kevytkuorma autot verolle??

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peedro2, 12.2.2012.

  1. fisu

    fisu Gearhead

    Juu nii on mutta palion on joukossa myös sprintteriä, crafteria yms isoa pakua ettei ne nyt kaikki kuitenkaan subeja ole...
    Eipä silti, kekkosslovakia teki sen taas, taidan vuokrata töllin ryssille ja hinataan koko perheen voimin perseet vaik costa del solille ja herätetään sit siellä Buickilla pahennusta kunnes joku El Catainen kinpaantuu sielläkin :rotfl:
     
  2. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Jumalauta, noi tulitikut ne vasta vaarallisia ovatkin! Lauantaina sytytin paljua ja raapaisi tikun, siitä lensi se rikkipää suoraan vasempaan silmään ja sytty siellä... Onneksi ehdin silmän sulkea, ei palanut kun ripset ja luomi! Tarvii vissiin enskerralla suojalasit, peltorit ja tulityö haalarit päälle ettei satu mitään... Luultavasti tulityö kortti olis ihan asiaa tikun raapijoille! :)
    Mutta asiaan, eli kyllä tämä oli ihan odotettavissa että "porsaanreikä" tukitaan, eli halpa ajo kevytkuorkeilla, sama asia esim. Maakaasu autoilla! Toisaalta ymmärrän täysin kun kuorma-autot yleistyneet kaveripiirissäkin, eli ajetaan terveisiä sprintereillä vain ja ainoastaan siksi että on ns. Halpa vero! Samaan aikaan henkilöautoilijoita rokotetaan kiihtyvään tahtiin...


    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :D
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Minun mielestä henkilöautot pitää vapauttaa ajoneuvoveroista, koska niitä käyttävät monet yritykset esimerkiksi asiakaskäyntien suorittamiseen, eli liiketoiminnan harjoittamiseen.
    On verotuksellinen epäkohta ja suurta eriarvoisuutta että kevytkuorma-autoja liiketoiminnassa käyttävät yritykset saavat käyttää niitä ilman ajoneuvoveroja. :wink:
     
  4. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Minusta minut pitäisi vapauttaa tuloverosta, koska käytän itseäni työntekoon. ...ttu
     
  5. Saetkae

    Saetkae 2nd gear

    Tätä keskustelua kun lukee, tulee sellainen ajatus, että kyllä me olemme päättäjiämme ansainneet. :argue: Ehkä se on vaan parempi nurista nurkissa ja kiltisti kaivaa kuvetta... Not. :mad:
     
  6. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Tuo vinjetti-raha pitää kyniä niiltä tuttavilta, jotka on aina vinkumassa hinaus taikka kuljetus -apua. "Koska sulla on se iso lava-auto."
     
  7. Täähän menee taas ihan eu-linjalla , vieläkös missään muussa maassa yleensäkään autoveroa kannetaan?

    Siis ei käyttömaksua vaan uusien autojen hinnan tuplausta?

    Sit nää käyttömaksut vois ymmärtää jotenkin jos uusia kinnereitä pystyis tavikset ostamaan esin vuosituloillaan muiden kulujen jälkeen mutta ei taida toteutua tässä maassa...

    Moottori lehdessä oli jo juttu että osa Lapin asfaltti teistä on senverran huonossa kunnossa ettei kannata korjata ,ja ratkaisu on kääriä tiet rullalle ja tuoda ne ruuhkasuomeen kulutettavaksi :poff:

    Esim jenkeissä useissa osavaltioissa autoilijoilta kerätyt rahat on korvamerkittyjä niin että ne käytetään pääsääntöisesti tiestön ylläpitoon , entäs meillä?

    Ja äänestäminen nyt ei tunnu vaikuttavan mihinkään kun kaikki ketkä vallankahvaan pääsee joko aivopestään tai omasta tahdostaan ajavat vain omaa tai puolueen asiaa ja tälläiset marginaaliryhmät joita vaalipuheissa kosiskellaan unohtuu samantien.

    Jospa revitään kaiksita autoista kilvet ja vaan ajellaan , olishan siinä virkavallall sitten selvittelemistä kun joku aamu olis vaan kilvettömiä liikenteessä. :rotfl: Saatais ainakin median ja koko suomen autoilijat heräämään tilanteen vakavuuteen.

    Mielelläni näkisin jotain muutakin vastinetta veronmaksulleni kuin oopperataloja ja kerjäläisten hyysäämistä.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Niin mutku nyt tarvis saada Helsinkiin taas seuraavaks se Kukkenhaimikin :poff:
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jaa, mikä v1tun halpa ajo? Onko halpaa jos kiesi vie 14-20 litraa satkulla ja diisselin hinta on 1,50 euroa litra, verrattuna pikkukinneriin joka kuluttaa 5 litraa diisseliä satkulla, mutta josta joutuu maksamaan hieman isompaa käyttömaksua. :lol:

    Yhä houkuttelevammalta tuntuu muutto rannikon eteläpuolelle ja käy sitten sieltä täällä töissä. Emäntäkin vois jäädä sitten kotiäidiksi. Virossa ei vielä tuo Kataisen-tauti vaikuta.
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Näinno ja maatalous tarvii tukia ja presidenttien kansliat pitää maksaa.
     
