Kiikalan kisat Burnout Party 25.8.2007..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja lojo80, 17.7.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos toi johtuukin siitä että siellä on fyyran mielestä liikaa katuautoja pilaamassa kisoja?? Kuulin huhuja että ne hyväksyy ohjaus ym. ennen kiellettyjä (vaikka olisi rekisteriotteessa hyväksytty) muutoksiakin ensikaudella??
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Taitaa olla jo tällä kaudella toi ohjausjuttumuutos, eli joko vanhat muutosleimatut, tai uudet ko automalliin tarkoitetut muutossarjat kelpais? FHRA:ssa taitaa olla monenlaista kantaa ton katuautoilun suhteen, yleensä vain vaaleissa voit vaikuttaa. Tosin, joskus tummissakin. :rotfl:
     
  3. mke77

    mke77 Gearhead

    Re: kiikala..

    aina on koitettu saada kuvaaja paikalle.... viimevuotisia kuvat on vissiin hävinny johonkin mut onnex "mopoilija" paikkas tänkin murheen. kiitos siitä!! joo se iso kamera mies kuvas 20vuotis filmiä varten jo perjantaia ja viel kisojen jälkeenkin.... ett semmonen julkastaan joskus!!
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oon aika lailla samaa mieltä vipottajan kanssa tosta suunnitteilla olevasta leimapakosta. Omaa lehmää ei oo edes ojassa kun meidän kikotin on leimassa ja tulee varmaan olemaankin mut kun kattoo nyt taas viime vuosina koko ajan nousseita ja tänä kesänä pikkuhiljaa jo hyvinkin mukavia osallistujamääriä niin hyvin tarkkaan nyt kannattais miettiä lähdetäänkö sääntöjä muuttamaan kesken tän nousukauden ja jos muutetaan niin missä määrin.
    Siinä käy tosiaan pian niin että osa nykysistä kaikein aktiivimmeista putoo pois eikä niitä uusia enempi ns. oikeesti katuautoja tuu kuitenkaan ajamaan oli säännöt sit millaset vaan :odroll:
     
  5. repo

    repo 1st gear

    Onko kellään tilastotietoa, mikä on Kiikalan rataennätys katuautolla?
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Autoista ei varmuutta, mutta Kai Selkämaalla taitaa olla "rataennätys" prätkällä? Tais ajaa Bomber Weekendissä 9.0 ajan tai jotain sinnepäin...
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Autoilla se on ysin puolella, muuten kyllä muista kenen nimissä ja mikä aika. Veikkaan Vellamoa, tai nykyistä pro mod kuskia Kristian Nyströmiä, jälkimmäinen ainakin ajoi ysin puolelle jotain jo kymmenen vuotta sitten burnout partyn kymmenvuotis juhlakisassa. Silloin vaan rata tais olla prepattu?
     
  8. Flamer

    Flamer 1st gear

    Aiemmin kun kirjoittelin tässä topicissa niitä näitä millä voisi ehkä parantaa innostusta kisaryhmiin (Hyvinkää ja Kiikala osalta) esim. sääntömuutoksilla jne. Ei ollut tarkoitus nostattaa tälläistä kokoajan kasvavaa keskustelua tällä foorumilla, jolla ei välttämättä ole kuitenkaan aina niin positiivinen vaikutus lajin kannalta.

    Joten toivon syvästi, että lopetamme ylimääräisen spekuklaation ja katsomme hyvillä mielin eteenpäin. Toivon kuitenkin, että saamme nauttia vielä katuautokisoista pitkään niin, että normaali autoilijallakin on vielä paikka missä voi ajaa niin lujaa kuin se oma auto vaan kulkee.


    Omalta osaltani asia loppuun käsitelty.
     
  9. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    eikös Helman ajanu corvetella myös ysin puolelle kiikalassa?
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tosta katsastuspakon vaatimisesta tuskin tulee näihin kapinoihin mitään uutta ja hyvää. Katsokaa vaikkapa WCSCn tämän vuoden osallistujamääriä jossa joka kisassa on 3-5 autoa / ryhmä, ja kyse on nimenomaan Katsastettujen autojen ryhmästä. Tänä vuonna kuitenkin FHRAn kisoissa osallistujamäärät ovat lähteneet räjähdysmäiseen kasvuun, kun nyt Finaaleissa ajetaan jo 32 auton kaaviotaa. Ensi vuonna ennustukseni mukaan ajellaan sitten jo 64n kaaviota, kunhan kaikki tekeillä olevat autot saadaan radalle. Joten kenen etua se palvoo, jos sääntöjä taas muutellaan hätiköiden ja vain siksi, että sellaiset, jotkaa kuitenkaan eivät tule koko kisakautta ajamaan eivät uskalla ujouttaan tulla mukaan oikeiden Street-kilpurien takia.

