käyttispohdiskelua Omega

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja CandyBee, 9.7.2007.

  1. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    Elikäs meikäläinen päätti hankkia vähän uudempaa kikotinta käyttöautoksi ja olen tässä viime päivät pyöriny kun puolukka juur siellä sopivaa käyttistä etsien.
    Tänään koeajoin opeliksi omegaa ´97 V6:lla ja heräs jonkinlainen mielenkiinto sitä kohtaan, eli onkos kellään näistä kokemusta, kilometrejä on hieman yli 100tuhatta. Ja tuntuuhan tuo valtavalta tuon astrafarkun jälkeen...

    Elikäs lähinnä että mikä oletettavasti olis noilla huono kohta ja muuta soopaa... vaihtoehtoina olen kattellu 2000luvun astroja (kuulemma niissä vikaa jotta satunnaisesti tuppaavat sammuilemaan tien päälle ?) v40 farkku volvoa tai jonkinlaista bimmeriä.

    Enemmän olen kallistunut noiden opeliksien puoleen koska tietyllä budjetilla tässä etenen, eli jos volvoon/bimmeriin päädyn joudun antamaan periksi joko auton iässä tai kilometreissä...

    v6 luulisin kuitenkin jopa opeliksissa kestävän jonkin verran..mutta onko kellään ihan perstuntumaa mitä se ihan oikeesti on omistaa omega :rotfl:
     
  2. MorganLeFay

    MorganLeFay 1st gear

    Jos siihen omppuun kallistut, tarkasta ainakin pohja. B-Ompuissa on ollut yllättävän huono ruostesuojaus pohjassa ja muutamat vastaantulleet B-Omput ovat olleet pohjan osalta todella huonossa kunnossa. Melkeinpä veikkaan, et saat varautua hitsaushommiin. :-?
     
  3. OneAndOnlyGM

    OneAndOnlyGM 1st gear

    Kaverillani on käyttiksenä '97 Omega MV6. Oon aikeissa hakea itsellenikin Ruottista samanmoisen. Kaveri omistanut omansa jo 3 vuotta eikä oo tarttenu tehdä mitään normihuoltoja kummempaa. Kivastihan tuo kutoskoneinen kulkee, voimaa on ja ajoominaisuudet on hyvät.
     
  4. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    joo, tuntu melko äijältä ajella sillä, verrattuna tohon mihin on käyttikseltä tosiaan tottunut..(1,6litraseen astraan :rotfl: )

    Pohja käytiin läpi, ja "tapasin" omegan ns.extempore, eli se oli paskanen ja pölynen, eikä kuten autoliikkeen rivissä litroittain värivahaa..
    Eli sain kyllä realistisemman kuvan ko.autosta kun että olis viimosta päälle puunattuna, tai ainakin omasta mielestäni.
    Kaikki toimii, ilmastointia myöden, juur leimattu ja hyvä tuttava myy joten ei kehtaa kyllä mitään paskaakaan myydä.
    saksantuonti tää on muistaakseni 2002-2003 vuonna..

    Noi ruosteet ei niinkään pelota kun mahdolliset sähköviat, sellasen kanssa tappelin kun käyttiksenä oli volvo... eli onko ne näissä kovin yleisiä ??
     
  5. mie

    mie Gearhead

    Hintasekseen ei välttämättä pöllömpi kulkine, Opeleissa on sähkömurhetta, siihen kannattaa varautua, ikkunat, keskuslukko, yleistä pientä v*tuttavaa murehetta. V6 pannussa jakohihnan vaihto on rivikoneeseen verrattuna kallis, 500-700€ ja tais vaihtoväli olla suht tiheä, kannattaa tarkastaa, onko milloin vaihdettu. Sama ohjurikumien kanssa, onko laitettu ollenkaan (tyyppivika, että irtoavat ja yleensä korjattu), alkavat pölistää irrottuaan ja viedä ölppää. Toimiessaan kyllä hyvää kyytiä. www.ocf.fi , löytyy kyllä tarinaa ompusta.
     
  6. CandyBee

    CandyBee Gearhead



    hihna on juur kuittien mukaan vaihdettu. Joten sitä murhetta ei pitäis ihan het olla - täytyy käydä tuolla ooppel clubin sivuilla pyörimässä.. :)
    Noi sähköt tosiaan enemmän mietityttää kun on näihin täysiin karvalakkimallin opelikseihin tottunut mitkä suunnilleen toimii tosiaan pajunvitsalla ja ankaralla kiroilulla... :rotfl:
     
  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kaikesta huolimatta tämäkin kuuluu tälle palstalle.
    Pikaisella katsauksella näkyy tälläkin foorumilla olevan useita tuollaisia myytävänä.
    Opel keskusteluista tosin tulee ensinmäisenä mieleen tämä
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ight=omega

    Ja ainahan siitä voi naamioinnilla tehdä Cadillacin :lol:
     
  8. CandyBee

    CandyBee Gearhead


    :rotfl: :poff: Arvasin että joku kommentoi tuosta helvetin ooppelista.

    OOppelit on ihan POP.


    :rotfl: :rotfl:
     
  9. Ahis

    Ahis Gearhead

  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    melkein kaikki opelin v6 koneet vääntää pakosarjan ja katkaisee takimman pinna pultin... ja korjaus maksaa. n 8t työ. mulla meni 10t.
     
