Käyttöauto hakusessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jykä hyvinkää, 4.4.2024.

  1. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    No niin. Kevät, kärpäset ja autokuume. Tekis mieli päivittää paku johonkin henkilöautoon. Mulla tulee vuodessa kilsoja noin 30-35000, joten pieniruokainen diesel hakusessa. Oltava hiljainen ja mukava. Ehkä farmari.
    Mitäs suosittelette? Mitä ei kannata hommata missään nimessä? Olen avoin lähes kaikille mahdollisuuksille.
    Koeajettuna 2017 520 BMW nelikko ja 2-veto ja 2017 220 E-Mersu, sekä 2019 Volvo V90 D3. Bemari ehkä ykkösvaihtoehto nyt. Niin ja VAG tuotteita meidän pihaan ei tule.:D
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Melkein mikä vaan kun vaihdat pois ennenkuin 150tkm tai 5 vuotta tulee täyteen.
    Henk.koht mielipide on että bemmit on saksalaisia alfa romeoita.
     
    kerkko tykkää tästä.
  3. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Jos on edes pieni mieltymys Volvon V90 mallin niin kannattaa vielä maistella D4 versio. Lisäpotkun koneessa huomaa.
     
  4. JJ

    JJ Gearhead

    Vielä kun rajaa V90 käyttöönottoajan ennen 4/18, niin ei tarvii leikkiä adblue vehkeillä.
     
  5. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Vaikea noista nykyautoista on parasta valita kaikissa on vikansa.Meillä oli muutama Diisseli bemari ja useampi mersu , joiden jälkeen siirryttiin diisseli pösöön , ainoa auto jossa ei ollu sähkö tai tekniikkavikoja , kuten esim. mersussa.Ollaan siirrytty nyt bensa pösöön, joka on loistava auto ajaa , mutta tekniikka , joka yhteistä bemarin kanssa on suht huonoa.
    Jos tosiaan on varaa uusi ostaa , niin silloin kannattaa ostaa se mistä eniten pitää.
     
    impala67 tykkää tästä.
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Jeepit on halpoja, samoten mini crossmanit. Tosin ittellä ei ole käyttökokemuksia kuin yli10v vanhoista jeepeistä. Uudemmista en osaa sanoa, muuta kuin että euromallit kootaan italiassa
     
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Varmaan jokin 1999-2002 Avensis
     
  8. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Ota Toyota bensakoneella. Ajat hyvällä huollolla 300 000+ km.

    Esim Corolla Verso manuaalilla, ei p@skaa robottia.
     
  9. AVRO

    AVRO Gearhead

    Hiljainen oli hakusessa. Karvalakki Tojo ei ole hiljainen vaikka muuten hyviä autoja ovatkin.
    VAG:n pitäminen pois listalta, tolkun mies tämä ketjun aloittaja. :)
     
  10. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Jep,itsellä v60,automaatti ja neliveto. Lastutettu d4 vetää kivasti ja 2018 mallissa ei ole kusiruuttaa riesana. Webasto myös tehokas.
     
  11. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Noista vaihtoehdoista oma valinta olisi selvä. Bemari ehdottomasti vaikka vähän pienellä koneella onkin.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Huonolla huollollakin 300 000 ja hyvällä ainakin tuplaten.

    Paitsi muutamalla nykymallilla.
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Meinasin sanoa samaa, kuka tommosella jaksaa 300 000 ajaa vaikka se sen kestäisikin :rotfl:

    Bemari tai M-B olisi oma valinta. Istuskelin hiljattain vähän päälle 600tkm ajetun W212 taksin kyydissä, kyyti oli edelleen hienoa vaikka metrejä olikin jo mittarissa.
     
    fenix ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  14. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Jos vanha kelpaa , niin Emeli mese tai Chrysler 300C on ihan käyttöpelejä , vankkoja ajaa pääoma kulut pienet ja kulutus kohtuullinen. Kaikissa on jotain vikoja käytettynä ja paljon ajettuna, mutta kyllä noilla ajaa satojatkm. jos vain huoltaa ja vaihtaa ne nivelet ym. viat heti kun huomaa. Kaiken maailman höpöLöpö vikakoodeista ei aina kannata välittää.
     
  15. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Hyviä mielipiteitä! Tänään kävin koeajamassa 2017 Kia Stingerin, 2,2 d ja neliveto. Hieno auto visuaalisesti, mutta ei tullu fiilis, että pitäisi ostaa. Sen jälkeen kokeilin -16 E-Mersu 220:sen. Se tuntui mukavalle, voisi olla vaihtoehto.
    Toyotista, millaisia ovat uuden mallin Camryt?
    Eniten autokuumetta laskee rahoitusten kovat korot..
     
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ostat vanhemman ja halvemman, niissä on vähemmän vikojakin , minkä uudempi sen huonompi ( tai ainakin kalliimpi korjata). Esim. noi BlueTec laitteet joka autossa kalliita korjata .
     
    Peeaa tykkää tästä.
  17. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Työn puolesta joutuu noihin uudempiinkin tötteröihin sekaantumaan.En kyllä itselle uskaltas ostaa mitään uudempaa autoa.Jotenkin sellaisia kertakäyttörihvelin oloisia suuri osa;).Moottoreita pärähtelee yllättävän vähillä kilometreillä,jousia katkeilee parhaimmissa vähän väliä.Niveliä/puslia paskana muutamassa kymppitonnissa.Sitten kaiken maailman sähköhäröt,anturiviat ym. siihen päälle.
     
    eeko ja Peeaa tykkäävät tästä.
  18. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Niveliä/puslia paskana muutamassa kymppitonnissa"

    Niin on! Jopa Volvo on kertakäyttö tavaraa.

    Ikuisesti Volvo kaveri Ruottissa just soitti ja kirosi kun oli mennyt etupyörien laakerit!? Katsastuksessa huomasivat ja ei mennyt läpi.
    150t km mittarissa. 2013 V70 malli.
    Uskomatonta kuinka Volvokin on mennyt alaspäin...
    Muisteli haikeana 1979 244 mallia jolla ajoi 500t km ilman huolia.
     
    faikku66 ja litres tykkäävät tästä.
  19. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Näinhän se on. Ketjujakopäihin ei voi enään luottaa, että kestäisivät edes 200 tkm. Mutta tää on nykypäivää. Mä ajaisin vanhalla amerikkalaisella autolla ympäri vuoden, jos työpaikka olisi vaikka 20km päässä kotoa, mutta tälläisenä reissutyöläisenä auton täytyy olla melko taloudellinen, mukava ja luotettava.
     
  20. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Juu ei noi polkupyörän ketjut kestä, kaveri osti olisko ollut 1,4 l. WAG jakopää sarjan ja naurettiin niitä ketjuja sekä rattaita, olivat kuin fillarista, ei kyllä ihme jos ei kestä.
     

Kerro tästä muillekin!