japsien copypastettamiset jenkkiautoista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cb125twin, 6.12.2010.

  1. electra1

    electra1 Gearhead

    Kyllä tuommoses 710 koppases dasses on jäykkä akseli 4d sedanissa. Sössössä vain erillisjousitettu... Lämmin se todellakin on jos kaikki on kunnossa 8)
     
  2. jknR

    jknR Gearhead

  3. janio89

    janio89 3rd gear

    Niin määkin muistelin et perus tolppamallis ois jäykkä akseli. Ja kyl sen tiesin et jossain häikkää oli lämppärissä, vuosikin kylmää ilmaa sieltä sun täältä.
     
  4. 240gtr

    240gtr 1st gear

    Oliko ihan varmasti just tollainen,maski ja c pilarin ilmaasuuttimet,oliko pyöreät takavalot.
    Joo kyllähän japsit ovat tyylikäitä autoja.Jenkkejä paljon omistaneena olen jokusen Datsunin nykyää kunnostanut,pari MR:ääkin on tullut tehtyä enkä kadu yhtään valintaani.Haastetta löytyy joidenkin mallien kohdalla kun ovat jo niin harvinaisia jottei tahdo muutamia osia löytää mistään.
    Niin kyllähän japseihin mahtuu liki kaksimetrinen sisään ja ajamaan jopa 100A:n.
     
  5. 240gtr

    240gtr 1st gear

    Olisko tähän mahdollisuutta saada lisätietoa missä 510 on ja missä kunnossa nykyjään on,vaikka yv jos ei muuten haluu tietoa levittää liikaaa.Mullakin on yksi tieto 510 2d malista pohjois pohjanmaalla.
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

  7. Remu63

    Remu63 1st gear

  8. fe390

    fe390 Gearhead

    Olet oikeassa ei ollut just tuollainen maski eikä c pilarin ilma-aukot. Ei ollut myöskään etuspoileria, ja takaspoileri oli erillainen.
    Onko kuvassa joku erikoismalli? Luulin että se on vain hieman muunneltu. 120 Y Coupe.
     
  9. dogu

    dogu Gearhead

    Tos mitsus on kyllä mussen muotoja [​IMG]
     
  10. Tupis

    Tupis 3rd gear

  11. jknR

    jknR Gearhead

    Unohtamatta "uutta" Dodge Challengeria.

    [​IMG]
     
  12. 240gtr

    240gtr 1st gear


    Jep tuohan on erikoismalli Excellent,ei ollut euroopan vienti ohjelmassa.
     
  13. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    eikös tää oo ollu meilläpäin mitsu sapporo tai vastaava :odroll:
     
  14. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    ^Onkohan toi aiheuttanut jenkeissä saman reaktion kuin koreanchevyt nykyään... :odroll:

    Tai ehkäpä ne ei oo nakanneet paskaakaan.
     
  15. duster73

    duster73 Gearhead

    nimenomaan on mitsu sapporo.mulla oli tollanen vähän aikaa.ihan mukava peli.
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Myytiin myös Plymouth Sapporona

    Juutupesta mainoksia Coltista jaChallengerista / Sapporosta ja Arrowista / Celestestä:

    Ja selityksiä
    Hemi = puolipallonmuotoisilla palotiloilla oleva nelkku
    426 = 4 sylinterinen 2,6 litrainen
     
  17. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    hauska tuo 4-26 määrittely! lienee sama 2.6 nelonen jota mopari käytti ekoissa etuvetomalleissaankin 80-luvun alussa oman 2.2 koneensa vaihtoehtoisena optiona?
     
  18. electra1

    electra1 Gearhead

  19. mortica

    mortica 3rd gear

    Varmaan kautta aikojen on autotehtaat vakoilleet ja kopioineet ideoita toisiltaan, tuskin sellaista teollisuuden alaa onkaan missä ei plagiointia harjoitettaisi? 60 ja 70 luku on automuotoilun kulta-aikaa ja silloin ainakin omasta mielestäni on merkkiin katsomatta paljon mielenkiintoisia ja hyvän näköisiä aikaansaannoksia.

    Datsun 200L C130 HT:ta on Suomeen tiettävästi tullut ehkä 4 maahantuojan kautta, muuttoautoina muutama? ainakin kolme on vielä olemassa ja niistä on varmaa tietoa.

    [​IMG]

    Neliovista C130 sedania tuotu Suomeen 480 kpl. Japanissa ko. mallia on saanut mm. 2.8 kutoskoneella ja ruiskulla, varusteisiin on kuulunut mm. rengaspainevaroittimet kattopaneelissa.

    Kyllä japseihinkin joutuu oikeasti joihinkin malleihin osia metsästämään riippuen harvinaisuusasteesta.

    Nissan Silvia CSP311 64-68

    [​IMG]

    Datsun 620

    [​IMG]
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Noissa 70-luvun japanilaisissa on monessa mun mielestä mennyt muotoilu vähän "yli", eli muodot ei vaan toimi noin pienikokoisissa autoissa. Otetaanpa esimerkis tuo 120 Y tosta ylempää, menee ulkonäkö jo vahvasti kornin puolelle, korin muoto sinäänsä on ihan nätti mutta ei vaan toimi noin pienessä mittakaavassa, kylki on pirun korkee mitä noi 13" pyörät pienine koteloineen oikein ylikorostaa. Vähän sama vaivaa tuota Datsun 200L HT:ta, isommat pyörät ja kotelot sekä 10 senttiä leveyttä lisää niin olis ihan sopusuhtainen.

    Tästä aasinsiltana, mun mielestäni hienoin japsi ikinä:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!