Jarrujen ilmaus?

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kime2, 1.9.2018.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ite hain biltemasta sen ilmauspumpun 18€:lla, oli kohtuu helppoa ilmailua...
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Moottoripyörän ilmauksessa omituisella tavalla hanttiin pistävien jarrujen olen käyttänyt isoa lääkeruiskua. Pikkuisella kumiletkun pätkällä jarrunestettä täysi ruiskullinen ilmausnipasta pääsylinteriin päin. Yleensä yksi ruiskullinen riittää.

    Punppaamalla ei meinaa onnistua millään kun satulan mäntä ilmaisessa satulassa jostakin syystä tykkää liikkua edestakaisin pedaalin/kahvan liikeen mukaisesti. Ainakin silloin kun satula on ollut auki ja on kasattu uudella tilkkeellä ja männällä.

    Apteekki velkoo semmosesta ruiskusta noin euron.
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Hain apteekista just tommosen ison lääkeruiskun pyörän jarrujen ilmaukseen ja etupumppujen öljyjyn vaihtoon.
    -Iiiirmaaa! Missä niitä suolenhuuhteluruiskuja on!?
    Vittu että hävetti ku se eukko alkoi huutamaan niin, että kyllä kuuli kuulovammaisetkin vanhukset...
     
    Poke, caprice305, kime2 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Naumasto

    Naumasto 2nd gear

    Mäkin hain,tosin motornetistä mutta varmaan sama...kiva oli niin pitkään ku toimi.
    Yks seppä viritteli semmosen systeemin että vanhaan nestesäiliön kanteen polkupyörän venttiili...sit vaan pumpulla vähä painetta ja ilmaten.Pitänee kokeilla,näytti toimivan...ja miks ei toimis.Muutamien eurojen väkästin kaikkinensa.
     
  5. Vermilion

    Vermilion 2nd gear


    Mulla on jarrunestesäiliössä just noin mutta en pumppaa painetta vaan otan autonrenkaasta sen, ei tarvi ähkiä.
     
  6. coupe60

    coupe60 3rd gear

    ilmasin myös hankalat jarrut painamalla nestettä nipasta pääsylinteriin päin,toimii hyvin ,ruohonleikkurin öljynvaihtoon tarkoitettu ruisku on hyvä ja tarpeeksi iso.
     
  7. elky

    elky Gearhead

    Nythän on niin, että GM:n combination valvella olevia etujarruja ei voi ilmata työntämällä nestettä pyöräjarruista pääsylinteriin päin. Neste ei mene läpi, koska jousipaine on vastassa.

    Venttiilin etupäässä olevaa nastaa ei saa lukittua, ja jos saisi, etujarruihin ei menisi painetta. Se nasta liikkuu joka kerta, kun eteen menee paine. Tässä videossa näkyy hyvin venttiilin rakenne.

     
    kime2 tykkää tästä.
  8. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

    pakko saada,milläs muuten painekaan pääsisi satulasta takaisin kun helppaa polkimesta?
    jäis joka polkasulla jumiin,olettaen että jarrussa teho riittää:p
     
    Poke ja Jussi289 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!