Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Ootteko vaihtanut taakse alempia tukivarsia? Katsastusmies pyysi juomaan kahvia sillä aikaa kun katsastaa auton ja ilmoitti katsastuksen jälkeen hylsystä, joka johtui oikeasta alemmasta takatukivarresta...yleensä täällä voinu kattoo vierestä että vaihda tuo osa.. mutta ei nyt.. en jaksanu alkaa vielä tunkkaamaan ja kattelemaan sen tarkemmin
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Oisko alatukivarren ulompi "hela". Eli ns narinahela, se on pallonivel tyyppinen ja mb osa jota löytyy esim motonetista. Se ainaski on yleisin takapään vikakohde
     
  3. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Ei vaan koko tukivarsi ruostunut niin pahasti että pitää vaihtaa
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vai onko kyseessä kuvan 12 osa, eli compression link. Josta muut käyttää nimeä rear lower forward.
    [​IMG]
    Narinahela on helppo, eli se on ulompi pusla/nivel mikä on alatukivarressa missä on jousi yms kiinni. Tosin sen pois saaminen on tiukassa.
     
  5. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Jos kyseessä tuo compression link, niin mulla kaks hyllyyn jäänyttä alumiinista uutta tukivartta, ei tarvii rockautosta odotella jos kiirus
     
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Jos kerran alatukivarsi on mätä ja vaihdettava niin eikö ole selvä asia , ostaa uuden ja vaihtaa . Taitaa olla peräti 3 pulttia mitkä joutuu avaamaan , sisäpää ulkopää ja iskarin pultit, jousi kannattaa vetää kasaan että on helpompi laittaa se uusi tukivarsi. Noissa on vikana että narinahelan silmukan hitsaus ruostuu irti ja katkeaa siitä ( ainakin meseissä) .
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tunkilla tukee sisäpäätä, niin saa helposti tukivarren pois ja takasin. Rockautosta löytyy myös uudet pultit jotka kannattaa uusia samalla.
    https://www.youtube.com/shorts/NV5bQNDXLYU
     
  8. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Nonni, jaksoin nostaa auton ylös ja ottaa renkaan irti. Se on tosiaan se alin tukivarsi mätä mihin tulee jousi ja iskari kiinni. Eikä oo tosiaan vaihtoehtoja, kuin vaihtaa uusi. Kolme pulttia näytti tosiaan olevan. Jousi siis kasaan ja vaihto, vai?
     
  9. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Puhutaan siis osasta esim Moogin numerolla; MOOGRK642905
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Uusi tilalle. Ei tarvii puristaa jousta kasaan.
    Eka takapää pukeille.
    Iskari irti tukivarresta.
    Tunkki tukivarren sisemmän pään alle, kevennät vähän ja sisempi pultti pois. Sit vaan laskee tukivarren alas ja irrottaa tukivarren olka-akselista. Kasaus päinvastoin.
    Kyllä, se on oikea osa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Kiitos ohjeista! Tilaan rock autosta osat, oliko siellä niitä uusia pultteja myös? En äkkiseltään löytänyt.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pultit löytää helpoiten alkuperäsellä osanumerolla Rockautosta.
    Eli uudempiin Mopareihin löytyy online kauppoja, missä on räjäytyskuvat alustasta yms.
    Sit vaan kopioi koodin RA, Ebay yms ja etsii niistä.
    Esim sisempi pultti on 06503993, iskarin pultti 6504863AA yms...
    https://parts.moparonlineparts.com/...-5-7l-v8-gas/rear-suspension--rear-suspension
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. sirkus

    sirkus Gearhead

    http://www.catcar.info/en/

    Tuolta ainaski pystyy kattoon euro mallin 300c oem osa numerot. Ja toki monen muunki auton oem osat
     
  14. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Koska tietäjät tietää, onko noissa syslereissä seisontajarrun kehimiseen joku pikku aukko takapyörän takana vai miten se tehdään?
     
  15. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Jarrukilvessä on tulpattu reikä takana
     
  16. sirkus

    sirkus Gearhead

    Oisko täällä kellään purussa 300c:tä? Tarttis saada pohjamuoveja.
     
  17. budweiser

    budweiser Gearhead

    Eihän kellään oo sattumalta tiedossa keulamällättyä Touringia joka ois sopivasti ostettavissa...?
     
  18. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Moi. 300 crd -07. Ihmetellyt jo pari päivää mikä piippaa..kuuluu suunnilleen keskeltä kojelautaa..piip piip..ei muistuta mitään muuta varoitus ääntä..tulee satunnaisesti..en osaa yhdistää mihinkään..ei pala mitään valoja..
     
  19. Ftw-

    Ftw- 3rd gear

    Pitäskö näissä olla lukko? Alkuun piirti kahta juovaa kun paikoiltaan lähti tai teki burniksen. Nyt kun kokeilin ottaa 0-100 vetoja niin piirtää vaan yhdellä? -06 crd kyseessä
     
  20. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ei oo crd.ssä lukkoa
     

Kerro tästä muillekin!