Jarruneste siirtyy takapiirin säiliöstä etupiirin säiliöön?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Achti, 18.5.2017.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Kyseinen mystinen dilemma jatkuu edelleen uuden pääsylinterin vaihdon myötä. Onko kukaan törmännyt vastaavaan?

    Ostin tommosen -68 Oldsmobile 98:n talvella, jarruremontit tehty joka nurkkaan (takana rummut edessä levyt) ja ekojen testiajojen jälkeen huomasin kun oli nestettä ajanut toiseen piiriin niin että kannen välistä jopa tulvi. Ostin sitten uuden sylkyn, mutta sillä se ei korjaantunut. Voiko se propotion valve tjs mihin menee molempien piirien putket vaikuttaa tähän jotenkin?

    Myös tunnistus tehtävä: Mikä on tämä motikka etupiirin putken alussa, n 10cm pääsylinteristä?
    [​IMG]

    Tästä kuvasta näkee hyvin, takapiiriin muodostuu alipaine ja etupiiriin painetta:
    [​IMG]

    Tämän näköinen pääsylinteri kyseessä:
    [​IMG]
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Sama vika mun pickupissa, eli "combination valve" ilmeisesti vuotaa piiristä toiseen. Muutaman kerran vuodessa olen äyskäröinyt nesteet takaisin oikeaan osastoon.
     
  3. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Voi olla metering valve, jonka tehtävä on viivästää etujarruja.
    http://www.freeasestudyguides.com/brake-metering-valve.html

    Minulla oli samanlainen pääsylinteri ja vuoti ulos jarrunestettä.
    Valui pitkin pääsylinterin seinää.
    Tein seuraavasti: Kun pääsylinteri oli lämmin kuivasin pääsylinterin valurautapinnan jarrunesteestä ja myös tiivisteen jarrunesteestä.
    Annoin jäähtyä yön yli, ei vuotanut enää niin kauan kuin en avannut kantta.
     
    Muokattu: 18.5.2017
  4. Achti

    Achti Gearhead

    Niin, tuota koko hölimöttiä ajattelinkin. Se on just tuon näkönen mikä tuossa linkin takanakin on. Se lienee ainoa järjellinen selitys. Mulla siirtyy sen verran sitä nestettä, että ennen ajolenkkiä on syytä tarkistaa että on säiliö täys.

    Pitääpä ottaa jossakin kohtia irti ja tutkailla mistä löytys samanmoinen.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toimiiko jarrut muuten virheetämästi paitti nesteet ui väärälle puolelle?

    Miten onko kellään tietoa saako tohon säiliöiden väliseen seinään porata reikää?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei kai siihen estettä ole, kunhan poraa tarpeeksi ylös, kun muuten se kaksipiirisyys menettää merkityksensä, jos ne on samaa säiliötä pohjalta asti.... Onhan noissa uudemmissakin ne samassa muovisäiliössä ja välissä on seinä, jonka yli neste pääsee...

    Joissain oli niin että on kumminkin jopa kaksi korkkia, vaikka ne on samaa ylhäältä avointa säiliötä, kun avaa molemmat korkit ja täyttää toisesta, niin pinta nousee toisenkin korkin alla...
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  7. Achti

    Achti Gearhead

    Juu kyllä muuten pelaa hienosti! Sitä kans miettinyt että siihen jonkun reiän tai railon teen, olis vaan kiva tietää mistä toi johtuu.

    Kellään hajua tosta tunnistus tehtävästä? :D
     
  8. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Jos nyt oikein luin niin pumppaa taaemman säiliön lopulta tyhjäksi? Jos näin niin kannattaahan se piirit yhdistävä osa vaihtaa, että pääsee viasta eroon.
     

Kerro tästä muillekin!