Kaasariremppa (Solex B30PSE1 tai yleisesti)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja whiic, 6.6.2002.

  1. whiic

    whiic 1st gear

    Heraldissa tällä hetkellä kiinni oleva kiinteäkurkkuinen Solex on melko väljä ja kaasuläpän akseli heiluu pitkittäissuunnassa heiluttaen myös läppää. Kaasuläppä on väljä. Akselin heilumisen takia tyhjäkäynti vaeltelee.

    Varastossa mulla on kolme samanlaista kaasaria, joista kaksi vaikuttaisi päällisin puolin ehjiltä. Hapettumaa kyseisissä alumiinikaasareissa on vaikka thermiitin valmistukseen, mutta kaasu- ja rikastinakselit eivät heilu eikä mikään akseli ole jumittunut.

    Eli siis kysymykseen: kannattaako kaasutinhuoltoon viedä muuten toimiva kaasari, joka tarvitsee (ainakin) uudet läpät ja akselit vai joku "ehjä" 20-vuotta tallissa istunut yksilö? Tavoitteena olisi saada hyvin toimiva kaasutin kohtuuhinnalla.

    Kolmas vaihtoehto olisi ryhtyä remppaamaan kaasutinta itse (jolloin rempan kohde olisi varmaan sellainen yksilö, joka tarvitsisi vähiten varaosia eli varastokappale). Kuinka suuttimet puhdistaa parhaiten? Paineilmalla? Liottamalla gasossa? Onko muita täysin sopimattomia konsteja kuin rautalanka?
     

Kerro tästä muillekin!