Kokemuksia BBC peltisarjoista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Hyytiäinen, 23.2.2002.

  1. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Eli auto on '81 Olds Delta sedan ja pellin alle on mahdutettu Chevyn 454. Ajattelin hankkia peltisarjat, mutta mitkä mahtuu? Tilaa ei ole mitenkään jalkapallokentän verran. Onko jollain kokemuksia siitä, mitkä sarjat mahtuu kyseiseen yhdistelmääm, tai maksaako mittatilaustyönä teettäminen mansikoita?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Koppahan on sama kuin Caprice, eli pääsisköhän sitä kautta onnelmaan paremmin kiinni?
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Isolohko-caprice -yhdistelmään löytyy varmasti sarjoja ainakin jenkeistä mutta luulen että tässä haetaan jonkun "yleisemmän"
    kopan sarjoja jotka sopisivat liki heittämällä paikoilleen.
    Eikös siinä ole simpukka etuakselin etupuolella kuten chevellessä (toisin kuin 65-70 impalassa) joten tilaa on hieman paremmin akselin takapuolella?
     
  4. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    ööh..en nyt muista simpukan paikkaa, ja auto on maalla säilössä, joten en voi tarkistaa. Ohjausakseli menee aika läheltä lohkoa siinä pakosarjan ja taaimmaisen tulpanjohdon kohdalta. Taitaa tosiaan Capricen rakenne olla aika sama kyseisestä kohtaa, että 454 Caprice-yhdistelmän sarjan luulisi sopivan myös mun autoon.
    Mutta tuo teettaminen kiinnostaisi aika paljon, tuleekohan kovinkin kalliiksi verrattuna joihinkin merkkisarjoihin?
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tulee kalliiksi on mun arvaus. Jonkun putkirunkoisen kilpurin sarjat vois olla helpohko juttu mutta ainkin mun impalan konehuone on kuskin puolelta niin ahdas että sovittelua ja työtunteja (=kustannuksia) tulisi runsaasti.
    Voithan kysyä vaikka Marteliukselta.

    Jenkeissä tekevät sarjoja mitä mielikuvituksellisimpiin yhdistelmiin, niillä on valmiit skissit joiden mukaan putket väännetään ja meksikaanit hitsaa minimipalkalla joten luulen että tilaaminen voisi olla hyvä vaihtoehto. Toinen (halvin) on se että teet itse.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Koetin katella tossa katalookista (Hooker & Hedman) ja en nähnyt valmiita sarjoja tolle kombinaatiolle. Siinähän ei isolohkoa ole vakiona ollut saatavilla ja tokkopa performance swappinakaan kovin suosittu joten vaikeaa voi olla löytää. Custom sarjat maksavat myös jenkeissä, veikkaan, että jos jostain löytyisikin jigit tota yhdistelmää varten tulis hinnaks pitkälti toistatuhatta euroa. Suomessakin niitä on tehty jonninverran mutta hintaa kertyy niillekin melkoisesti. Ite tekemällä pääsis varmaan edullisimmin. Kannattais vähän kuikuilla sellaisten mallien konehuoneita mihin noita halpoja isolohkosarjoja on saatavilla ja ostaa sellaset jotka näyttäis, että vois sopia. Mielellään suht pienellä primäärillä niin homma helpottuu. Sitten vaan koettamaan; jos ei ne sovi niin saat kuitenkin laipat ja kollektorit niistä. Sitten vaan pilkkeeks, kokeilemaan primäärejä yks kerrallaan mikä sopii ja ei sovi ja sitten muokkaamaan niin, että kaikki menee. Niistä saattaa joutua tekemään "purettavat", että asennus onnistuu. Kuulostaa isolta työltä muttei välttämättä ole kauheen suuri. Oon muutamia sarjoja ollut tekemässä "tyhjästä" ja niihin on mennyt amatööriltä yhdestä (fenderwell) kolmeen päivään tiivistahtista kellonympäri työskentelyä.
     

Kerro tästä muillekin!