Kiihdytys testi-iltoja Kauhajoella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja OK, 25.1.2009.

  1. Teukku

    Teukku 3rd gear


    Ei valitettavasti ole...
    60 jalkanen ja vartti, tietty loppunopeus.
     
  2. Teukku

    Teukku 3rd gear


    Ja, tuonhan pitäis olla helppoa...virittää vaan lisää :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Hyvä vaan mun mielestä, että pääsee näitä käyttisvessojakin kokeilemaan oikeissa olosuhteissa.
     
  4. KooKoo

    KooKoo Gearhead

    Joka vuosi kuulee kommentteja siitä, miten tällainen tapahtuma vie osallistujia virallisilta kilpasarjoilta. Mutta mihin nuo kommentit perustuu?

    Jos joku kokee tämänkaltaisen, puhtaasti harrastajien kökkähommina vetämän tapahtuman jollain tavalla kilpailevana toimintana, niin olisi kyllä mukava kuulla kerrankin perusteluitakin? En halua nyt esittää tätä kommenttia mitenkään provosoivasti enkä edes ärtyneesti, vaan aidosti pohjalaisen kiihdytysharrastuksen innoittamana. Toki rakentavaa kritiikkiä ja kommenttejakin tapahtuman järjestäjät mielellään vastaan ottavat, mutta perusteluitakin olisi hyvä olla, jotta toimittais niin että se tapahtumaa aidosti parantaiskin..

    Testipäivät ei kilpaile minkään organisaation tai niiden järjestämien tapahtumien kanssa, vaan toimii yksinomaan harrastusta edistävällä tavalla. Tänne pääsevät kokeilemaan kaikki, joilla kiinnostusta on herännyt tai heräämässä. Testipäivät mahdollistavat matalan kynnyksen lajin kokeilemiseen. Lista niistä, ketkä ovat testailleet Kauhajoella ja jotka ovat osallistuneet/tulevat osallistumaan myös SM-sarjaan tai WCCupiin, on pitkä.

    Paljon on kommentoitu myös sitä, että järjestelyt ovat vaatimattomat verrattuna vastaaviin virallisiin kilpailuihin. Testipäivillä ei ole minkääntasoista kilpailustatusta, vaan se toimii nimensä mukaisesti harrastajien omana kokoontumisena, tapahtumana, testipäivänä, alan harrastajille, jotka voivat olla myös lisenssin omaavia kilpailijoita.

    Kari Kananoja
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Hienoa ,että joku jaksaa ja viitsii järjestää kyseisiä tapahtumia,sillä yleensä tommoset järjestelyt tuppaa aina olemaan muutaman ja samojen henkilöiden aikaansaannosta.

    Tossahan oli aikasemmin siihen kehittämiseen liittyvä kysymys ,että saako puolimatkalle aikaa.

    Mitäs investointeja muuten tarttis lisää ,että sais samaan paperiin myös ajan 200m.

    Tsemppiä ,vaan sinne talkoolaisille.
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Meillä Kalajoella saa väliajat ja nopeudetkin :wink:
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Nää testipäivät on hyviä ja puolustavat paikkaansa mainiosti. Niillä jengi pääsee kokeilemaan autonsa tehoja, ei tarvii sitten kokeilla yleisellä tiellä. Toisaalta niillä voi saada kipinän lajiin ja testipäivillä käymisen jälkeen on helppo lähteä kokeilemaan kisoihin. Ei tuo tapahtuma taatusti syö yhdenkään kisan osanottajia vaan saattaa paremminkin kasvattaa kilpailijoiden määrää.
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    KooKoo ja Putte:
    Kylla sen on todellakin huomannut etta kun noita testi-iltoja alkoi olemaan niin varsinkin heads-up ryhmista jai autoja WCCssa pois. Ja niita samoja autoja mitka ennen kavivat ajamassa cuppi kisoissa nakyy ajelevan noissa testi-illoissa.
    Juuri noita testi-illoissa suht runsaasti nakyvia 12-13-14s autoja ei kauheesti nay cupin heads-uppi luokissa, ainakaan samaan malliin kuin ennen. (Ei se toki minuakaan kiinnosta ajaa heads uppia 3s liian hitaalla autolla, ennemmin menen brackettiin etta saan kilpailla, tai kavasemaan testi-illassa.)
    Sitten taas bracket luokissa on tuntunut riittavan kuskeja ja varsinkin noita Street Bracket kuskeja tullut lisaa, mika varmasti on osaltaan juuri naitten testi-iltojen ja paivien ansiota.

    Mutta en usko etta WCC kisoista testi-iltojen takia pois jaaneiden joukosta juurikaan loytyy sellasia kuskeja ketka kiertanyt koko cuppi sarjaa, vaan ne on ollut noita ihan normi auto harrastajia, ketka haluuvat vaan sillon tallon kayda koittamassa miten vehkeet kulkee.
    Monelle se kuitenkin sopii ihan helvetisti paremmin kayda perjantai ehtoolla vetamassa pari vetasya kuin lahtee lauantai aamuyosta kisoisiin ja sielta illalla myohaan pois.

    Taa varmaan hieman nakyy enemman meilla, Pori-Vaasa, sen takia etta ollaan niin lahella, eikohan noi kuskit, niin cupissa kuin testi-illoissa, ole suuremmalti osin tosta lansirannikolta?

