Kittiä venttiilikoppiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bowtie, 2.2.2007.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tuli ostettua peltiset venttiilikopat joissa pieniä painumia, ja mun taidoilla noita tuskin aivan suoraks saa, joten voiko venakopat kitata? Kestääkö? Liian kuuma paikka tinalle...?
     
  2. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kemiallista metallia? :eek:
     
  3. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    No eikai se ny niin kuumaksi tule se kone että tina sulaa.eikö siinä pysy lastik pattinki kun hyvin putsaa.
     
  4. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kemiallista metallia laittasin, jos laittasin... :odroll:
     
  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    hyvin on muovikittikin pysyny. Eiköhän se automaalikin alkais kuplimaan, jos ei kitti pysyis.
     
  6. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Olen itse kitannut ihan tavallisella pakkelilla ja hyvin on pysynyt, ei kai venttiilikopat ole ikina edes 100 asteisia.
     
  7. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Kitin pitäisi kestää hyvin, kopat pitää vain putsata hyvin öljystä.
     
  8. electra1

    electra1 Gearhead

    ...Ja helppohan niitä on välillä fiksailla, jossei kitti ikuisuutta pysyskään kiinni / siistinä!
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ok, kiitos vastauksista, eikun kokeilemaan... Hiekkapuhallan kopat vielä ennen kittausta/maalausta niin pitäis olla sopivan karkea ja varmasti puhdas pinta...
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hiekkapuhalluksesta vaan tahtoo jäädä sitä hiekkamutua ahtaisiin paikkoihin joita on hankala putsata. Niissä orig. peltikopissa on just hyviä koloja varastoida sitä hiekkaa kun niissä koloissa on se tahmea tartuntapohja hiekalle joka ei tahtonut lähteä edes 80 asteisessa pesukoneessa. Eikö muuta putsauskonstia keksis kun lentävä öljy sen hiekan/lasin sinne koneeseen pesee?
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    suolahappoon likoomaan :)
     
  12. Karva

    Karva Gearhead

    Höpö höpö ... hiekkapuhalla rauhassa, sen jälkeen vaikkaharjakoneella puhtaaksi, ja mikä paree, paperilla perus karheaksi, 40-60 riittää kun käsin pyyhkii, ei jää hiesu huokosiin, tärpätillä tai maalinohenteella resva jos sitä jossain vielä on pois, metalli kitti, vaikka dinitrol metalu, kestää lämpöä, vääntöä ja voi työstää, unohda kemialliset-lelu-metallit, jos ikuista tekee voip sen pohjan tinata vaikka hitsuu saumat jne, mutta tinalla täyttö ja oikaisu on siinä ja tässä, kestääkö lämmön, metalu kit kestää ...
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Niin höpöhöpö, kyllähän amerikanmoottori hiekan kestää ei siinä mitään. Tuli vaan aikoinani palasteltua vakiokopat sillain että sen huohotintötterön leikkasin irti ja kas kummaa, sieltä löytyi pikeä ja hiekkapuhallushiekkaa. Kopilla sentään oli jo ajettukin pesujen jälkeen, mitähän kaikkee sinne koneeseen päätyi? Mutta kyllä se kone sen kestää vaan onko se paras putsaustyyli? Voihan ne tietysti pultata yhteen ja muuten suojata ettei sinne sisään pääse mitään mutta oma hommansa siinäkin. Oma mielepiteeni tämä vaan näinkin yksinkertaisesta hommasta....
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moi,
    Tein viime sysksynä saman homman vanhoille peltikopille.
    Kuulapuhalluksen jälkeen vedin pintaan Bilteman kemiallisen metallin ja siihen päälle pari kerrosta oranssia Plasicotea.

    Kuula & hiekkapuhalluksen jälkeen joutuu vähän tekemään duunia että loistesuojien sisällä oleva kivitöhnä saadaan pois. Eli siis vinkkinä: kopat kannattaisi laittaa likoamaan tärpättiin (tms.) pari päivää ennen puhallusta että palanut öljytöhnä saadaan pois noista koloista. Kun siellä ei ole öljyä, ei sinne kivipölykään tartu niin tiukkaan kiinni.
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ei pelkoa, kyseessä sen verran vanhan malliset kopat että noissa ei ole huohotinreikiä eikä myöskään niitä loiskesuojia. Yhdet kopat puhalsin ja rupesin puhaltelun jälkeen kattelemaan että on aika paljon hiekkaa niissä loiskesuojissa, ne meni löpöön likoamaan... Ei se öljytöhnä tosiaan tahdo lähteä edes pesukoneessa.
     
  16. Karva

    Karva Gearhead

    No, Kukin tablaa tyylillään, vanin kopat, juu moppe sekin, hiekkatöhöllä puhtaaksi ja harjakoneella hiesu pois, kyllä sen sieltä pois saa, eikö ole ylimääräisiä lootia saati levyjä kopissa, siis ihan kuten edellä tuli mainittua, oikaisu metalu dinitrol, muutaman vuotta on mänty komia musta kiiltopinta päällä, ei ole 60 t Km tehnyt tehtäväänsä, kolmesti säädetty venttiilit, eli kopat auki, ei ole ylläreitä löytynny ... ja auton on vieläkin päivittäisessä käytössä.
     

Kerro tästä muillekin!