  11. Saetkae

    Saetkae 2nd gear

    Jos tosiaan vinjettimaksuun mennään on kai palattava siihen vanhaan systeemiin että hommataan tonnin pommi jonka perään laitetaan jarruton peräkärry. Tällä yhdistelmällä sitten viedään turvallisesti kauhat ja löpöt työmaalle. Mersu ja Muuli.... :)

    [​IMG]
    Havainnekuva netin syövereistä :)
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Miks meidän firman pitää maksaa ajoneuvoverot henkilö- ja pakettiautoilta joilla käydän asiakastapaamisissa tai huoltokeikoilla?

    Miten se eroaa kaivinkoneen kauhan kuljettamisesta liiketoimintana?
     
  13. unknown

    unknown 3rd gear

    No kokeillaan listata Eurooppalaiset maat jotka EIVÄT valmista autoja:
    Suomi
    Norja
    Tanska
    Kreikka
    Portugali
    (Sveitsi, mutta se ei normaalin rakenteen omaava valtio.)

    Mikä näitä maita yhdistää? Olisiko vaikka korkea autovero?
    Syy on siinä että ne peltilehmien hankinta ulkomailta on rahana pois tästä maasta. Siksi pitää myydä enemmän vessapaperia, paperikoneita, laivoja ja liukuportaita. jotta saisimme tänne rahaa millä ostaa autoja. Autojen ostaminen ei ole kannattavaa tälle maalle ja siksi ostamista pitää ohjata autoverolla. Henkilökohtaisesti olen sitämieltä että autovero on hyvä asian, koska sen autoveron voisi myös siirtää käyttöveroon (1200€ vuodessa lisää?), mutta tämä kannustaisi uuden auton hankintaan, mikä lähinnä hyödyttäisi Saksan kansantoutta...

    Ensinäkin oli aikoinaan suuri virhe että tähän maahan on Kekkosen aikaan rakennettu yli-kattava tieverkko ja tämä siksi että kaavoituksessa tehtiin aikoinaan isoja virheitä. Jos vertaa vaikka Ruotsiin, on Suomen Lappissa aivan liikaa teitä ja se ei kuulkaas ole mitään halpaa toi teiden ylläpito ja sille rahalle olisi varmasti käyttöä, jossain muualla, eikä siinä haise yksi nuhjunen oopperatalo pätkän vertaa.

    Vaikka nämä asiat voi jonkun mielestä olla vastenmielisiä, niin näin se nyt vaan on. Mitä siitä tulisi jos täälläkin mentäisiin Kreikan malliin, että tehtäis mitä lystätään velkarahalla...
     
  14. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Pari päivää asiaa pohtineena... ei kai todella voinut olla kenellekään yllätys että kaikki porsaanreiät tukitaan. Samoinhan tulee käymään asuntoautoillekin, kulut nousee.
    Kun kukaan ei nouse kapinaan niin tämän siitä saa. Tämä vellihousukansa on aina inissyt ja tulee aina inisemään, ja päättäjät tietää sen että siihen se myös jää. Täällä ei saada mitään mielenilmaisua aikaiseksi, siispä maksetaan kaikki raskaimman jälkeen. Valtion talous on niin heikoilla että tulevat vuodet melkein pelottaa. Autoilijoiden verenimentä jatkuu...
    Mielenkiintoista on nähdä että millä kohta pystyy tavallinen pulliainen yleensä liikkumaan enää.
    Ja jos toi liikennekäytöstä poistokin poistetaan, niin me harrasteautoilijat aletaan olla tosi kovan paikan edessä. Rupee kruisailu maksamaan ja niin kun olen ennustanut se jää enää rikkaiden etuoikeudeksi, minä köyhä katselen aidan takaa kuola valuen...
     
  15. mjsn

    mjsn 1st gear

    mitä sää höpötät sillä reikallahan menee hyvin mitään ei tartte tehä ja kokoajan ropisee euroja tilille. eu pitää ainoastaan sitä rahalla mukana kun se ei uskalla päästää reikkaa pois kun sillä vois ruveta menemään paremmin ilman eu-ta (ja reikka tietää sen ).ja muutkin maat vois ruveta eroamaan ja herrojen rahasamopo hajois. ei se tavan köyhä kansa niistä rahoista kostu vaan herra kansa eli porvarit.
    ja toi kaavotuksen virhe. eihän siinä ole ollu mitään virhettä vaan nykyiset hallitukset on epä onnistunu ahneuksissaan suoltavat näihin asioihin tarkoitetut rahat eu-hun.
    koko eu on natsi saksan uusnousu reuna valtiot sipitetään maan puolustus romutetaan. kuka se tälläkin hetkellä määrää tahin taitaa olla sakemanni .
    sen takia kansa halutaan suomessakin keskittää asutus keskuksiin helpompi hallita tulevaisuudessa .
     