    Myos mun mielesta on hyva etta on noita testi-iltoja, silla voidaan saada lisaa kuskeja lajin pariin, ja lisaks jos kisakauden aikana tarttee tehda jotain muutoksia niin paasee siella testaamaan ennen kisoja.
    Ja kylla noita viela ainakin joka paikkaan riittavan ettei tartte kenenkaan ruveta kisojaan/iltojaan perumaan.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    OK

    Mä ajattelin näitö testi-iltoja vähän V8/GTi-päivien kaltaisina juttuina, jotka ovat lisänä kisoille ei niiltä pois. Ilmesisesti sitten vaikuttaa noihin Kauhajoen alähikisoihin, itse en niissä ole ollut aikoihin. Joskus olisi kiva jossain WCC-kisassakin käydä paikan päällä, mutta kun tahtoo noita tapahtumia olla niin paljon päällekkäin, niin ovat jääneet väliin.
     
  10. pile

    pile Gearhead

    itsestäni voin sanoa että testi ilta ei tosiaankaan vie sitä kilpailun nälkää vaan kasvattaa sitä.
    talkoo väelle kiitoksia että näitä järjestetään.
     
  11. Teukku

    Teukku 3rd gear


    Näin se tupaa olemaan meilläkin, samat hemmot touhaa tämänki
    asian ympärillä... ei oo enää kökkähenkeä, niinku ennen.

    Mut kiva, että jotku jaksaa kannustaakkin.
     
  12. rusteri

    rusteri 3rd gear

    On perkeles komiaa. :D
    Jos vaikka muuttuneiren työaikojen puittees kerkiääs jelppimähänki tänä kesänä.
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tuu kaymaan vaan, kylla me sulle jotain hommaa keksitaan :rotfl:

    Tuolta V8/GTI paivien listalta on ollu hauska kattella jokusen vuoden, tai kauanko niita ny on ollukkaan, etta siella nakee aika monia kenen osotteena on Pori tai lahikunnat mutta ei ole ikina ollu meilla ajamassa.
    Ja valilla ihan sen verran kovia laitteita ettei tarttis ''haveta'' kun kotikylan yleison edessa ajaa.
    Mutta on sieltakin jokusia tullu bongattua keta on jalkeen tullu meen kisoisiin.
    Luonnollisesti se kynnys on niin paljon pienenpi lahtee tommoseen testitilaisuuteen kuin ''oikeeseen'' kisaan, mutta siita se sitten lahtee.
    Niin se itellekin kavi. Olis varmaan kommee torppa jo maksettuna kun ei olis ESHRA harjotus paiville menny Rambleria riivaamaan -89. :-?
    Tai sitten olis mahahaava ja maksa puhki :rotfl:
     
  14. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Anteeksi etukäteen,mutta kysyisin täältä ,kun tiedän,että paljon Seinäjoki/eteläpohjanmaan alueen ihmiset käy täällä lukemassa.

    Kysyisin semmosta,jotta löytyiskö teidän alueelta yritystä ,jolla kiinnostusta tarjota 2 desta 412 mallin lava sprinnterin korjaus/maalaus.

    Toiseen vaihdettava lokasuojat suojista alaspäin lähtevät kaaret jotka tulevat kynnyskoteloihin ja molemmat kynnyskotelot sekä Hytin maalaus.Toiseen pelkkä hytin maalaus ja nämä työt pohjineen kautta peltitöineen.

    Olisin kiitollinen,jos saisin yrityksien yhteystietoja,josta voin pyytää tarjoukset.Autot tietenkin nähtävä,mutta tuossa hieman osviittaa.

    Ammattitaitoinen maalari ja peltiseppä pitäis löytää. On Verollinen työ.

    Tiedän,jotta väärä topicci,ettei tartte siitä erikseen mainita.
     
  15. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Tarkennan,että nämä yrityksen autoja ,siksi verollinen työ.
     
  16. BAD300

    BAD300 3rd gear

    Mitä enemmän mahdollisuuksia kokeilla ja harrastaa lajia, sen parempi koko harrastukselle. Jos ei ikinä koita autolla varttimailin rykäisyä, niin miten osaa ottaa vanhainkodissa haasteen vastaan rykäistä pyörätuolilla käytävä päähän "Hildan" lähettäessä nenäliinalla?

    :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  17. Teukku

    Teukku 3rd gear



    Joo, kaikkea kannattaa kokeilla, paitsi omaa siskoa ja
    kansantanhuja.... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  18. tha022

    tha022 Gearhead

    Olisko koska Kalajoella testiä tiedossa?
    Niinku sanoin niin pitäs n.1sek saada pois likan autosta eli saada se hitaammaksi.
    Rautarunko ku muuttu tavattoman vaaralliseksi tänä vuonna :rotfl:
    Pitäs ennen Motoparkin avausta saada kun ei kuulemma fyyran kisois saa vetää testivetoja... Putte, olisko sulla tarkempaa tietoa?
    Tuolla autolla on 71kg kuski vetäny 8.2 ja ny 45kg kuski sais vetää min. 8.9, jotain tarttis tehdä
     
  19. tha022

    tha022 Gearhead

    Ristus, tuolahan ne oli naapuri topicissa :oops:
    Eli pe 4.5 Kalajoelle mars!
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Testivetoja ei kisoissa ajeta vaan aloitetaan suoraan lajittelusta ja kilpailusta sulkemisrajan alle ajanut hylätään. Tähän asti on kyllä käytäntö ollut, että on saanut tulla lajitteluun ja eliminaattorin ekalle rundille viimeisenä kokeilemaan kilpailu ulkopuolella. En tiedä jatkuuko käytäntö myös ensi kaudella, toivon mukaan jatkuu. Varsinaisesta testipäivästä ei ainakaan vielä ole korviini kantautunut itään tietoa eli tuohon on tässä vaiheessa paha sanoa mitään.
     

Kerro tästä muillekin!