Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No ei kai nää sen pahemmin ruostu ku muutkaan nykyautot. Ei itelle oo tullu vastaan yhtään päällepäin ruostuneen näköstä yksilöä vielä.
     
  2. toyota...

    toyota... Gearhead

    Itte kans huomannu ku käyny 4 kattomassa et aika lailla ruosteherkkiä kilsoihin nähden. Yks oli hyvä ku Italiasta tuotu, mut hintaki oli hyvä. Saksan tuonteja kaks ja ovien saumat mätii. Yks suomi auto, saumoista seki kukki...
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Saumoistahan kaikki Chryslerit ym autot mätänee. Ei mitään uutta auringon alla. OK, Escort LX mätäni keskeltä peltejä, mutta se onkin jo toinen juttu.
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  4. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Strarscanilla/Witechillä onnistuu. Auto on muutettava valikosta joko usaksi tai kanadaksi. Sitten voi laittaa rastin kohtaan DRL. Tämän jälkeen auto muutetaan takaisin esim. saksalaiseksi.

    Lahden Megassa vaihtelevat tyynyjä ja ohjelmoivat päiväajovalot. Hinta on tosin vikakoodinluvun verran, eli rahaa saa varata.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  5. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Jeep srt8 kuume ei ota helpottuakseen niin mitäpä sitä muuta voi kuin laittaa -07 300c valkoinen awd touring hemi myyntiin..
    180tkm mittarissa ja helmikuussa katsastettu. Räpeltämätön yksilö. Kaikki toimii kaksilla alkuperäisillä vanteilla dvd soittimella ja vetokoukulla varustettuna sekä kerman väriselläñsisustalla.
    Hintana voisi olla 19800 näin tämän suuntaisia hintoja kun niitä nettiautosta kyttäsin
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tänään on kraisu bägin vaihdossa autokeskuksella. Kävin eilen mittaamassa pyöränkulmat ja etupyörien casterit on aivan päin helkkaria. Oletteko muut joutuneet säädättämään näitä? Säätöpultit on aika suolaisen hintaiset. 49€/kpl uspartsilla. Toinen vaihtoehto on laittaa auto koripukkiim ja siirtää apurunkoa. Ei oo halpaa sekään.
     
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuohan on ihan hyvä suunnitelma:kaikki hyvät ominaisuudet säilyvät, siirtyvät vain noin 10 cm ylemmäksi :)
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  8. spede

    spede Gearhead

    Tänään tuli ensimmäiset viat chrysleriin kun keli aamulla nollassa ja käyntiin niin ryskytti vajailla pytyillä. Varmaan hehkutulpissa vikaa? Käytin hetken webastoa niin lähti pelaamaan. 142 000km ajettu crd.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onhan niitä säädetty. Ja selityskin löytyi. Säädettiin tuossa vuosi-kaksi takaperin kaikki kulmat "kohdilleen" ja nyt kun vaihdettiin etummaiset alatukivarret, niin todettiin että ne sisemmät puslat olivat aivan loppu. Vaihdon jälkeen kaikki kulmat olivat aika lailla vinksallaan, mutta nyt uuden säädön jälkeen menee taas kuin juna.
     
  10. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Diablosportin ohjelma ollut reippaan vuoden autossa paikoillaan ja eilen laitoin sitten vakio ohjelman sisään.
    0-100km/h aika diablolla 5.68s ja stock ohjelmalla 5min myöhemmin 6.22s
    Muistanutkaan miten kuminauhamainen vakiolaatikon vaihteenvaihto on.
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Täytyykin tsekata nuo alatukivarret. Reaktiotangot olen jo vaihtanut. Autokeskukselle näytin tuota tiedotetta puoltamisongelmasta niin vastaus oli "ei olla säädetty kun ei tartte säätää".
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo itelläki piti kerran palauttaa tuo vakiosofta takasin, muuttuu Hemi kyllä ihan eri nössöksi sillä vakiosoftalla. Yllättävän ison eron tekee tuo Diablon softa, oon sitä ite vielä modannu vähäsen joiltain osin niin on saanu kyllä käyttäytyy makiasti tuon auton :cool:

    Itellä meinaa olla pahemman luokan Hummer H3 tai Jeep Grand Cherokee Hemi kuumetta myös, ei millään vaan raaskis tuota ommaa 300C:tä myydä kun on ollut niin hyvä peli, voi alkaa kaduttaa.

