Kemppilukko ja katsastusasemat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja FASTDOHC, 16.3.2018.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Herje, kalvetinhet, A.Naali ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ei ole kyllä koskaan vahingossa lähtenyt minnekään.. ei edes liukkaalla(siis normaalissa ajossa, alla on yks esimerkki)
    Toki on se sellainen etten antais talvelle kellekään kokeiltavaksi.

    Mitenkäs kemppi toimii liukkaalla automaattivaihteisessa autossa jos tarttee ryömittää?
    palalukolla ja alhaalta vääntävällä koneella (cummins) on tullut joskus vesijäisellä parkkiksella tilanne kun olen ajanut tyhjäkäynnillä jarrua vasten pikkuhiljaa kahden auton väliin ja yhtäkkiä ollaankin poikittain melkeen kylki kiinni viereisessä autossa.. Silloin ois kaivannut kytkintä. Pois siitä en päässsyt kuin kytkemällä nelivedon, eli jollain capricella vois olla ongelma.
     
  3. Tessu

    Tessu 1st gear

    Normiajoissa ei Kemppilukolla tee mitään,hankaloittaa kaikkea mahollista,en kummiskaan kiellä enkä puolustele jokainen tekee tyylillään kunhan ottaa vastuun
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Meinasin kerran yhtä jonnea vedellä korville, kun kehu lintassa ajelleensa pitkin katuja

    Ei oikeen ymmärtänyt



    Mut mistä helvetistä se jonnejen lintassa ees tulee?
     
    kalvetinhet ja Rotten tykkäävät tästä.
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    En tiiä mut koittanut omille pojille opettaa kyl, lintalla vedetään , sladissa, luisussa, kahva/kylki edellä, mut ei lintassa:mad:
     
    onoff road, A.Naali, kalvetinhet ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    eikös jo neuvolassa neuvota katsomaan, ettei lapsi vaan astu linttaan?
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Se tuleekin vähän myöhemmin, kiinnostus linttoja kohtaan, kunhan ei lapsena astu vieraan sedän lintan kyytiin! Eli joo, hyvin siis kuitenkin opettavat!:eek:
     
    0rs0n, kalvetinhet ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  8. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    hitsilukollinen linttavolvo. ehkä 50 kuoli ja ehkä 13 vielä kateissa..
     
    xarper, FASTDOHC ja Rotten tykkäävät tästä.
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    No just tollasissa volleissa ollut Itelläkin hitsilukkoja ja käyttökin ollut aika vastaavaa.

    Termi vartin luisto tulee äkkiseltään hauskana muistona mieleen.
    Välillä tuli vedettyä 15min putkeen jatkuvassa sivuluistossa.
    Hyvä välikevennys pelkkään torin kiertämiseen. :D

    Noh vanhoja juttuja...
     
    Make.S, xarper, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    montako kuoli tai loukkaantui lukon takia?
     
    xarper tykkää tästä.
  11. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    sit, jos palattais taas aiheeseen niin mitä kapeampi raideleveys tönkössä perässä on niin sitä vähemmän pyörimisnopeuseroa pyörien välille syntyy.

    sitten, jos vielä hitsilukottaja huomaa, että kallistuksenvakaimen (vakaimet) poistamalla saadaan ulkokurvaan siirrettyä enemmän painoa (pitoa) niin taasen helpotetaan tönkön lukon toimintaa ja johdonmukaistetaan auton käytöstä...

    mut ei näin voi aatella, sillä spooli tappaa kaikki 50m säteellä...
     
    peltsi, Rotten ja xarper tykkäävät tästä.
  12. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jos edestä poistaa vakaimen, ei takaa.
     
  13. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tuhansia viattomia.
     
    Rotten ja kalvetinhet tykkäävät tästä.
  14. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Ootte molemmat oikeessa. Takaa vakaaja pois niin että kurvissa kallistuu "liikaa" ja pito sisärenkaalla heikkenee tai niin että takavakaaja on riittävän jäykkä, että keventää tarpeeksi sisärengasta jolloin taas sisärenkaan pito heikkenee.

    Molemmat tapaukset toimivat vain riittävässä vauhdissa, ei auta parkkipaikalla ruutuun vääntämiseen, eikä korttelin kiertämiseen.

    Talvella ei niin paha, mutta kesällä repii kyllä paikat paskaksi. Ehjästä ruosteettomasta C-Kadetista murtui aikanaan kori takatukivarsien kiinnityspisteiden ympäriltä ja keskellä takapenkin etureunassa menevän poikittaiskotelon keskeltä.



    Mutta oli kyllä johdonmukainen ja hieno auto viedä. Uskalsi heittää Ahveniston pääsuoran kurvissakin pelit poikittain 150km/h vauhdista :)
     
    Muokattu: 28.3.2018
    Herje, kalvetinhet, fenix ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. xarper

    xarper Gearhead

    No eihän tommonen 0.7 pellistä tehty kadetti mitään kestä muutenkaan :rotfl:
    Osta hyvä mies oikea auto!
     
  16. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    volvoista repeilee tukivarsista korvia irti
    [​IMG]
    mutta onneksi ne saa helposti laittomasti kempattua kasaan. kestävät paremmin, kun ennen hitsaamista laittaa tukivarteen sisäkkäisen putkenpätkän.
     
  17. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    varmaan riippu vähän muutenkin alustasta ja sen geometriasta ja, mikäli jäykät jouset ja iskarit niin vakaajien merkitys kokonaisuudessaan pienempi. melko monesta autosta tullu poistettua oman mieltymykseni takia takavakaaja, jopa pakuista niin on saanu huonolle kelille enemmän sivuttaispitoa.
     
  18. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Muodostuisikohan sanasta "lintteessä"?
    Voi olla tuollainen murre vaikeaa muistaa.
    Sitten ajellaan lintassa kun ei ihan tarkkaan muisteta mitä on sanottu mutta kovia tyyppejä ne oli.
     
  19. Rotten

    Rotten Gearhead

    Oli lähellä ettei syyttömiä ja sivullisia vähintään loukkaantunut vakavasti, tasaus homo pyörästön takia! Ja sitten loukkaantuu varmasti, kun joku tulee naamatusten nauraa, etten osaa ajaa! :argue:

    Mie voin ruopasta tuon vanin kotitielle alamäkeen jumiin ja joku saa ajaa jorkkerin hankeen, nii mie sen jorusun saan nopeemmin irti, jos pelkkä lapio on käytettävissä!
    Saatte tykätä et yks pyörä sutii ja viel se, millä ei oo pitoa, mut kyl mie oon vahvasti sitä mieltä, et se on idioottien keksintö!:soosoo:
     
    xarper tykkää tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Tuun sit pyytelee anteeks ja kertoo kuka kuoli myöhemmin. Alla 255, noi ku on sileet ni 265.

     
    kalvetinhet, Herje ja Rotten tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!