    Miettikää oikeasti mitä haluatte, nää ei oo mitään yksinkertaisia päätöksiä ja on turha taas rypistellä kun pa*ka on jo housussa :soosoo:
     
  11. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    8) OLettaisin että Kiikalan rataennäty autolla on sillä karmeella ohjus-mossella jota kuulemma ajaa entinen venäläis kosmonautti? :odroll:
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    toi parkkeeraus juttu vois jollain tavalla onnistuakin... jos vaan vaan saadaan enampi sakkia hoitamaan se. tänävuonna oli paikalliset atoliiton miehet, ja ....ja.. jääköön sanomati :cry: mut se vaara siin on ett taas alkaa purnaus"miks toi pääs harraste parkkiin ja mä en....." ja jäkä jäkä :mad:

    korva tulpista on ollu puhetta mut sponssi tars saad taakse(tai jottai,tai,tai) ja se ett "lapsi malli" tulpat ja aikuiset omansa tai myytäväksi halpoja kuulo suojaimia????? vaikkia on
     
  13. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :lol: Mikään ei oo sen mukavamapaa kun soitella suuta milloin mistäkin asiasta! Aina jollain on paremmin ku mulla... :rotfl:
     
  14. Ranchi

    Ranchi 1st gear

    Aijaa...etteikö olis saanu kuvata... Jokamiehen oikeus että kisoissa nimenomaan SAA KUVATA...ketäs mahto olla "päättäväisin mielin" tälläistä mesoamassa .... :poff:
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tarkoittivat varmaan, että ko paikassa ei saa kuvata, eli lähtöalueelle ei oo asiaa muilla kun niillä, joilla on. Mutta tosta tiukasta linjasta on ollut puhetta tässä jo aiemminkin, ite kyllä sain vapaasti kuljeskeluni kulkea kenenkään häiritsemättä, vaikkei ollut edes ranneketta tms. musitanut käteensä laittaa. Mut näin toki näiden puuttuvan asioihin, ja sehän on tavallaan ihan oikein. Sitä vartenhan ne siellä oli vahtimassa ja hyvin pysyikin väylät puhtaina.
     
  16. Flamer

    Flamer 1st gear

    Mutta se kuinka järjestyksen valvojat asiaan puuttuvat onkin eri asia, koska provosointia ei saa harrastaa missään muodossa. Ja suoraan ryysyistä kiinni ottaminen ei ole mitään muuta kuin provosointia, mistä tilanne voi nopeasti lähteä käsistä pahempaan suuntaan.
     
  17. Pepew

    Pepew 1st gear

    Ensimmäistä kertaa kilpailuihin osallistuneena sanoisin että pääpiirteittäin homma sujui hienosti, odotin enemmän häsläystä.

    Burnis paikalle ei päästetty avustajaa antamaan merkkejä, mutta siellä tosin oli miehet valmiina ja homma toimi hienosti.

    Vaikka harmitti kaasun vajaavaisuus/loppuminen niin loppujen lopuksi oli hienoa meininkiä tämä kiihdyttely.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

  19. VesaR

    VesaR 1st gear

  20. mke77

    mke77 Gearhead

    ....... pahoittelen!! suurin osa ketä oli muodossa "järjestyksen valvoja" on ammatiltaan vartija tai muuten asiaan vihkiytynyt. itse en toimi hommassa vaikka omaankin valvoja kortin, koska en osaa suoriutua tehtävästä tarpeeksi "leudosti".........

    se burnis/line up alue on pahimmat kompastus kivet kisoissa ollu aina ja siihen ei tunnu löytyvän mitään järkevää ratkaisua? ainoa oikea ratkaisu olisi tyhjentää koko line up/kilpailija-keräys alue katsojista ni sit se vois toimia!!
    burnis paikalle ja aitojen sisälle on asiaa vai henkilöt mitkä omaavat sen vihreän rannekkeen. ja jokaiselle kilpaluokkia ajaville niitä jaettiin.

    omakokemus line up alueen valvomisesta on sitä kun ihmiset tulee ja kunntelee mut ei tottole, ihmiset tulee kuuntelee ei välitä, ihmiset tulee ei kuuntele ei välitä, ihmiset ei halua ymmärtää vaan tunkee sinne joukkoon vaan"mä haluun menne kun kaverikin meni.... :mad: :mad:

    sitä se on pahoittelut vielä jos on kohdeltu kaltoin.... ens vuodeks täytyy "priiffata" järkkäreitä paremmin .....taas! :oops:
     

Kerro tästä muillekin!