Keskuslukon jälkiasennus!?!?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vetteman, 20.2.2005.

  1. Vetteman

    Vetteman 1st gear

    Tarkotus olis asentaa 73 vetteen nykyaikainen hälytin. Eli jostain autosta lukkoihin solenoidit ja kaupasta hälytin joka toimii radio-ohjauksella. Onko muilla kokemuksia vastaavasta hommasta.? Mistähän autosta löytyis riittävän vahvat solenoidit, on aika kankeat liikkumaan nuo lukot.. :-?
     
  2. Tommi_82

    Tommi_82 1st gear

    Saanee varmiten toimivan kun hankkii ihan koko paketin kaupasta..? Tykkää vakuutusmiehetkin hyvää 8)
     
  3. Vetteman

    Vetteman 1st gear

    Jees! Nää satsit ei varmaan sisällä noita solenoideja, vai..??
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kyllä sisältää tai ainakin saa lisävarusteena just systeemiin sopivat kikkaleet. Tai ainakin ennen sai, nykyään kun joka kinnerissä on jo vakiona keskuslukko niin enpäs ole ihan varma.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Semmonen tarvikeliikkeen 4-ovisen keskuslukkosetti on joku 50-70e ja kaksovisen vielä vähemmän. Se hälytin ei ota kantaa minkä merkkiset ovimoottorit siellä on, se antaa vaan virtaa sinne. Periaatteessa halvimmalla pääsee varmasti kaksovisessa kun otat hälytintomittajaltasi merkin omat ovimoottorit. Se hälytin ei varmaan tarvitse releohjattua settiä 2 oven avaamiseen, mutta esim 5 oviseen tarvii jo sen relejutun siihen mukaan.
    Hälyttimen antama virtanen ei riitä niin moneen. Tietty kaikki on himpun merkkikohtaista, eli varmista asia hälytintoimittajaltasi, tai ohjekirjasta jos ostat käytetyn. Tosin kaikki hälyttimet, mitä mä oon asentanut tai nähnyt on näin, mutta ei sitä ikinä tiedä. :D

    Toi "kankeat liikkumaan nuo lukot" yleensä tarkoittaa hiekkaista lukkopesää tai kuoleentuneita jousia. Se ovimoottori jaksaa kyllä avata sen lukon siitä huolimatta. Ja vaikka ovilukko olis umpijäässä. Se onkin mun mielestä se hälyttimen hienoin funktio. En laittanut omaan autoon edes sitä hiton pilliä kiinni alkuun. Mulle riitti vaan se ovien aukominen. Kauko-ohjatut hälyttimet kuuluis laittaa joka autoon jo tehtaalla imho.
     
  6. Tommi_82

    Tommi_82 1st gear

  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi on vanhassakin autossa kyllä mukava systeemi. Mulla oli moinen vanissa ja siinä se toimi nätisti joka ovessa (jopa kyljen liukuovessa) ja konepellissä. Mulle tullessaan hälyt oli jo asennettu autoon edellisen omistajan toimesta ja nekin oli kuulemma vaan jotkut edulliset tarvikesellaiset (jotkut Enforcerit) mut hyvin pelas ja tollasessa vanissakin ne oli kätevät. Autosta poistuttaessa ei muuta kuin "klik" avaimenperästä ja kaikki ovet oli kiinni ja hälyt päällä ja autolle palattaessa toistepäin sama juttu :D
     
  8. janimm

    janimm Gearhead

    Minulla on chargerissa keskuslukitus + hälytin kauko-ohjaimella. Paketti on toiminut tosi hyvin. Ne lukkojen solenoidit on todellakin riittävän vahvoja jäykemmillekin lukoille. Tuo kaksiovisen satsi maksoi muistaakseni 40e, hälytin oli luonnollisesti vähän kalliimpi...

    Asennukseen kannattaa varata kunnolla aikaa. Ei se sinällään ole mitenkään erityisen vaikeaa, mutta lukkojen mekanismit kannattaa laittaa paikalleen kunnolla ja ajan kanssa. Hälyttimen asennuskin ottaa aikaa, varsinkin jos kytkee kaikki ominaisuudet mukaan. Minulla on anturit ovissa, takaluukussa ja konepellissä. Lisäksi on mikroaaltotutka katossa ja lasinsärkemistunnistin. Pahimmillaan joutuu purkamaan melko paljon että saa kaiken paikalleen.

    Paljon työtä mutta on sen arvoista...
     
