Kevät on uusien ja vanhojen vanteiden aikaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kaarne, 25.4.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Itse en ole koskaan innostunut alumiinivanteista koska sellaisia ei ole ollut harrasteuatoissani uutena.

    Mutta suosikkini on tämä klassinen malli eli mustat teräslevyvanteet ja pilleripölykapseli koristeeksi.


    [​IMG]
     
    pulttirengas tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Snopirinkilät uupuu
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kaikki on tylsää kun niitä on liikaa. Aika paljon näkee nyt koristeista riisuttua muskelia peltivanne/pilleriyhdistelmällä. Toinen sitten risuvanne vähintään 19" ja narurengas päällä.

    En keksinyt muuta vastavirtaa kuin tilata 15" slottivanteet. Aina muodissa muttei koskaan muodin harjalla.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jaa-a, en ole koskaan ostanut kaupasta vannesarjaa, ja autoillut olen vuodesta -84. Autossa olleet vanteet on aina kelvannu. Yhden sarjan alkuperäistä vastaavia peltivanteita keräsin romikselta että sai talvirenkaat omille vanteilleen. Kokopeittävät kapselit jos sellasia on ollut, olen tosin vaihtanut niinikään romikselta kaivettuihin pillerikapseleihin. Ford pikupeissa ne on tollasii.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.4.2017
  5. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mitä ne ovat?
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ne kromikehät vai miks niitä sanotaan
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead


    En osaa muuta sanoa kuin että vanteet ovat muuttuneet aikojen kuluessa ja nykyisin on harvinaisuus jos autossa on teräslevyvanteet.


    Ennen ja nyt:


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Nuo ovat äijärenkaat.

    Saisi olla vanteet vielä mustat niin näyttäisi vielä paremmalta.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    Eli ns. trimmirenkulat.


    [​IMG]
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    snobi rinkuloiksikin niitä olen kuullut sanottavan.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nykyään pakettiautoihin maksaa peltivanteet jossain tapauksissa jopa enemmän mitä valuvanteet.

    Oliko transportteri vai nissan kun sukulainen oli hieromassa kauppaa ja halus halvimmat vanteet (kun auto=työkalu), jollon siihen tuli sitten ne jotkut alumiiniset kun peltivanteet oli paljon kalliimmat
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tilasin elämäni ensimmäiset uudet vanteet juuri äsken..
    aiemmin ajeltu käytetyillä tai autossa olleilla. nyt ostettu isot alumiiniset.. ei oo ennen ollu missään 17" vannetta vielä. nyt harkinnassa jos cutlassiin ne laittaisi.. jos en tykkää.. laitan myyntiin. kai joku niistä pitää. :D
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ovat harvinaisia koristeita nykyään kun autojen alla on useimiten alumiinivanteet.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Alumiinivanteet olivat kalliita 80-luvulla mutta nyt on alettu taas arvostamaan oikeita vanteita.

    Väittävät tosin että alumiinivanteilla varustettu auto pysähtyy nopeammin kuin jos alla olisi teräslevyvanteet.

    Peltivanne on hieman väärä nimitys koska pelti on ohutta plootua ja sellaista ei voi autojen vanteisiin käyttää.

    Kun myy sukulaiselle auton voi saada suvun vihat päälle.
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Sitten kannattaa varautua myös korkeisiin rengaskuluihin jos aikoo hankkia matalaprofiiliset erikoisrenkaat.
     
  16. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Ihteä alkoi vanteet kiihottamaan tässä iän myötä. Piti käyttisnatsiautoon metsästää alkuperäiset AMG-mallin 18' alut. Ei kai se syntiä ole.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ehkäpä, mutta alkuperäisyys kärsisi. 80-90 lukujen pikuppien vanteet on harmaita tai valkoisia. Ainakaan mä en muista nähneeni mustia tehtaan vanteita. Sitäpaitsi vanteiden maalailu ei ole äijätouhua, ja lisäksi puhalletuissa ja uudelleen maalatuissa ei ole luonnetta.
     
  18. T.

    T. 3rd gear

    Ihan on minusta hienoa että laitetaan alle vanteita joista ei jää epäselvää että on käyty ostoksilla. Enemmän olen ihmetellyt vanteita joita pitää tutkailla pidempään että saa selvää onko ne aluvanteet vai pölykapselit..? Mites se menee vanteen paino, esim. perus 15" pöläri-style-alu vs. pelti. Joskus oli juttua että pelti olisi kevyempikin?

    Tätä ei moni laske hintaan mukaan kun "tahtoo isot kiekot nyt". Olen joskus jättänyt vannesarjan ostamatta kun katselin sopivia renkaita. Vanteet olisi olleet ok hintaiset, mutta renkaat senhintaiset siinä koossa ettei mitään järkeä silloisen käyttikseeen.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead


    Olen itsekin sitä mieltä että auton täytyy olla täysin alkuperäinen koska muuten se ei ole kiinnostava imho.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead


    Hintaero on yllättävän suuri eri renkaissa.

    Mutta kieltämättä voi olla vaikuttavan näköistä kun autossa on matalaprofiiliset ja leveät renkaat kuten eräällä tutulla joka hankki 16-tuumaisten vanteiden tilalle 18-tuumaiset vanteet joihin kietaistiin asiaankuuluvat renkaat.

    Renkaiden leveys teki vaikutuksen ainakin em. tapauksen kohdalla allekirjoittaneeseen.
     

Kerro tästä muillekin!