Kautta aikojen nopeimmat Suomalaiset katuautot TOP-15

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja raggare, 2.5.2015.

  1. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    :lol: ...Onnee vaan tänkin listan keräykseen! Eipä o lista paljon pidentyny ton ekan postauksen jälkeen :rotfl:
    Ite aattelin hämmentää tätä soppaa Virtalan ajamalla matalalla kasilla ja aikanaan vuosittain leimatulla BMW:llä...menikö piikkipaikalle :poff:
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei ei ei ei ei - ei mene piikkipaikalle. Sen täytyy olla just nyt katsastettu tai ei ole katuauto eikä ole ikinä katuauto ollutkaan jos ei siis ole nyt katsastettuna... Näin asian voi lukea tuolta edeltä.

    Saatan olla väärässä, mutta hieman tuntuu, että eräs nimimerkki (neljä kirjainta) taitaa olla trafin virkamies kuka käy täällä utelemassa miten saa tehokkaita autoja kilpiin eli miten katsuria kusetetaan. Sitä kautta lisää sääntöjä ja lakeja, jolla saa nimensä näkyviin massan keskeltä ja kenties ylennyksen. Muutenkin kuuluu huhua, että trafiin on palkattu taas ukko kenen mielipide on, että kaikki muutokset alkuperäiseen heikentävät autoa.

    Suomi katuauto saivartelijoiden top 10 tai kautta aikojen kovimmat katuauto saivartelijat lienevät nopeammin ja helpommin listattu.

    ------
    edit:
    jotta ei tule väärinkäsityksiä, niin Overdrive top10 katuauto saivartelijat mitä tarkoitin edellä.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eli leveimmät vakiorenkaat esmossa on 95mm leveät? sen 102mm kun saa kasvattaa leveyttä. Jopa foordeissa.
     
  4. GULF

    GULF Gearhead

    Ei ei ei ei ei - ei mene piikkipaikalle. Sen täytyy olla just nyt katsastettu tai ei ole katuauto eikä ole ikinä katuauto ollutkaan jos ei siis ole nyt katsastettuna... Näin asian voi lukea tuolta edeltä.



    12,9/192 leimattu 28.4 meniko johtoon :rotfl:
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Äääp!!!

    Riittääkö radalla ajettu aika ja tänään kadulla ollut auto?
     
  6. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Lasketaaks tähän kuorma-autot, niissä ei ole turhia teho/paino rajoja, tuli vaan mieleen Any10 Chevy Silverado kuorkki, joka ajoi alle 10 sek, ja oli tietääkseni täysin laillinen...
     
  7. superbird

    superbird Gearhead

    Minulla on taalla amerikassa dartti jolla olen ajanut 13.008, ei tuossa mitaan ihmeellista ole mutta se on museoleimassa, niin olenko nopein?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tais täällä museoleimattu "sarvisahkio" mennä 9 puolelle :rotfl: .
    Jos hylsy on tehty ennen tota 7kiloo/valokitti niin saakio siinä olla tehoa just niin paljon kuin siihen sattuu saamaan?
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei taida olla mitään "ennen tota" autoja olemassakaan, vaan on toi tehoraja 5kg/hv tainnut olla olemassa ainakin niin kauan kuin näit vessoi nyt enemmän ollaan rakenneltu. Sitä vaan ei ole tarkastettu eikä tehoja merkattu papereihin, mut mun käsittääkseni se vaatimus sinänsä ei ole mikään uusi.