  9. niklas_

    niklas_ 1st gear

    kun ostin cobran hälytin niin maksoi 20 euroo/solenoidi(sisältyi kiinnitysrautoja,ruuveja)
     
  10. jvc

    jvc Gearhead

    Mä ostin omaan käyttikseen tuolta hälytin.comista jonkus halpishälyn ja niitä irtomoottoreita. Ne ovimoottorit tuntu vähän leluilta, mut on ne ihan hyvin silti toiminu. Suosittelisin kuitenkin ehkä jotain laadukkaampia, mieluiten tietty alkuperäisiä jos jostain löytyy, ei tarvii niin paljon säätää asennuksen kanssa.
    Mä otin sen hälyn siihen mukaan, ku aattelin et on edes jotain turvaa, ainaskin vituttais suuresti jos auto olis joku aamu vaan kadonnut.
     
  11. Tommi_82

    Tommi_82 1st gear

    Niinpäs, ja kunnon hälyllä saa myös alennuksia vakuutuksista, eli maksaa pikkuhiljaa itseään takaisin.. Ainakin halytin.comissa on merkattuna mitkä on vakuutusyhtiöiden hyväksymiä malleja (tai ainakin ennen oli)
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jaa mistä yhtiöstä saa? Eiks yleinen käytäntö oo, että varkaustapauksessa poistuu kaskon omavastuu, jos autossa on ollut ammattilaisen asentama VAT-hyväksytty hälytin?
     
  13. Tommi_82

    Tommi_82 1st gear

    Ei näköjään kaikki firmat myönnä, mutta esim. If näkyy myöntävän 10% alennuksen kaskosta virallisella hälyllä.
    http://www.vakuutusneuvonta.fi/Vakuvert/auto2004/autov15.htm
     
  14. frimma-q

    frimma-q 1st gear

    :D Voihan sitä ostaa Pirkka-tuotteen , itse tilasin www.Red-Carparts.de tavara oli sitä mitä pitikin , kauppakieli on saksa , asennusohjeet saa pyydettäessä myös englanniksi . Niin , laite Magicar 902F +jokunen optio :wink:
     
  15. VRC

    VRC 1st gear

    frimma-q:
    Mitä kokemuksia siitä 902:sta? Olen nimittäin juuri katsellut sillä silmällä näitä Magicarin laitteita, minulle tosin riittäisi se 332:n kun en mitenkään keksi käyttöä kaukokäynnistykselle ja muutenhan ovat kutakuinkin samanlaisia. Ominaisuusluettelot molemmissa niin pitkiä ettei niitä tahdo jaksaa läpilukea, vähän seksikkäämmän näköinen kyllä se 902:n kaukosäädin.

    Hinta näissä on kyllä kohdallaan!
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Onks toi kännykän kokoinen juttu kaukosäädin? Nappärän näköinen. :) :)
     
  17. frimma-q

    frimma-q 1st gear

    Kännykän kokoinen? :eek: Tarkoittanetteko näköinen?
     
  18. VRC

    VRC 1st gear

    Aikas pieniä alkaa ne kännykätkin olla, tämmöistä kaukista voisi kyllä esitellä uutena kännykkänä. Sehän sitä paitsi keskustelee auton kanssa, eikä muuta tarvitakkaan :D
     
  19. niklas_

    niklas_ 1st gear

    mun mielestä oli -10% kaskosta jos käynnistyksenesto ja -5% hälytin
    (IF)
    kannattaa mieluummin maksaa vähän enemmän, esim cobra on hyvä.
    kannattaa merkkaa ne käynnistykseneston piuhat esim erivärisillä kutistesukilla, ja kirjoittaa ylös(jos joskus haluaa asentaa se toiseen autoon)(muistaakseni 8 mustaa piuhaa)

    vakuutusyhtiöt eivät ehkä anna alennusta kaskosta jos ite on kytkennyt, pitää olla todistus että liikkeessä asennettu.
    (onneksi riitti ku kerroin puhelimessa tädille että hälytin löytyy)

    vanhoissa hälyttimissä saa käynnistykseneston helposti poiskytkettyä.
     
  20. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tässä yhteydessä alkoi kiinnostamaan tuommoisen kauko-ohjauksen liittäminen piilofarkun keskuslukkoon. Siis sillä keinoin että saa kakella avattua ja suljettua ovet. Hälyä en niinkään kaipaa.

    Lieneekö valmiita infra-systeemejä jotka kytkee vain sisänapin rinnalle?
     

Kerro tästä muillekin!