Jarrut ja kytkin tärrää, ei tärrää, tärrää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Karpov, 23.6.2016.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikähän ihme vaivaa. Ihan perus 95 passatti.

    Vaihdoin työsylinterin kytkimelle kun irrotettaessa kytkin nykäisi keskellä poljinta ja vanha vuoti kuin seula.

    Myös jarrut tärräsivät samalla kun varmaan haukkas ilmaa.


    On tullut ilmattua ja sama toistuu mutta ei joka päivä. Esimerkiksi eilen ajoin 200km ja kaupunkiajoa. Jarrut kuin samettia, kytkin kuin uusi.

    Tänään taas kytkin nytkäsee ja jarrut tärrää jarruttaessa.


    Palikat on jarruissa uutta ja iskarit myös, tolpat kiinni jne.


    Ei vuoda allensa ja jarrutehostin toimii eikä ole sieltä hörinyt ilmaa. Paskalla kytkintyösylkällä meni lopuks aina poljin kivikovaks pienellä liikkeellä.


    Voiko sitkee ilma kierrellä systeemissä ollen välillä ja välillä ei?
     
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mitä muuten tarkoittaa jarrujen tärrääminen ja onko tässä abseja? Tuli mieleen kytkinpolkimen akselin pettäminen, joka jotenkin heijastuisi myös jarrupedaaliin.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Absit on. Täristää jarruttaessa auto, ratti ja poljin.
     

Kerro tästä muillekin!