Juustohöylät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Luigi, 25.4.2007.

  1. Luigi

    Luigi Gearhead

    Alkoi askaruttamaan hengissä olevien Mercuryrien ja nimenomaan juustohöylien määrä tämänpäivän Suomessa. Muistan Forssassa(85-86)kuolanneeni punavalk. -64 liikkeessä mangelsin peitepinnavanteilla(ne mitkä ruostui 1kk aikana). Löytyykö jäsenistöltä?
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Olen nähnyt tuollaisesta juustohöylä merkkuurista kuvan, joka on otettu uutena kuopiolaisen Ford dealerin myyntihallissa vuonna 64
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    80-luvulla Kokkola oli tuollaisten Mercuryjen mekka. Niitä oli useita. Liekkö enään yhtään? Mattilan purkaamollakin oli purettunakin.
     
  4. bdr529

    bdr529 1st gear

    Näiden joukossa ilmeisesti oli myös se tummansininen josta oli juttu jossain ensimmäisistä Veekaseista.
     
  5. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Tällainen sininen peli lipui pois jyväskylän näyttelyn pihalta kun itse tulin ulos hallista.
     
  6. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Mulla on ollut itselläni musta 4D 66' Mercury Park Lane Breezeway (NY*419) ja sen verran on aihe kiinnostanut, että joihinkin Friikkilän kerhon lehtiin olen jopa aiheesta kirjoittanutkin. Mercuryyn Breezeway tuli '63 ja juustohöylä-kattomallina viimeistä kertaa 66'. Breezeway idea jatkui vielä muistaakseni 67-69, mutta kattolinja oli ns. normaali, mutta takalasi oli yhä alaslaskettavissa (kts. http://www.romanpopulaire.com/autos/mer ... 1967.shtml). Noita 66 mallin Park Laneja on tullut aika monta aikoinaan Suomeen isojen valtion vetoisten firmojen edustusautoiksi. Omani oli toiminut metsähallituksen pirssinä. Sittemmin auto ajautui Sodankylään, jossa se oli paikallisen Esson pitäjän omistuksessa, josta se ajautui Rovanimelle, josta sen hommasin. Itse vaihdoin auton Porvooseen, jossa se sai uuden maalin ja siitä tuli hopeanharmaa, katon jäädessä mustaksi. Jotkut saattavat muistaa ko. biilin tuolta ajalta kun se oli myynnissä värikuvalla V8:ssa.
     
  7. GTO cab69

    GTO cab69 1st gear

  8. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    ^Tuon ilmoituksen parissa kuvassa osittain näkyvä auto on Mercury park lane vm '66, eli vastaavanlainen, josta kerroin tuossa hieman aiemmin.

    Nettiautossa myös näemmä myytävänä Keravalaisen M.Väisäsen aikoinaan rakentama kovakattoavo Mercury '63 "Trektrapeli" ( www.nettiauto.com/1253511 ), joka esiteltiin aikoinaan V8:ssa. Sitteemin auto sai keulamällin jälkeen "kuitukeulan", joka näyttäisi vieläkin olevan paikallaan. Olinkin jo ehtinyt ihmettelemään mihin tuo "Trektrapeli" aikoinaan katosi...
     
  9. Make2

    Make2 3rd gear

    Tuollainen 60-luvun alun punainen Mercury pyöri Kajaanissa 70-80 luvun vaihteessa. Oli muistaakseni valkoisilla Mangelseilla, mutta kertokoon omistaja enemmän kun paremmin muistaa. Kyllä sitä kuolasi itse kukin 70-luvun Kekkoslovakkiassa kun ei noita Jenkkejä suuremmin nähnyt.
     
  10. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Täällä on myös ollu pitkää ja vieläkin(tosin nykyään purettuna projektina) 65-66 Breezway. Pinkkinä 70-80 luvulla ja valkoisena joskus -80 loppupuolella jolloin se oli viimeksi ajossa. Nuorena juuri kortin saaneena tuli tässäkin oltua joskus kuskina..Arkisto löytyy kuvakin kun pojat surffaa takaluukun päällä istuen ja jalat takaikkunasta sisällä 8)
     
  11. Mr J

    Mr J Gearhead


    Tuossa laitteessa V8-esittelyn aikoihin olleet COO-1 kilvet näky nyt olevan Start-ohjelmassa esitellyssä Hummerissa. (ja vielä eu-mallisena, hyi!) :(
     
  12. Luigi

    Luigi Gearhead

    -65 mallisia breezejä olisi mun tietojen mukaan 1kpl,mikäköhän on totuus???
     
  13. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ainakin yhden tiedän olleen aikoinaan myynissä projektina. Oli muistaakseni Ahti Karjalaisen entinen? Oli silloin myynnissä ehkä Kylmäkoskella tai Lappi TL. Itselläni ollut 65 mutta tuo normaalii kattomalli Monterey.
     
  14. 188

    188 3rd gear

    Pohjanmaalla Wik & Höglundin edustusautona -64 Monteray, sekä yksityiskäytössä vastaava-63 kuusseitkyt lukujen vaihteessa.
     
  15. jart$u

    jart$u Gearhead

    Tää A. Karjalaisen ex. oli/on Koskella (tl.), Ei kaiketi myytävänä. Kyyti oli todella pehmeää, todennäköisesti hyvin vähän ajettu yksilö. (ajokokemus tosin 20v. sitten...) omistaja kuitenkin sama.
     
  16. Luigi

    Luigi Gearhead

    Juurikin näin kuten Jartsu kirjoitti,kaupat sovittu ja pitkän tähtäimen projekti siitä tulee. Jos joku tietää autosta enemmän niin mielelläni otan tietoa vastaan.
     
  17. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Vielä siellä? Oli myynnissä joskus 90 luvun alussa ja erittäin sopusuhtaiseen hintaan hyvänä tai keskeneräisenä projektina. Valitettavasti silloin ei ollut mahdollista lähteä katsomaan sitä sinne.
     
  18. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Voi itku tota meidän hakua, kun ei se löydä mitään. Breezewaystä oli joskus juttua. Anjalankoskella oli jollain useampi kappale. Nimenkin kuulin joskus, mutta ei nyt muista.
     
  19. Massikka73

    Massikka73 1st gear

    Täällä meikäläisen kotikulmilla eli Janakkalassa pyöri 70-80 luvun alkuvuosina musta juustohöylä, mutta vuosimallia en muista. Muistan, kun olin n. 6v ja oli pirun paha talvikeli ja kamulla kait pikkasen liikaa tilannenopeutta. Lopputulos oli, että voortti tökötti mun silloisen kotini vastapäätä keula ojassa. Otampa asiakseni jututtaa sen ajan kylän kovimpi aina, kun heihin törmään. Tunnen kyllä auton omistajankin, mutta en ole kamua tavannut yli kymmeneen vuoteen.
     
  20. Massikka73

    Massikka73 1st gear

    Pieni tarkennus: Eli tunnen tuon auton silloisen omistajan. Näillä kulmilla sitä autoo ei ole näkynyt yli kahteenkymmeneenviiteen vuoteen.
     

Kerro tästä muillekin!