Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Tällä ajettu 185 tuhatta..pitäis päästä kotio..matkaa n.300km..riittääköhän virta jos ei lataa..100A akku ja uusi..mitä voi mennä rikki..
     
  2. Petri111

    Petri111 1st gear

    Ei sieltä pitäis mitään mennä rikki. Valot ym. virran viejät pois ja ajoa.
     
  3. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Hei elämä hymyilee taas..kunnes merkkivalo syttyy
    Riksu lahti väli meni ilman latausta... lahen biltemasta vara akku kyytiin ja siinä pihassa vielä päätin kokeilla keppiä ja kiveä..siis harjan varren pätkä laturia vasten ja kivellä koputtelin..perskeles sehän heräs lataamaan ja lataa vieläkin. Nyt mietin kannattaako huoltaa vai samalla vaivalla vaihtaa uuteen..
     
  4. No minulla on vähän sellaista kokemusta kertynyt elämän varrella, että tuollainen korjauskin toimii ihan hyvin.. Tosin riskihän vian uusimiseen on aina olemassa ja se uusintakiekkahan tietenkin sattuu sitten marraskuiseen räntäsateeseen, kun pitää olla valot ja pyyhkijät ja ties mitkä hilavikuttimet toiminnassa:odrealmad:.

    Kyllä käyttäisin laddaren levällään, jo ihan oman mielenrauhan vuoksi, uusimaan en välttämättä alkaisi, ainakaan ennen kuin ongelman lähde on paikallistettu..
     
    rysleri67 tykkää tästä.
  5. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Jepjep..onkohan näissä monenlaista laturia..tästä en muuta näe kuin made in poland...hiilet varmaan hommattava.
     
  6. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kuukauden se kesti et rockauto, tai DHL paremminkin sai toimitettua uudet tulpat Suomeen... Nyt kiertää alkuperäis tulpilla hyvin.

    Olis vähän ajettuja platina tulppia jos joku tarvii (täs välissä oli jo vanhat kuukauden käytössä) :p tähän autoon ne ei vaan sovi, jollakin vissiin toimii ok.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  7. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    on niitä rikkinäisiä tulppiakin maailmassa suuria kekoja
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Dieselin laturi vaihtuu helpoiten alakautta. Vaikka purettavaa on paljon, niin nosturilla sujuu nopeasti.
    -Alamuovit pois
    -DPF pois
    -moottori tuettava oikealta
    -moottorin korva oikealta pois
    -laturi irti ujutetaan turbiinin kohdille ja alas/ulos

    Mopar osana on tarjolla laturille muovinen lippa suojaamaan tuolta polttoainevuodolta.

    Omassa oli vain hiilet loppu, mutta löysin silloin laturin 400€urolla.
     
    Muokattu: 24.5.2018
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    joo sen muovilipareen laitoin (onnetonnäkemysaiheestalaturinsuoja) uuden dynamon suojaksi,
    jos/kun taas alkaa ylhäältä jotain satamaan, öljyä/diiseliä tms... tuossa "kurahaarassa" kaikki on mahollista :D
    (vakiintunutnimitysOM624v6:sta)
     
  10. jus57

    jus57 Gearhead

    Oiskos arvon raadilla hyviä veikkauksia tämmöseen ongelman poikaseen?
    Eli 2,7 kone mikä vuoti nestettä termostaatin kopan alta ,totesin ettei onnistu omassa tallissa kun ei ole nostinta (sijaitsee kuskin puolen pakosarjan vieressä ja joutuu irroittamaan tehostajan ja ilmastoinnin pumput)joten huoltoon.
    Kopasta olikin kuminen tiiviste hajonnut .Vaihto ihan ok mutta kun käyttivät konetta lämpimäksi niin pikkuhiljaa alkoi kuulumaan naputusta pelkääjän puolen etupään lohkosta.Se kyllä hiukan hiljeni kun antoi kierroksia mutta kuuluu kuitenkin.ilmaukset ja lämmöt ihan ok.Oli kuuulema ilmastointi päällä jos sillä on mitään merkitystä.
    Voiko olla jakopään ketjun kiristin mikä on vaihdettu viime kesänä kilsoja ei ole tullut varmaan 5tkm.
    Aikaisemmin ei ole mitään vastaavaa ääntä ollut.Auto jäi sinne odottamaan ensiviikon uutta aikaa jolloin irroitetaan pelkääjän puoleinen venakoppa....
     
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    Muutama päivä meni hyvin. Nyt lykkäs taas kovemmilla kierroksilla p0339. Kai se on vaan vaihdettava kampiakselin anturi? Vai sotkeentuuko, et auttaisko putsaus, v mäises paikkaa, startti irrotettava edestä..
     
  12. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Se voi olla se kiristäjä hajoamassa sillä löystynyt ketju alkaa hakata siihen jakopään koppaan ja mujustaa kaikki metallit öljypohjaan. Kandee tsekata oikein kunnolla. Myös nostajat voi nakutella. Mulla nakuttaa aina kun kone vähän lämmennyt.
     
  13. jus57

    jus57 Gearhead

    Ihmetyttää vaan kun koko jakopää vaihdettu viime kesänä,vai onkohan tää osien nyky laatu?

    Kävi mielessä et onkohan nää miten tarkkoja öljystä kun tullu ajettu vaan pitkään aivan lyhyttä pätkää.
    Nostaja pärähtää mullakin mut kylmänä nanosekunnin.
    Noh mielenkiinnolla tuomiota ensviikolla odottaen...
     
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jossain oli joku lista kiristimen osanumerosta jota myyty ympäri maailman ja joka on virheellinen, niitä saattaa olla missä tahansa varastoissa, ja sitä kiristintä ei siis kannata käyttää. Eli voi hyvinkin olla mahdollista että kiristin on taas antamassa periksi. Niissä antaa periksi siinä oleva o -rengas.
     
  15. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    onko takaveto? onko startti oikealla puolella mottia?
    nokan asentoanturi on helppo vaihtaa, se on siinä termarikopan juuressa. niin tyhmältä taas kuin neuvoni kuulostaakin ja haukkukaa vaan taas kaikki, että turhaa työtä yms. niin itse vaihtaisin ensin nokan asentoanturin...
     
    toyota... tykkää tästä.
  16. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ollaan kuitenkin taas tässä samassa pisteessä...
     
    toyota... tykkää tästä.
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    Takaveto on, ja kammen anturi tulossa ison veden takaa, vissiin niitä ainakin menny. Ytubessa ohjeita paljo. Vai Oisko vaan likanen? Nokan anturi taitaa ollakin puhtaassa tilassa? Kammen anturi lukee vetolevyä?
     
  18. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    hatara muistikuva on, että lukisi oikeasti kampiakselia eikä vetolevyä. voin muistaa väärin, mutta tässä kännissä muistikuva on tämä, joten en rupea valehtelemaankaan. ja muistikuvani mukaan sain sen paskan ujutettua pois sieltä purkamatta yhtään mitään, mutta täysin ehjänä en saanut uutta tilalle, joten kannattanee ehkä purkaa asioita edestä pois.

    edit. sikamassalla taisin tiivistää risahtaneen liittimen, ou nou:wc:
     
    toyota... tykkää tästä.
  19. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    puhdista ympäristö ja voitele mahdollinen oorinkeli vaseliinilla, kun asennat uutta.
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    Se kyllä saattaaki olla keskemmälle kuin vetolevy. Dodgen Hemi koneista videoita, ja ainakin yhdessä ihan ruosteessa/likanen anturi...
     
    kalvetinhet tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!