Katujätkä

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. TimoT

    TimoT 2nd gear

    RouvaHevyShevy näyttää yhden käyttökohteen Saginawille, jos ne sattuis poikimaan...



    :p:D
     
    max ja palontie tykkäävät tästä.
  2. max

    max Gearhead

    Ajoin muutama kesä sitten kadulla -69 Camarolla jossa oli 454 ja Doug Nash 5-Speed manual.Kokemus oli vertaansa vailla,ja jäi mieleen että tätä on pakko saada lisää.
    Sama addikti kuin ehkä huumeiden orjilla.
     
    pecu_83 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. 3964

    3964 2nd gear

    Kyllähän se manuaali ja edes hieman voimaa tuottava v8 on sellainen yhdistelmä ettei sitä fiiliksessä voita mikään.
     
    WBBC, pecu_83, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Varsinkin kun siinä tremecin edessä on ~700hp 528cid alsahemppa :rolleyes:;)
     
  5. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Kalu ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  7. max

    max Gearhead

    Siel mis on tulta ja liekkejä löytyy Chevrolet voimaa!
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Kyllähän tuolta tuplapumpusta tulee sitä bensaa ihan reilusti kun kaasua painaa ja sytty oli sen verran pielessä että ampukin takasin :D
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

  10. mpower

    mpower Gearhead

    Ja Saginaw 4-Speed Transmission Lampun hämyisessä valossa musiikiksi Transvision Vamp 45-Speed! I Want Your Love!:)
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. max

    max Gearhead

  12. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Joo. Peanutit on. Ei siinä vinguttamisessa sen kauempaa mennyt kuin minkään muidenkaan kansien kanssa. ( ne Pro Compit oli ensimmäiset kannet ja nämä Peanutit toiset mitkä ikinä olen viilannut :D)

    Kun pääsee rullille niin näkee suoraan vertailun Pro Compeihin kun kone on muuten tismalleen sama. Pro Compeistakin on vedot suoraan paketista ja vingutettuna.

    Malmille olisi tarkoitus perjantaina tulla Camarolla jos on kelit kohdallaan.
     
    Muokattu: 4.9.2018
  13. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Toissapäivänä kävin hakeen likan voimistelusta ja auto yski ja potki muuten kuin pintakaasulla. Silloin ei ollut aikaa enempää ihmetellä, mutta eilen pääsin tutkimaan mikä sitä vaivaa. Syyksi paljastui onneksi niinkin yksinkertainen, kuin kaksi huonoa tulpanjohtoa jotka löivät läpi. Säädin kaasarin tyhjäkäyntipiirin ja perstuntumalta pikkaisen ennakkoa lisää, niin löytyi jo vähän vetojakin. Loput täytyy etsiä sitten rullilla kun kerkiää, mutta nyt autolla voi taas pitkästä aikaa ajaa.

    https://www.instagram.com/p/BnYQdE-l-us/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=gnobf5nsok2l

    Video on kylläkin otettu juuri kun olin lähdössä ekalle koeajolle yskimään ja paukkumaan.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. max

    max Gearhead

    Ok.Tuntus vaan että noissa Peanuteissa on ihan pirusti malmia tien tukkeena.Sä olet todennäköisesti pitkäjänteisempi kuin minä.
    Olihan kuitenkin "Shining Whit" saanut ne soimaan 402:sen päällä 400 hp arvoisesti.Miksipäs ei ne sullakin vois skulata ihan ok.
    Harmi kun olen huomenna toisella puolella maapalloa,niin ois voinu tulla Malmilla selittämään.
     
  15. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Onhan niissä, mutta en mä edes yrittänyt kaivaa niitä varsinaisesti suuremmiksi. Niissä ei edes ole varaa matchata imusarjaa suoraan, mutta pystyy sentään lähdöt pyöristään. Lisäksi kanavat on siistitty ja kohdistettu seetiin ja palotiloista tasoitettu terävät pykälät. Tein käytännössä tismalleen samat temput näille kuin niille Pro Compeille.

    Nokka on nyt ajoitettu samaan kuin viimeksi (4´ myöhäselle), mutta näille kansille se olisi saattanut olla parempi ajoittaa nollaan (tai ehkä jopa aikaselle). Rullilla senkin näkee sitten. Olisi pitänyt tehdä se kaksiosainen jakopäänkoppa, että nokan ajoitus olisi helpompi säätää :odconfused:

    Tuossa on imuventtiilin alta ennen ja jälkeen:
    [​IMG] [​IMG]

    Ja pakoventtiilin alta ennen ja jälkeen:

    [​IMG] [​IMG]

    Palotilat:

    [​IMG] [​IMG]

    Imusarjan sovitus ja kanavat:

    [​IMG] [​IMG]

    Ja pakokanava:

    [​IMG] [​IMG]

    Tulipas iso postaus. Siinä ne nyt on jos jotain kiinnostaa.
     
    Vuokralainen ja Herje tykkäävät tästä.
  16. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Jees.

    Malmille selvittiin ja vehkeet pelas (ainakin moottori). Voimansiirrossa on varmaan jotain antautunu, kun yli 115km/h tuntuu että joku yrittää tulla kabiiniin o_O

    [​IMG]

     
    Vuokralainen ja palontie tykkäävät tästä.
  17. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Kävin eilen vaihtamassa väliaikaiset kesärenkaat ratavanteille. Käytin takaslicksit loppuun ennen sitä :D

     
    mukko, palontie, Camino'79 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. max

    max Gearhead

    Juu samaa mieltä,sääli on sairasta.Hyvin tuntuvat Peanut kannetkin 454:sta vievän!
    Mut vähän vielä tuosta imukanavan porttauksesta.Olet näemmä muotoillut kanavan suppilomaiseksi,jotta passaa oval imusarjalle.
    Jostain taisin lukasta,että toi suppilomainen muoto ei ole edullinen,vaan pitäisi olla koko matkalta passaava oval sarjan muotoon?!
    No niin tai näin,niin hyvää budjetti tekemistä,koska taitaa nykyään saada noita Peanut kansia ihan muutamalla satkulla/kilohinnalla.
     
    pecu_83 tykkää tästä.
  19. pecu_83

    pecu_83 3rd gear

    Ei riitä kanavassa paksuus. Vaihtoehdot joko suppilo tai kohtisuora seinä. Uskoisin että pyöristys on parempi kuin pykälä.
     
    max tykkää tästä.
  20. kuula

    kuula 3rd gear

Kerro tästä muillekin!