    Mutta jos jollakin kiinnostaa huippukuntonen vähäajettu Hemi niin saa laittaa yyveetä ;)

    Tuo mun auto on siis 300C 5.7 Hemi ja olen toinen omistaja, ostin työkaveriltani tämän vajaa 2 vuotta sitten 125tkm ajettuna ja hän osti tämän uutena Texasista 2004 vuoden lopulla ja toi Suomeen 2007 kun muutti tänne takasin. Nyt 138tkm ajettu, täydellinen huoltokirja, huippusiisti ja piristetty (noin 370hv). Ilmanottoa avarrettu + K&N suodatin, SLP Loudmouth 2 rosteriputkisto, Diablosport softat + ohjelmointikapula, Centerline billet 20" vanteet 255/275 renkailla jne jne. Kaikki jarrut, nivelet, iskarit jne uusittu muutaman vuoden sisällä. On makia.
     
    isalmela ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Itseä kaduttaa jo nyt mutta täytyy laittaa tuo srt jeeppi ja toivottavasti sen jälkeen kaduttaa vain se ettei aikaisemmin vaihtanut
     
    isalmela ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jos budjetti riittäs niin kyllä määki sen SRT8 Grandin laittasin ennemmin ku H3 tai perus Hemppa Jeepin :D Se on niin järetön konsepti että tuskin kaduttaa :D
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  15. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mitähän tekisi ohjauksen tahmeudelle? Varsinkin kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin rattia saa tuskaisena kääntää, kuin ajaisi vanhaa kanttiladaa. Muutaman ratinkäännön jälkeen ohjaus kevenee, mutta ei sitä kovin herkulliseksi voi sanoa. Jopa eurokipoissa on kevyempi ohjaus mitä autossani. Liekö 300c:n ominaisuus tuo voimia tarvitseva ohjaus, koska rattikin on niin isoksi tehty?

    Ohjaustehostimen öljyt olen vaihtanut ohjaustehostinöljyyn, mutta ei vaihdosta näyttäisi olevan mitään hyötyä.
     
  16. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Parisen vuotta on tuo järetön konsepti ollut ajossa, eikä ole päässyt kaduttamaan. Pikkuvikoja ollut ja kuskinpenkin nahkat alkaa jo nyt (97 tkm) kärsiä. Taitaa olla muissakin Grandeissa sama. Mutta järetönhän se on :D
     
    Charger´69 ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Niin ja tuosta ohjauksesta näkyisi olevan keskusteluja, onko sitten ominaisuus vai oikea vika joka johtuu jostain tiivisteestä tai siitä nesteestä. Ei saisi olla teflonia sisältävää?
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Eihän se budjetti miksikään muutu kun rahoituksella nykyinen 300c hommattu ja saman 400e kuussa se srt:kin maksaa
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  19. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mää laitoin mun edelliseen 300C semmosen Redlinenköhän se oli joku hifi ohjaustehostinöljy, se paransi huomattavasti tilannetta muutamassa vkossa. Mutta siinä ei ollu jäykkyyttä ku pakkasilla.

    Se ohjaustehostinhan on alimitoitettu 300Chen, siksi kuluessaan alkaa tehot loppua. Jos sulla ongelmia näilläkin keleillä niin tarkista onko vuotoja ja jos ei oo niin kokeile tuota Redlineä tai vaiha uus pumppu. Tyyppivika näissä.

    Edit: tuota laitoin edelliseen ja mun tapauksessa elvytti ihan ok tasolle http://m.motonet.fi/fi/tuote/6000106/Red-Line-ohjaustehostinoljy-946ml
     
    Muokattu: 6.9.2017
    VANKKURI tykkää tästä.
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No joo tuossa tapauksessa ei kyllä. Itellä ollu semmonen periaate että käyttöautoa ei lainoilla ostella vaan ajellaan sillä mihin massit sattuu riittää :D

    Harrasteisiin sitte ollu isojaki vekseleitä.. :eek:
     
    päivystäjä tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!