Jim`s auto parts (USA)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Kerberos, 15.10.2002.

  1. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Onko kukaan tilannut em. firmasta osia? Toimiiko toimitukset (Suomeen), tarkoitus olisi tilata takalokasuoja (Mopariin)ameriikasta. Onko kellää kokemuksia peltiosien laadusta/sopivuudesta, ja paljonkohan osan hintaan tulee lisää, jos hintana on esim. 210 taalaa?
    Kaikenlaiset hyvät ja huonot kokemukset ovat tervetulleita.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juuri ko firmasta ei kokemusta ole, mutta vastaavista firmoista omaan autooni (Lincoln) on. Jim's Auto Parts vaikuttaa nettisivujen perusteella asialliselta firmalta. Selkeä tilauskaavake ja maksu hoituu luottokortilla. Luottokortin numeron salauksesta ei ole mainintaa, joten numero menee todennäköisesti netissä salaamatta vastaanottajalle. Tässä on pienoinen riski luottokortin numeron joutumisesta ulkopuoliselle.

    Kannattaa ehkä ennen tilausta sähköpostilla kysyä, josko luottokortin numeron voisi vaikka faxata. USA:laiset firmat ovat yllättävän joustavia näissä asioissa. Business is business. Kysy samalla mitkä ovat lähetyskulut. Firma näyttää käyttävän FedEx:iä joka on kyllä luotettava kuriiri, mutta kalliin puoleinen. Varsinkin hankalasti pakattavien ja käsiteltävien peltiosien lentorahti saattaa muodostua yllättävän kalliiksi. Jos sinulla ei ole kiire, niin kannattaa kysäistä onko osat mahdollista toimittaa pintapostina. Tulee huomattavasti edullisemmaksi, mutta Suomeen tulo kestää n. 2kk.
     
  3. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Siitä on useampi vuosi, kun olen Jimiltä viimeks jotain tilannu.
    Toimi ihan ok.
    Nykyään enempi saa lukea netistä, että sieltä saa pirun tympeetä kohtelua.
    No, sehän ei meitä netti tilaajia hirveesti liikuta.......

    Kimmo
     
  4. tuiremc

    tuiremc Gearhead

    Vanhoihin Mopareihin saa osia ainakin Andy Bernbaum Auto Parts:sta. Kyselin joskus faxin välityksellä osia ja kun selvisi että Andy itse on menossa Hersheyn romutorille johon itsekin olimme matkalla (siis jenkkeihin), sovimme että hän ottaa osat mukaansa. Näin tehtiin, minä sain osat ja hyvän palvelun! Uskoisin ettei kyseisen firman kanssa ole ongelmia myöskään näin ulkomaille tilatessa.
     
  5. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Itse olen tilannut joitakin restaurointi osia plymariini ja huomannut asian että kuvastossa olevat tuotteet ovat usein erinäköisiä/kokoisia luonnossa. Ja peltikorvausosat ovat ns. ohutta peltiä..kannattaa olla tarkkana..
     

Kerro tästä muillekin!