Kikkakolmonen ovien lukkotappeihin

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja oceanic7, 10.10.2019.

  1. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Lieneekö ollut foorumilla mutta laitetaan ny muistin virkistykseksi:

    Itellä vanha GM auto jossa ovet joutuu paiskaamaan kovaa kiinni kun kaikki palikat on kuluneet. Niin 18mm PEX-putkesta holkki siihen lukon vastatappiin ovenpieleen niin jopa alkaa ovet toimimaan. Näissä on uutena ollut siinä muoviholkki joka on varmaan kaikista lähtenyt kävelemään. Holkki ja säätö, itsellä auttoi paljon.

    [​IMG]
     
    sdfsd, palontie, mikaa7146 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Voorttiin sorvattiin joskus vastaavat jostain muovin sukuisesta.
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Varmasti onnistuu niinkin, tämä on vain sika-halpa ratkaisu jos sorvia ei ole.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Joo olisin varmaan pätkinyt putkesta jos olisin sellaista tiennyt olevan.
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nuita myyään sitten uutenaki, taitaa likimain kaikissa vanhemmissa General Mistakeissa olla sama oven lukon vastakappale, ja halpaki.
    Tosin se ei poista vaan sitä ongelmaa sinänsä, tarpeeks väljillä saranoilla sen joutuu ihan yhtä lailla paiskaamaan lujaa, tuo vaan pitää sitte väljillä saranatapeilla oven kiinni ollessaan sen paikoillaan, niin ettei se elä kiinni ollessaankin. Ikävä kyllä ne väljät saranatapit kuluttaa sen uuden vastakappaleen holkin nopiasti väljäks..

    Mut peukut alottajalle, hyvä kikkakolmonen!
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Luulin samoin että väljillä tapeilla olevassa ovessa vika säilyy, kun toi kuskin ovi mulla on just semmonen, mut siitäkin tuli tosi hyvä.
    Ilman tota viritystä ihan hemmetin ärsyttävä mut nyt ihan hyvä. No kai ne tapit pitää silti vaihtaa...
     
  7. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Itse vaihdoin orginaali sokat lenssoneihin. "pika-ankkuriin"
    Ei ongelmaa tähän mennessä..
     
  8. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Mainitsemassani voortissa oli juurikin väljät saranatapit syynä kun muovit hakkaantui pashaksi. Tapit vaihdettiin myös.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Omal kohal, 130cm pitkil ovil, jotka kolas ajaes, kävi niin että vastakappaleet vaihtamalla ei kolissu enöö ajaes, mut sulkemisest tuli vielki raskaampi kun se vastakappale säädettyn niin et amerikanpaskaan saa edes 3 promillen kännis "ok-peltiraot" se ovi ikäänkun nous sen uuen vastakappaleen päälle väljin saranatapein.
     
  10. Karpov

    Karpov Gearhead

    Saranatapin reiät kun väsyy niin ei putkikaan enää auta.

    Onkos moni uusia pulttimallin saranoita asennellut esim gmt400 koppaan?
     

Kerro tästä muillekin!