Kipinä hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja juusto, 11.6.2018.

  1. juusto

    juusto 1st gear

    Moikka,
    seuraavanlainen tilanne kävi , Ford 351 jossa malloryn kärjetön sytkä, lennosta akkun napa irti ja tämän jälkeen kipinä hukassa. Puola vaihdettu ja herätteet tulee. Pystyykö tuota mallorya millään toteamaan onko rikki ja jos on rikki onko mitään mahista korjata?

    Maksaa sen verran uutena ettei viitsisi turhaan tilata jos ei rikki/pystyy korjaamaan.

    Tällainen laite kyseessä:
    https://www.summitracing.com/parts/maa-ylm554cv
    ~pete
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla pimeni Malloryn jakaja ehkä 2km ajon jälkeen. Samaa kiinakuraa nuo kun XRacer.
     
  3. Kipinä on ollut hukassa pari kertaa kun Crane kärjetön setti kärkijakajan sisälle hajosi.
    Tosin jälkeenpäin ei voi todeta kuin että oma vika. Ensin asennus, vian jälkeen ihmettelyä ja ohjeen lukua, jossa lukee keppikirjaimilla minkälaisia tulpanjohtoja saa käyttää.....

    Toimi kyllä hyvin ja auto kävi paljon terävämmin kuin kärkijakajalla vaikka oli kuinka "tuned" monet kerrat orkkis jakajan.

    Nyt Vertex magneto ja en vaihtaisi pois mihinkään. Toki varalla työkalusalkussa takakontissa kärkijakaja.....never knows..... ja silloin aina on vanhan kansan kärkijakaja + bosch puola 60luvulta se yhdistelmä joka tuo kotiin.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Laturi pillastuu aikas helposti jos akku irtoo lennossa. Ylijännite on helposti sitä luokkaa, että tollasen elektroniikka kypsyy siinä.
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eli oisko se mangeettilukia ottanut itteesä? Sen kaiketi voi testata siitä puolalle tulevasta piuhasta tuleeko pätkivää jännitettä sartatessa.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuskin se triggeriyksikkö itessään, mutta se loppu elektroniikka, joka hoitaa sen puolan ohjauksen kyllä.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Vasta rikko liikaa ladannu laturi sytköboxin ja puolan, tai toimi mutta puola kusi mehut pihalle ja sytkäboxi aiheutti samalla sirinää puolassa eli yritti kokoajan kipinöidö tjsp jostain syystä?
     
  8. juusto

    juusto 1st gear

    Triggeriyksikkö mitattu ja ok. Pitänee vissiin syventyä vahan tarkemmin vielä. Jos jollain myydä kärjetöntä/kärjellistä 351 windsoriin niin voidaan lunastaa.
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Boxi palanu se todennäköisin vaihtoehto. Ja mahdollisesti myös jännitteensäädin ellei peräti koko laturi. Niitä akun kenkiä EI saa irrotella lennossa...
     
  10. T&S

    T&S Gearhead

    Ja tästä alkaa taas se iän ikuinen taistelu että minäkin olen ottanut ainakin satakertaa kengän irti eikä ikinä ole mitään tapahtunut, ja tämä on ihan pakko tehdä jostain syystä.
    Ihan yhtä hyvä kokeilu kun ripulissa piereskely.
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!