Jonsered raivaussaha

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Vuppe, 13.7.2010.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuollainen pitäisi saada käyntiin. Viime vuonna ei kuulemma käynnistynyt, eikä nytkään. Tulppa ja gasot vaihdettu. Näyttäisi antavan kipunaakin ja gasoakin taitaa saada koska mielestäni sitä tulee pakoputkesta läpi, tai sitten vuotaa siltä suunnalta. Ei edes lupaa.

    Onko näissä joku perusvaiva.

    Malli taisi olla RS45.
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    jos tulee gasoa ja kipinää, niin melkein se on kiinni narahtanut jos ei ees lupaile.
     
  3. mie

    mie Gearhead

    Onkohan tuo Raketin 45cc koneella, kaasaria kyllä tutkailisin, nuohan taitaa olla kalvokaasuttimella jotka vaatii joskus huoltoa. Etenkin, jos bensaa tulee ihan liikaa läpi. Tietysti jos jostain sahasta löytäisi suht samanlaisen kaasarin, niin kokeilisi saako edes hörähtämään.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei ole tietoa koneesta tai kaasarista. Pitää raottaa kaasaria miltä näyttää. Tosiaan mielestäni tuli gasoo sukkana läpi. Niin voiko olla joku kalvo sökö?
     
  5. mie

    mie Gearhead

    Katohan jos kaasuttimesta löytyy L ja H ruuvit, Toinen on tyhjäkäyntiseokselle ja toinen sit kierroksille yms. Ei luulisi paljoa bensaa tulevan, jos on L ruuvi kiinni (laske kierrokset ruuvista, jos kiertelet kiinniasti). Luulisi jossain vaiheessa edes lupaavan.

    Eihän nuo kalvot ikuisia ole ja mikroautoissa niitä huolletaan kuitenkin vuosittain isommissa raketeissa, kaasutin noissa raketeissa vaan on niin kurjan pieni käsitellä, ei ole paljon isoa arpakuutiota suurempi.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kiitos. Tutkitaan.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Näyttäisi olevan kolme säätöruuvia. Kävin räpsimässä kiireessä kuvän ja näin koneelta katsottuna niissä on jotain tekstiäkin, ainakin H ja L. Onko noille jotain perussäätöä mistä voisi aloittaa, tällä helteellä ei viitsi repiä yhtään ylimääräistä.

    Kalvo on ehjä mutta aika lerppa.

    Alimmainen, paksu ruuvi oli aivan selällään, siis auki.



    [​IMG]
     
  8. mie

    mie Gearhead

  9. 496SS

    496SS 3rd gear

    Taitaa se ns. nyrkkisääntö olla, että H ja L ensin kokonaan kiinni ja sitten molempia kierros auki.
    Isoin ruuvi on tod näk tyhjäkäynti niin kuin mie sanoikin.
    Oli muuten Husqvarnassa joskus samaa ongelmaa, ei millään käyntiin tai sitten kävi 2 sekuntia ja sammui. Vika oli sillon bensaletkussa jossa oli pienen pieni reikä.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Herrat ovat oikeassa. Katsoin tarkemmin ja tuossa ruuvissa on kartiokärki jossa läpän vipu lepää.

    Avaan molempia kierroksen, vedän narusta ja nautin kesästä.

    Bensaletku on kyllä korppuuntunut, tarkistan senkin vielä.
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Ei kestä pienen pientäkään reikää bensaletkussa. Mut kyllä pidän tosi outona, et jos bensaa tulee, kipinää tulee niin ettei ees yskähtelis.. Tuntuuko narusta kun vetää, niin kunnolla puristuksia?
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kyllä siinä mielestäni puristuksia on. Olisko katkenneet männänrenkaat sitten yksi vaihtoehto?

    Ei siis pientäkään yskähdystä.
     
  13. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    yleensä ne on vaan pakopuolelta jysähtänyt ihan jumiin.
     
