa,vaan ei kelpaa.2 door coupe siis haussa!
     
  2. hla

    hla Gearhead

  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  4. jonah hex

    jonah hex 1st gear

    kiitoksia,hyviä vinkkejä!
     
  5. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  6. jonah hex

    jonah hex 1st gear

    joo on pitäny itteeni GM-ukkona,mut noi fuselage bodyt alkanu härnäämään kaidan tien kulkijaa,,,
     
  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

    http://fuselage.de/index.html?http://ww ... .de/dod71/
    Tuossa linkki yhteen sivustoon mihinkä törmäsin viikonloppuna etsiessäni tietoa yhdestä mallista.
    Mistä muuten on tullut tuo kutsumanimi Fuselage? Kun en oikein tunne näitä moparin isokoppaisia.
    Aika pienet ovat olleet Imperialin valmistusmäärät kaksiovisena verrattuna neliovisiin malleihin.
    1973 2563kpl ( 14,166 4D HT)
    1972 2322kpl (13,472 4 D HT)
    1971 1422kpl (10,116 4 D HT)
    1970 ? (?)

    1969 Imperial
    Body Code, Malli, Hinta ja tuotantomäärä
    YM41, Imperial Crown 4dr Sedan, $5770.00, 1617 kpl
    YL23, Imperial Crown 2dr Hardtop, $5592.00, 244 kpl
    YL43, Imperial Crown 4dr Hardtop, $5770.00, 823 kpl
    YM23, Imperial LeBaron 2dr Hardtop, $5898.00, 4572 kpl
    YM43, Imperial LeBaron 4dr Hardtop, $6131.00, 14821 kpl
     
  8. sakuc

    sakuc 1st gear

    googlen syövereistä:

    When the styling was introduced in August 1968 for the next model year, it was to replace the boxy design that Chrysler produced from '65 until '68. The ads that promoted the all new models proclaimed that the new styling not only made the cars look wider and longer. They also said that it surrounded the passengers with a hull, like in an aircraft, hence the reference to "fuselage". This ad explains it all:


    "Your next car can have a fuselage-frame that curves up and around you in one fluid line. Close the window and the arc is complete. From under the doors to over the cockpit. Inside your next car, a cool, quiet room of curved glass and tempered steel. Soft, contoured seats and easy-to-read gauges. A controlled environment for you and each individual passenger. Your next car can have no protruding chrome, bumps, knobs, gargoyles, or wasted space. It can be an extension of your own exhilaration of movement. Your next car can be a car you can move up to. Without effort. Your next car is here. Today."
     
  9. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kyllä melkoisen vaikutuksen teki kun näin tuollaisen Chrysler 300:sen ensimmäistä kertaa ihan livenä viime kesänä. Istuskelin terassilla ja näin kun tuo valtava laiva lipuu ohitte. Näytti kuski meleko pieneltä siellä.
     
  10. jonah hex

    jonah hex 1st gear

    juu varsinkin imperialis jotenkin mittasuhteet hämärtyy,kabiini näyttää pari numeroo liian pieneltä,niinku chopatulta lähes..
     
  11. Simo

    Simo 1st gear

  12. Mr J

    Mr J Gearhead

    Mun makuun useimmat Imperialit on jotenkin yliampuvan mauttomia hässäköitä, mutta tää korimalli on kyllä kerrassaan upea! Samoin kuin tuo Syslerin vastaava.
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kyl on juu fuselaget syslerin parhaimmistoa! itellä oli tos viitisen vuotta sitten 69 new yorker. muodot ovat hienot neliovi tolpassakin! on iso, on kantikkuutta sekä pyöreyttä muodoissa! 69-71 parhaimmat vuodet mielestäni.
     
  14. Power

    Power 1st gear

    Onko tuo Imperial samaa tekniikkaa kuin samanikäiset isot Chryslerit?
    Koripellit siis vain erillaiset???
     
  15. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  16. BuickS

    BuickS Gearhead

  17. hla

    hla Gearhead


    Tekniikka on täysin samaa, ainoa vaihtoehto Imperialiin oli 440+727+8 3/4.

    Fuselage korinen Imperial ei ollut enää erillinen oma mallisarjansa, mitä se oli ollut siihen saakka, vaan ns. "top of the line Chrysler". Enemmän varusteita/koristeita vakiona kuin New Yorkerissa, joka oli toiseksi kallein malli. Kyllä toi peruskori taitaa olla sama, keula ja peräpää hieman erilaiset.

    KLB:llä on ollut tollainen museorek. 1969 4dHt Crown myytävänä.

    Ai niin mut sori, sehän ei sopinutkaan tähän aiheeseen... 8)
     
  18. SK

    SK Gearhead

    Kyllä Imperiali poikkesi vielä Fuselagenakin koriltaan aika paljon tavan Chrysleristä, mm. akseliväli on Imperialissa 129 ja tavallisissa Chryslereissä 124. Mahtaakohan yksikään peltiosa käydä NY:n ja Imperialin välillä toisiiinsa?

    Mutta hieno auto Imppi on (niin kuin muutkin Fuselaget). Se mitä noita on tullut mm. eBaystä katsottua, niin Imperialissa vaikuttaa olevan usein esim. penkit kuin Windsorin linnasta napattuja toppaukseltaan yms., niihin verrattuna jonkun perus Newportin - Plymarista puhumattakaan - sohvat vaikuttavat karuilta puistonpenkeiltä.
     
  19. Simo

    Simo 1st gear

    [quote="hla]............
    Fuselage korinen Imperial ei ollut enää erillinen oma mallisarjansa, mitä se oli ollut siihen saakka, vaan ns. "top of the line Chrysler". ........[/quote]

    Imperial oli oma merkkinsä vuoteen '75 asti, kaikesta huolimatta. Sitten kun Imperialin valmistus loppui niin New Yorker nostettiin, Imperialin korisena, Chrysler corporationin top of the line malliksi.

    Niin ja vuosimallista riippumatta, Imperialista ei auto enää komistu ! :D :D
     
  20. spinout

    spinout Gearhead

    Vuosina '71-72 ei jostain syystä painettu Imperialeista erikseen myyntiesitteitä, vaan ne sisältyivät Chryslerien isoon mallistoesitteeseen. Näissä katalogeissa autot mainittiin 'Chrysler Imperialeina'.

    Makuasioita noi autot, mutta Imput on mun makuun vähän liian massiivisia malmikasoja ja vanhempiin on villisti viskelty knöölejä ja irtolamppuja sinne sun tänne, mutta onhan ne spesiaaleja (=Autoja) muovirutinoffien joukossa.
     

Kerro tästä muillekin!