  11. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Myö ollaan ajeltu nyt 50thkm tollasella vm 99. sportilla (2.5v6) ja nyt pyörähtää mittariin 200thkm (oli ajettu 150thkm kun ostettiin). Vaihdettua/laitettua osaa: Öljyt, tulpat, suodattimet, jarrut ympäriinsä, takimmainen äänenvaimennin, koiranluut edestä, ja jakohihna. Eipä muuta. Laittoa odottaa, apumiehen puolen pakosarja/tiiviste, venttiilikoppien tiivisteet.
     
  12. malonari

    malonari 1st gear

    5 -vuotta samaa Omegaa runnoneena voin sanoa , ettei ole sen huollot
    mun elämää vaikeeksi tehneet mutta huumorin taju on vaiheittain
    koetuksella kun ooppeli kuittailua tulee :poff:
    Keksisivät edes jotain uutta mutta kun aina sama rallatus :x

    Kai mä sit oon tyhmä kun ajan vanhalla ooppelilla :rotfl:
    mut näihin entisiin verrattuna omppu on ykkönen

    Mazda 626 2.0
    ascona 1.8e
    Capri gt -70
    4 kpl Taunuksia :D
    2kpl eskoortteja
    WV passat :x
    Valiant 100 -65
    mazda 626 -81
    Lancia dedra -90
    loppuja romuja en muista , enkä haluakkaan
     
  13. CandyBee

    CandyBee Gearhead


    Samaa mieltä, parit eskortit, saabit, volvot ja nissanit ja vaikka mitkä kikottimet (jopa chevyt) kokeilleena olen tyytynyt ooppeleihin. Ja olen jo karaistunut noihin opel vitseihin ja vi**uiluihin. :rotfl:

    Tänään se sitte tulee, vielä käyn yhtä koeajamassa (astra) ja sitte tarttis päätöksiä syntyä.

    Joo eli kyllä se tulevankin merkki on kaikkien edelleenkin huvittamiseksi opel. Se on edelleen helpompi lausua kun fooord kuten mopar on edelleen helpompi lausua kun chevrolet
    :poff: no joo ...hieman päivän kevennystä...

    kiitos kaikille jelppimisestä. :) :)
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Kyllähän nuo Omegat oikein pidettyinä ihan hyviä vehkeitä on, vaikka onhan niissä omat ongelmansakin tietenkin. Tosiaan tuolta www.ocf.fi sivujen foorumilta kannattaa hakea lisää kokemuksia, siellä on todella monilla noita Omegoita. Aika suosittu muutos noissa B-Omegoissa tosin on ollut vaihtaa pellin alle V6:sen tilalle suora 24V kuutonen A-Omegasta tai Senatorista, Opelin suora kuutonen kun nauttii korkeampaa arvostusta kuin nuo uudemmat V6:set. Tosin noita Opelin V6:sia on käytetty mm. Cadillacissa, tuon ilmeisen Cadillac-merkeillä koristellun Omegan eli Cateran lisäksi myös uudemman CTS-mallin pellin alla. GM-auto ja kone kun on.
     
  15. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    ja mihin se koira karvoistaan pääsis, vai miten se meni.

    Ostin kuitenkin sen ´99 astran jota tänään pääsin tykittään :rotfl:


    Kiitoksia kaikille omega faktoista , tässä tapauksessa tosiaan ratkas astran tuoreempi ikä, kilometrit niin ja hiano väri :poff:



    ( lue= ehkä tärkein oli toi väri :rotfl: :rotfl: no joo...naisen logiikallahan tässä mennään )
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mutta se vetää väärästä päästä. :-?
     
  17. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Niin...
    Nythän on hyvä kommentoida, kun ei voi enää ostopäätökseen vaikuttaa?? Vai?

    Tuli hommattua '98 MV6 5D sakulandiasta. Edellinen kun toimi todella hyvin (vanhempi) niin mitä sitä merkkiä vaihtamaan.
    Sähkövioista en tiedä isompia...
    tähän mennessä ilmaantunut (n 40t ajettu 156t mittarissa) kattoluukun kytkimen jonkinlainen kosketus häiriö. En ole vielä ehtinyt avaamaan.
    Mittarivalo palanut.
    Ruostetta en pitäisi ongelmana. Alusta on toki "ruosteessa", mutta niin taitaa olla useimmat tässä maassa.
    Suurin ongelma on saada pysymään öljyt sisällä. Alkuperäisillä(kin) tiivisteillä.
    Kuuluu olevan ominaisuus se, että öljyt ja vedet sekoontuu, jos ei vaihda öljyn jäähdytystä lohkon sisältä. Siitä ne öljyvuodot sitten... no vähän silikonia tiivisteiden kaveriksi.

    Niin - autosta puuttuu varusteita 62kg. En vain tiedä mitä ne on. Paitsi vetokoukku. Jotta noita sähkö hilujakin on.
     
  18. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    juu, totta että takatuuppari on ihan eri auto kyllä.

    Mutta on mulla toi soma pieni oranssi b-kadetti sitten talven rientoihin ja sorateiden suoristeluun :rotfl:
     
  19. jknR

    jknR Gearhead

    Miten se öljyn jäähdytys vaihdetaan lohkon sisällä? :eek: Mulla on ainakin liian isot kädet. :D
     
  20. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Lomalla... jäänyt foorumi vähäiselle luennalle.

    Puretaan imukannet yms kilkkeet pois. Näiden alta paljastuu lohkoon pultattu kansi, jonka alla jäähdytin.
    Päällimmäisestä näkyvästä osasta, imukanavasta, n 30cm alempana.
    Lohkossa siis.
     

Kerro tästä muillekin!