  14. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Laitappas tulpanreiästä bensaa koneeseen ja kokeile sitten.Epäilisin kyllä bensapulaa,mites kääntyykö ryyppyläppä kiinni asti.Tänään just korjasin yhden stihl-moottorisahan jota parikin seppää oli jo katsonut,oli vaihdettu kalvot ja purettu kaasaria pariinkin otteeseen,syynä oli kuitenkin em.ryyppyläpän toimimattomuus. :lol: .Väärinkäytös ryyppyä päällelaitettaessa oli saanut vivuston persiilleen.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jäänyt kertomatta että sen lisäksi että pakopuolelta näyttäisi tulevan bensa läpi niin myös tulppa kastuu, tai siis kastui ennen kuin koskin säätöihin. Ei siitä nyt bensa valunut mutta sen verran että tulpan elektrodien välissä oli bensatippa noin kymmenen vedon jälkeen ja siis pakoputken pää märkä.

    Kun käänsin L ja H ruuvit lähes kiinni niin tulppa ei enää ollut märkä mutta taisi olla säädöt jo niin tiukalla ettei saanut bensaa ollenkaan, koitan huomenna sitä että avaan molempia kierroksen. Alunperin ne oli auki ehkä 2-3 kierrosta.

    Ryyppyläppä menee kokonaan kiinni.
     
  16. jublomb

    jublomb 1st gear

    Vauhtipyörän kiila haljennu,ja sytytys totaalisen persiillään.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Piti käydä vielä kokeilemassa.

    L ja H kierroksen auki ja vetoja. Ehkä seitsemännen jälkeen alkoi yskiä ja muutaman vedon jälkeen pysyi jo jotenkin käynnissä mutta sammui kun avasin kaasua. En muista kumpaa ruuvia avasin enemmän mutta nyt pysyy käynnissä ja ottaa kierroksia. :wink: Teräkin pysyy paikoillaan kun hörskyttää tyhjäkäyntiä, taitaa olla aika sopivat kierrokset.

    Ainakin lämpimänä laakin peli. Bensaletku pitää tsekata vielä varmuuden vuoksi.

    Tuo L ja H ruuvien perussäätö oli hyvä tieto. Kiitokset vinkeistä!

    E: Hienosäätövinkkejä otetaan vastaan. Aiemmassa linkissä mainittiin että kun oli säädöt perseellään niin söi läikkää reilusti. Tällä on kuitenkin niin vähän käyttöä että pääasia että käy, mutta parempi varmaan koneellekin jos säädöt on suunnilleen kohdillaan.
     
  18. 496SS

    496SS 3rd gear

    Jotain sitä näköjään vielä muistaa, vaikka en noista kaasuttimista muuten mitään ymmärräkkään :lol:
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    nätisti ja tasasesti käyvä 2t-1sylterin o hengetön....sen täytyy hiukan "pätkii" ja "prötää" ni sit siin o voimaa....ihan sama kuin mopo...tai ränttätänttä v8 :rotfl:

    ite noita ronkkiessa se alempi eli"pumppukalvo" siin kaasaris usseest venuu jos jää vanhat bensat tankkiin /kaasarii, ni siit tulee entinne..

    ..nyrkki sääntönä perussäätö 1,5kier auki molempii...mut echo ja sindaiwa 2,5kierrost :rotfl: japskit taas sekottanu tänkin ketjun :cry:

    mulla o sindaiwan raivari johon joutusin laittaa "praimeri" napin pensa letkuun et sen saa kylmä käymään, kun säädöt o kohillaan :eek: muuten joutus ain kiertää "rikkaalle ens ku laitta käymää, ja lämpimänä säätää uudestaa? mut nyt kun kävi hakee letkun väliin sopivan "praim-tissin" ni nyt iskee het :D :D
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Saattaa muuten pitää paikkansa. :p Ihan nätisti se käy joten en sitä taida sen kummemmin ruuvata.
     

Kerro tästä muillekin!