  16. MudMax

    MudMax Gearhead

    Minkä v*tun takia ette ole siirtyneet käyttämään kuorma-autoa, jos se kerran on niiiin halpaa, että siitäkin täytyy monta kertaa itkeä? :poff:

    Onko käynyt mielessä, että sillä kauhan kuljettelijalla on myös henkilöauto, josta maksettavat verot ovat ajettua kilometriä kohden monta kertaa suuremmat kuin kaupparatsun kiiturissa?
    Nyt pitäisi sitten saada siitä kauhan kuljettelusta vielä tonni lisää? :mad:

    Paljon viitsisi huudella kuorma-autoista jos itse saa verovapaata kilometrikorvausta, jota ei saa upotettua mitenkään kokonaan henkilöautoon suuremmilla kilometrimäärillä, kuorma-autoon sekin menisi helposti :lol:

    Saetkaen huomio kauhan kuljettelusta perinteisellä mersu + muuli systeemillä oli hyvä, eipä niitä olekaan näkynyt enää pitkiin aikoihin.
    Saa nähdä palataanko siihen vielä, kun se näyttää olevan joidenkin mielestä ainoa oikea vaihtoehto :soosoo:
     
  17. MudMax

    MudMax Gearhead

    Saahan sitä vapaassa maassa olla vaikka tuota mieltä asioista, mutta useimpien mielestä oli todella hyvä, että Kekkosen ja halvan öljyn aikaan tiestö muutettiin hevosteistä autoteiksi.
    Asumisen ja vapaan liikkumisen lisäksi myös teitä tarvinneet metsäteollisuus ja Lapin turismi ovat tuottavia toimintoja, kun taas nuo oopperat + muut kylttyyrit ovat pohjattomia rahareikiä.
    Ja tienpito on halpaa kun autoilusta kerätyt verot riittäisivät nykytasoon, vaikka veroja laskettaisiin n. 90%.
    Mites se oli oopperan kanssa, jotain 150 euroa tukea per lippu, ja sekin kokonaan velkarahaa :)

    Tieverkon huonoon kuntoon päästäminen tällä verotuksella on ollut todella huonoa talouden pitoa, "saatanan tunarit" sanoisi Urkki!!
     
  18. eilhik

    eilhik Gearhead

    Aika monelta kevyt-kuormaauton omistajalta löytyy se henkilöautokin taloudesta.

    Itsekkin katsellut ja ajatellut hankkia MB sprintterin lisäpenkillä mutta taitaa mennä tuohon peräkärryn päivitykseen sekin ajatus kun ei tiedä mitä tämä valtiovalta tahtoo ( varma vinkki rahat kelpaa eikä nekään riitä )

    Milloinkohan tulee verot kärryihin taitaa olla nykyään liian halpaa ja kivahan sitä on euroja jaella lentomatkojen jälkeen kaiken maailman kemuissa hädänalaisille=kurpiainen +käteinen ja samalla se töissäkulkeva kansalainen on ISO rikollinen kun kehtaa ajella autolla toimeentuloaan keräten.

    Odottakaa kun Arkadianmäen aivopieruapinalauma saa herätyksen saadaan vielä jälkikäteinen verotuksenkorotus nähdä kuten kaksikäytöautoissa joka olikin liian hyvää ollakseen totta.

    Autoilija on rikollinen ja verotuksen lemmikki.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei se mitään itkemistä ole jos kysyy että miksi jossain yritystyoiminnassa pitäisi saada ajella henkilökuljetuksen soveltuvalla autolla ilman ajoneuvoveroa ja toisessa yristystoiminnassa ei saa.

    Tuo kevytkuorma-auton verovapausvaatimus yrityskäyttöön vedoten ei ole kansalaisten tasapuolista kohtelua verotuksellisesti.
    Jos joku purnaa siitä että haluaa muuten vaan ajella kevytkuorma-autolla henkilöajoa ilman ajoneuvoveroa, niin mikäpäs siinä. Saahan sitä haluta erityskohtelua verottajan edessä. Olen minäkin ajellut ja omistanut verovapaita piilofarkkuja, mutta ajat ja verotuskäytännöt ne vaan muuttuu.

    Meilläkin löytyy useampiakin henkilöautoja taloudesta, perheen tpiää päästä liikkumaan vaikka työauto olisi matkoilla. Työkäyttöön hankitusta kuitenkin maksetaan täydet ajoneuvoverot.
     
  20. MudMax

    MudMax Gearhead

    Nyt täytyy tunnustaa tietämättömyytensä, että onko tosiaan jossain yritystoiminnassa kiellettyä ajaa kuorma-autolla (paitsi henkilöliikenne eli ns. maxi-taxit)? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!