    Toi on aivan loputon suo ja vaatis joka ajokerralla viranomaistarkstuksen et onks se auto nyt just siinä kunnossa kun leimalla pitäisi. Noi on tänäkin päivänä kiinni aika paljon pärstäkertoimesta et kuka mitäkin saa viralliseks ja katsastuksessa hyväksytettyä. Ja vilppiä sekä vilunkia tiedän noissa leimauksissa harrastettavan reilustikin. Viimeks ku itellä ollu harrasteauto kilvissä, niin siinä mm. prosenttirajat meni yli 50 niin et paukku vaikka oli lähinnä entisöity, ja meni toki tehorajakin yli. Edellisessä taas luki otteessa mooottoriteho 235 hv ja leimalla sekä jopa fyyran ksioissa (kun muutokset piti olla otteessa) kyseltiin et onko siinä se 235 hv. No, siihenhän piti rehellisesti vastata et on, eikä tarvi edes paljon olla kierroksia.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eli kaikki "super cars" vehkeet on ollu aina "laittomia" ?
    Kenellä on nopein 7Kg/Kw vehjes.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Se jonka vehjes on kevyin.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sääntö koskee ja on koskenut vain muutettuja autoja. Myös niitä "supercareja" jos niitä muutetaan.
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^^
    "7Kg/Kw vehjes" on suht hidas. Siis verrattaessa oikeitten katukisa-autojen suorituskykyyn. Mun mielestä "7Kg/Kw vehjes" on oikeestaan mielenkiinnoton. Siis verrattaessa oikeitten katukisa-autojen suorituskykyyn.

    Vähän niinku koulun parkkiksella ois vaikka kymmenen mopedia, joista yheeksän laillista ja vakiota ja kulkevat ihan 45kmh alamäessä ja myötätuulessa. Niin että finnit vaan poksuu. Vaan sitten on se kymmenes, viritetty, karvasen kovan jätkän vekotin joka menee sataa. Vähintään. KEULIEN! Sillä kovalla jätkällä on henkselit ja tyttöys... muijakaveri. Mietippä sitä.

    Että ei ne vakiot ja lailliset vekottimet tervettä heteropoikaa kiinnosta. Ainakin välitykset on vaihdettava. Muuten on jotain kovasti jäänyt kasvatuksessa menemättä pieleen.
     
  14. jamota12

    jamota12 Gearhead

    Minulla on aken päätöksellä hyväksytty muutos -70 luvun japsi kikkareeseen, et teho/painosuhde ylittää tuon 7kg/kw
    Eikä ole mitään tehoja merkattu päätökseen.
    Eikä ole superauota nähnytkään
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Näin se pitääkin olla.
     
  16. jamota12

    jamota12 Gearhead

    Niin et tehoja on enemmän kun kw/7kg
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä tollanen "laillinen" peli menee matalan 12sekkaa vartilla ja nostaa tassua lähdössä.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Näinhn se on silloin kun asiat on optimoitu varttimailille. Normi katuvessat kulkee pääsääntösesti tehoihinsa nähden varttimailin aika huonosti. Jos varttimaili on tavoitteena niin sitä kulkua usein sais helpommin ja halvemmalla muualta kuin motista.
     
  19. ata

    ata Gearhead

    Se on jännä homma, kun tuntuu olevan kauhea tabu tämä mikä olisi oikeasti laillisesti nopea auto joka voisi juuri sellaisenaan olla sen nopeuksinen liikenteessä ja liikennevaloissa. Niillä oikeilla katurenkailla, oikeilla katusäädöillä ja niin edelleen.

    Kaikki vaan meinaa että kilpurit on kovempia, "katuautonkin" pitää olla katukilpuri jossa kisasääntöjen mukaiset muutokset jotka eivät täytä tieliikenteen kaikkia vaatimuksia joko sääntöjen tai käytännöllisyyden takia...

    Oli sitten miten tylsiä tahansa, niin voisi olla sellainen "really real street" kauppaan ajo-työmatkakelpoisten autojen lista myös. Nopein "käyttöauto"? Varmaan ne vakiot superautot olisivat ainakin melko korkealla kun se seiskasääntö ei koske tehdastekoisia autoja. Muutetut ahdetut autokin kisaisi niillä "leima-ahdoilla"... :)

    Mutta joo vaikea on tehdä mitään muutoksia kun omakin tonnikeiju omaa jo vakiona alle 7 kg/otteeseen kirjattu vakiokilowattimäärä... ja se on mallisarjansa pienitehoisin, ei edes mallisarjan tehokkain versio. Saisiko sitäkään muuttaa edes sen saman mallisarjan tehokkaimman vakiotehoihin... eipä vissiin.
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Niin ja se menee hädin tuskin 14 sekkaa vartilla... Yhtä mielenkiintosta ku ruohon leikkaus.
    Mutta se nois on hyvä homma ku ei tarvii vaivautua radalle ku voi kattoo käyttöohjekirjan viimeiseltä sivulta suoritusarvot.
     

Kerro tästä muillekin!